Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: چند روزی روی قله اپیدمی در یک خط صاف حرکت می کنیم و افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ را نداریم اما دغدغه ما شرکت در مراسم مذهبی است که اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و هیئت ها رعایت نشود پیک بعدی کرونا را در مهرماه شاهد خواهیم بود اما انتظار می‌رود که مردم ما در این ایام بیشتر مراقب کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند ضمن آنکه بازگشایی مدارس در نواحی سفید و تا حدودی نارنجی و دانشگاه‌ها از دیگر نگرانی‌های ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "مهدی شفیعی" عصر امروز ۲۶ مردادماه در نشست خبری با محوریت کروناویروس با بیان اینکه کرونا شرایط را برای مردم سخت کرده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان ۷۱ نفر مبتلا قطعی به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که با احتساب این نفرات، مجموع موارد قطعی بستری‌ شده در بیمارستان های استان از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۱۲۴  نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از ۷۱ موارد بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته،  ۵۷ نفر متعلق به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم، ۲ نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان و ۹ نفر متعلق به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بوده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون را ۶۱۳ مورد اعلام کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک نفر نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم جان خود را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تا روز گذشته ۳۲۰ بیمار قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد ۲۲۸ نفر متعلق به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۵ مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۶ نفر متعلق به دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ۱۴ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۱۷ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بم بوده است.

شفیعی بیان کرد: متاسفانه تعداد بیماران بستری در استان نسبت به حجم تحت‌های بیمارستانی بالاست و این مهم نیز باعث می‌شود که پرسنل کادر بهداشت و درمان خستهو فرسوده شوند و به دنبال آن کیفیت خدمات کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان این مطلب که اگر این روند کاهشی آمار مبتلایان ادامه پیدا کند، می‌توانیم‌ امیدوار باشیم که بیماری کنترل شده است، تصریح کرد: از ۱۰ اسفندماه سال ۹۸ تا روز گذشته (۲۵ مردادماه) ۵۰ هزار تست تشخیصی کووید ۱۹ در استان انجام شده است ضمن آنکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون حدود ۱۴۲۸۳ نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به روند ابتلا بیماری بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته این بیماری در استان کرمان مشاهده شد و یک موج خفیفی از این بیماری را در فروردین ماه امسال تجربه کردیم که پیک آن خیلی شدید نبود و چالشی برای استان ایجاد نکرد و به دلیل آنکه در آن زمان برنامه مراقبتی در کشور اجرا و محدودیت‌ها در آن ایام اعمال شده بود، میزان ابتلای بالایی در آن زمان در استان نداشتیم اما از اوایل اردیبهشت ماه که محدودیت‌ها برداشته شد دوباره زنجیره انتقال ویروس در کشور و در استان کرمان برقرار و البته برگزاری مراسمات عزا و عروسی باعث شد زنجیره انتقال بیماری شدت بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: بعد از تعطیلات نیمه خردادماه، شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را بودیم که این پیک همچنان در استان کرمان ادامه دارد و تقریبا ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان های استان را بیماران قطعی و مشکوک به کووید ۱۹ را اشغال کردند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان به حساسیت مردم به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود ۶۰ درصد کل مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند ولی اگر بخواهیم زنجیره انتقال ویروس را رچدر سطح جامعه قطع و بیماری را مهار کنیم باید ۹۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شفیعی بیان کرد: چند روزی روی قله اپیدمی در یک خط صاف حرکت می کنیم و افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ را نداریم اما دغدغه ما شرکت در مراسم مذهبی است که اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و هیئت ها رعایت نشود پیک بعدی کرونا را در مهرماه شاهد خواهیم بود اما انتظار می‌رود که مردم ما در این ایام بیشتر مراقب کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند ضمن آنکه بازگشایی مدارس در نواحی سفید و تا حدودی نارنجی و دانشگاه‌ها از دیگر نگرانی‌های ماست.

وی با تاکید برآنکه اپیدمی‌ کووید ۱۹ اپیدمی است که نمی‌خواهد به این زودی ها از جامعه رخ بربندد لذا باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم، اظهار کرد: اکنون حدود ۹۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و دو منطقه در استان نیز در وضعیت سفید هستند. اگر ۵۰ تا ۶۰ درصد شهرهای استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار گیرند وضعیت استان در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد اما فعلا وضعیت استان قرمز است ضمن آنکه عمده شهرستان‌های جنوبی استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به رده سنی افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، عنوان کرد: متوسط سن مرگ و میر در استان کاهش پیدا کرده است به طوری که در اوایل سال مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ تقریبا در رده سنی ۷۰ یا ۸۰ بود اما در ادامه به ۵۶ سال نیز رسید ولی هم اکنون متوسط سن فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ۶۵ سال رسیده است.

وی با تاکید برآنکه حدود ۸۰ درصد مبتلایان دارای علائم خفیف دارند، تصریح کرد: متاسفانه در دوران پیک اپیدمی تعداد فوتی‌های استان دو رقمی بود.

شفیعی درباره ابتلای کودکان به این بیماری نیز بیان کرد: خوشبحتانه کودکان و نوزادان فرم‌های خفیف این بیماری را می‌گیرند اما مواردی بستری و فوتی نیز در بین این رده سنی داشتیم ولی دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند ولی در مجموع زیر ۴ یا ۵ درصد افراد بستری شده در استان را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند.

ادامه داد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی حوزه دانشگاه علوم پزشکی حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیمارستان های استان ابتلا به کووید ۱۹ استان کرمان نفر متعلق نفر در حوزه پروتکل ها ضمن آنکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود