Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:31:34 GMT

شهردار تهران در بررسی گزارش تفریغ سال ۹۷ بیان داشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۵۷۲

شهردار تهران در بررسی گزارش تفریغ سال ۹۷ بیان داشت

حناچی گفت: بودجه مصوب شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷، معادل ۱۷ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بوده که پس از طی سال مالی ۱۳۹۷، در نهایت ۱۶ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان شده است، که عملکرد در بخش مصارف و هزینه‎ها نشان دهنده تحقق ۹۴ درصدی بودجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «پیروز حناچی» در بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 1397 شهرداری تهران در دویست و سی و یکمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران، گفت: حدود 70 درصد بودجه شهرداری عملا در سازمان‎ها و شرکت‎ها هزینه می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا  برگزاری به موقع مجامع شرکت‎ها و انضباط آنان، تاثیر مستقیمی در تهیه به موقع گزارش بودجه دارد. در همین راستا باید بگویم که 85 درصد شورای سازمان‎ها و مجامع شرکت‎ها تشکیل شده، اما هنوز مجامع 7 شرکت و سازمان برگزار نشده‎ است، که 15 درصد شرکت‎ها و سازمان‎ها را شامل می‎شود.  همچنین شرکت‎ها و سازمان‎هایی که موفق به ارائه عملکرد مکتوب شدند، 34 مورد بوده، که 90 درصد سازمان‎ها و شرکت‎ها را شامل می‎شود.

شهردار تهران افزود: در خصوص بودجه سال 1398 هم باید بابت تلاش زیاد اعضای محترم شورا و کمیسیون برنامه و بودجه  تشکر کنم، که باعث شد کمترین عدم انظباط مالی را داشته باشیم.

حناچی در رابطه با گزارش تفریغ بودجه سال 1397 ، گفت: بودجه مصوب شهرداری تهران در سال 1397، معادل 17 هزار و 429 میلیارد تومان بوده که پس از طی سال مالی 1397، در نهایت 16 هزار و 424 میلیارد تومان شده است، که عملکرد در بخش مصارف و هزینه‎ها نشان دهنده تحقق 94 درصدی بودجه است، که گزارش آن امروز ارائه شد.

وی ادامه داد: به لحاظ رعایت مصوبات و نیز  اصلاح و بهبود شرایط بودجه ریزی در معاونت مالی و برنامه‎ریزی شهرداری، و رویکرد کلی شهرداری، این  بهبود و ارتقای فرایند مورد انتظار بود.

شهردار تهران گفت: موارد مورد نظر شورای شهر در دستورکار معاونت‎های مالی و اقتصادی و برنامه‎ریزی، و کلیه ارکان شهرداری قرار دارد. امیدواریم که با تداوم همکاری میان شورا و شهرداری، شاهد قانونمداری و انضابط مالی در شهرداری باشیم، که هدف غایی ما است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: حناچی پیروز حناچی شهردار تهران میلیارد تومان سازمان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است