Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp با تیرگی روابط سیاسی میان هند و چین پس از درگیریهای مرگبار مرزی، از برنامه های هند برای راه اندازی شبکه‌های ۵G کنار گذاشته شدند.

به گزارش پول نیوز، منابع آگاه اظهار کرده اند هند با استناد بر مقررات سرمایه گذاری به روز شده در ۲۳ ژوییه و اشاره به نگرانیهای امنیت ملی، اجازه حضور شرکتهای چینی در طرحهای راه اندازی شبکه‌های ۵G را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت ارتباطات هند مذاکرات درباره راه اندازی آزمایشی شبکه‌های ۵G را که به دلیل قرنطینه ملی به تاخیر افتاده بود، با شرکتهایی شامل بهارتی ایرتل، ریلاینس جیو اینفوکام و ودافون آیدیا ازسرخواهد گرفت.

 

تصمیم اخیر هند مشابه اقدامات آمریکا، انگلیس و استرالیا است که نسبت به ارتباط شرکتهای چینی با دولت چین ابراز نگرانی کرده اند. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا رسما هر دو شرکت چینی را تهدید امنیت ملی اعلام کرده است.

 

به گفته مقامات هندی، فرآینده مناقصه ۵G ممکن است به سال آینده بکشد. تصمیم برای ممنوعیت حضور شرکتهای چینی بزودی از سوی دفتر نخست وزیر هند اعلام خواهد شد.

 

اگرچه هند اوایل امسال به هواوی اجازه داد در آزمایشهای ۵G شرکت کند اما موضعش در برابر شرکتهای چینی پس از اقدامات چین و اختلافات مرزی در اوایل مه سخت گیرانه تر شد. این اختلافات به رویارویی نظامی و کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و شماری از سربازان چینی منجر شد.

 

به گفته نیخیل باترا، تحلیلگر شرکت اینترنشنال دیتا کورپ، زیرساخت مخابرات به بخشی از داراییهای امنیت ملی تبدیل شده و کشورها به دنبال کنترل و ساماندهی آن همانند عملکردشان در بخش آب و برق هستند. اما بازار هند در حال حاضر با مشکلات زیرساختی و رگولاتوری مواجه است و بازار تجهیزات شبکه کوچکی دارد بنابراین چنین تصمیمی، چالشهای هند را پیچیده تر خواهد کرد.

 

طبق برآورد شرکت آی دی سی، انتظار می رود شرکتهای مخابراتی چهار میلیارد دلار در ایجاد زیرساخت ۵G سرمایه گذاری کنند.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، این امر ممکن است دشوار باشد زیرا شرکتهایی شامل بهارتی، ودافون گروپ و حتی شرکتهای دولتی همچنان برای سودآوری شبکه های ۴G فعلی به سختی تلاش می کنند. در شبکه های ۴G وابستگی زیادی به تجهیزات چینی وجود دارد و بستن در به روی شرکتهای هواوی و ZTE ممکن است هزینه های سوییچ به ۵G را حداکثر ۳۵ درصد افزایش دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کرونا شرکت چینی امریکا شرکتهای چینی شبکه های ۵G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند