Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، شاخص بورس تهران دیروز شنبه ۲۵ مردادماه با ثبت یک افت قابل توجه به کف کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد پرت شد، با این حال نشانه‌هایی وجود دارد که امروز را برای بورس تهران، تبدیل به یک روز خاص کند.

نگاه‌های متفاوت در بازار امروز

بازار امروز از ۲ دید بنیادی و تکنیکال مهم است؛ از دید تکنیکال مهم است چرا که از نظر تحلیلگران تکنیکال، بازار به مرز مهمی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز اولین حمایت در محدوده یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد از دست رفت، برخی معتقدند که حمایت مهم بعدی در یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد وجود دارد؛ اگر بازار کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد را هم پس دهد، تکنیکالی‌ها سقوط به یک دره را پیش‌بینی می‌کنند. اما نظر آنها برگشت بازار در آخر وقت امروز یا اول وقت فردا، می‌تواند نشانه پایان اصلاح شاخص و بازگشت به روزهای سبز باشد.

هشدار ۲ نماینده مجلس به دولت به دلیل ریزش بورس | نمی‌شود ۳۰ درصد سرمایه مردم را پودر کرد

اما تحلیلگران بنیادی چندان نگاه رادیکال به بازار ندارند؛ آنها از ۲ وجه مثبت و منفی بازار را می‌بینند. نخست آنکه وضعیت بازار دیروز با وجود منفی زیاد، به گونه‌ای بود که در سهام شاخص‌ساز حمایت قابل توجهی صورت گرفت و صف بسیاری از سهام بزرگ مانند فولاد و وپارس، برچیده شد. همین مسئله شاید نشانی از این باشد که اصلاح در سهام بزرگ، به خط پایان نزدیک شده و شاخص بورس می‌تواند از آخر وقت امروز یا صبح دوشنبه، جانی تازه بگیرد. اما بنیادی‌ها دیگر شانس رشد تیز را برای بورس تهران زیاد نمی‌بینند.

البته نگاه دسته‌ دیگری از بنیادی‌ها، منفی‌تر از گروه اول است. از نظر آنها، سیل فروش در سهام عدالت، جو منفی اخبار پیرامون بورس، و نااطمینانی از جناح دولت، دلیل بورس برای رشد و بازگشت به مسیر قبلی را گرفته‌اند. حتی انتخاب «جعفر سرقینی» به عنوان سرپرست وزارت صمت، چندان خبر خوبی برای سهام فولادی نخواهد بود؛ چرا که فولادی‌ها خاطره اصرار سرقینی بر قیمت‌گذاری بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی را در سر دارند، زمانی که وی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بود.

از نظر این گروه از تحلیلگران، بورس مستعد اصلاح زمانی بیشتری است. اما این گروه هم معتقد است که خبری از ریزش شدید نخواهد بود. چرا که بازار سهام، فعلی رقیبی ندارد که از آن سمت، خطری تهدیدش کند. به همین دلیل، جریان نقدینگی به آن به یکباره با سکته مواجه نخواهد شد.

اما نکته قابل توجهی که وجود دارد اینکه در معاملات دیروز، ارزش معاملات خرد در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید که کمترین مقدار طی ۲ ماه اخیر بوده است. هر چه روزهای منفی بورس بیشتر شود، احتمالا این عدد نیز کوچکتر خواهد شد و سرمایه‌گذاران خرد قصد هجرت از بازار را می‌کنند. حس ترس، می‌تواند به بزرگترین دشمن بورس در این روزها تبدیل شود.

آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه کد خبر 540728 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران یک میلیون بورس تهران هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت