Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:18:30 GMT

هیأت های مذهبی خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۶۳۶۶

هیأت های مذهبی خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عباسی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با جامعه مداحان و هیأت‌های مذهبی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: استان مرکزی از استان‌های پیشتاز و از حیث تعدد فرهیختگان سرزمین حاصلخیز معنوی کشور و جهان اسلام است.

وی ادامه داد: مراسم محرم را باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا پیش ببریم و با توجه به وضعیت بهداشتی که در فضای استان وجود دارد و تصمیمات ستاد کرونا باید مراسم عزاداری را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: به طور قطع در هیأت‌های عزاداری در جوانان احساسات و شور و عشق به امام حسین (ع) وجود دارد که قابل احترام و مقدس است اما باید امسال با مدیریت و بر اساس دستور العمل های بهداشتی عمل کرد.

عباسی گفت: خدا را شاکریم که کشور ما را کشور اهل بیت (ع) قرار داده و از مردم متدین برخوردار است که برای برگزاری ماه محرم چنین شور و شعفی دارند.

وی افزود: در سال‌های قبل اولین دغدغه برای برگزاری مراسم محرم برای اقلیت شیعه مساله امنیت جانی و روانی بود. در بعضی از کشورها شرایط به حدی بحرانی بود که اجازه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم را نداشتند. در کشورهایی همانند نیجریه و مالزی مسلمانان در فضای غربت مراسم عزاداری سید الشهدا را برگزار می‌کردند در حالی که در کشور ما در امنیت کامل مراسم عزاداری با همکاری هیأت‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امیدواریم در جهان اسلام روزی فرا رسد که شیعیان با آرامش خاطر مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار کنند.

به گفته وی رویکرد سازمان تبلیغات به گونه‌ای است که فضای تبلیغی در اختیار هیأت‌ها و متولیان قرار می‌دهد و صرفاً به منزله حمایتگری، خدمات را تسهیل کند.

عباسی بیان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری دست به دست هم بدهیم تا فضای افکار عمومی کشور و استان و شهر را با فرهنگ مدیریت اسلامی مذهبی و هیأتی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه نقش هیأت مسجد و روحانیت کم نشده بلکه هیأت اثر گذار است و سد محکمی در مقابل تهاجم فرهنگی است، عنوان کرد: با توجه به تحقیقات مختلف بسیاری از مکاتب در کشورها یک سد محکم نداشتند. در اداره کل تبلیغات استان مرکزی در تلاش هستیم که هیأت‌های استانی بیش از گذشته بدرخشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با کمک مسئولین هیأت‌های استانی در صدد هستیم در راستای ارتقای دانش هیأت داری و مدیریت فرهنگی هیأت‌ها گام برداریم و فضای حضور نخبگان در هیأت‌ها را فراهم سازیم.

عباسی بیان کرد: گروهی غیر ایرانی شیعه در شهر قم سکونت دارند که انتخاب تشیع و استدلال آن برای جوان امروز نیاز است اگر هیأت‌ها زمینه حضور آن را فراهم کنند تا فرآیند شیعه شدن را بازگو کنند، بسیار اقدام مناسبی صورت گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: باید سعی کنیم امروز محرم را به بهترین نحو برگزار و پشت سر بگذاریم.

عباسی گفت: در جلسه روز گذشته ستاد پدافند زیستی استان مرکزی استاندار تاکید کرد فضای مدارس باید در اختیار هیأت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: همواره بر این عقیده هستیم امروز هیأت‌ها خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند. دشمنان اسلام بر سر نبودن تشیع با هم مشترک هستند یا انتظار دارند اگر تشیع باشد یک شیعه خنثی و خالی از تفکر ولایت‌مداری که خطری برای استکبار نداشته باشد، را بوجود آورد. دشمنان ما از لیبرال‌ها تا وهابیان و سلفی‌ها نه تنها با نظام اسلامی مشکل دارند بلکه دشمنی اصلی آنها با تشیع است.

کد خبر 4999940

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی عباسی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هیات مذهبی محرم 99 ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز آمار کرونا ماه محرم شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه بیرجند مراسم عزاداری هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام علی اصغر ثنایی به مناسبت شانزدهم اردیبهشت سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فرمان امام خمینی در سال ۱۳۵۸ با تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: فعالیت‌های تبلیغی این مجموعه، عرصه‌های فرهنگی تبلیغی، آموزش، پژوهش، هنر و رسانه را شامل می‌شود. 
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه همچون سبک زندگی، اخلاق و خانواده، فضای مجازی، هنر و فرقه‌های انحرافی اقدامات مناسبی داشته است.

دیگر خبرها

  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی