Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره التهاب بازار مسکن و مشکلاتی که برای خانوارها در این زمینه ایجاد شده، اظهار داشت: مجلس در این موضوع به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده است و در همین راستا تلاش داریم با ایجاد و تصویب قوانین لازم از سوداگری در بازار مسکن جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی-وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی افزود: در این طرح تلاش کردیم تا خانه را از حالت سرمایه‌ای خارج کرده و مانع از جولان دلالان در این بازار شویم. 

** مجلس به دنبال افزایش عرضه مسکن است

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تسهیل در ساخت مسکن و ایجاد مشوقات لازم برای ساخت و ساز خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین جهت است بنا داریم از افرادی که به دنبال ساخت و ساز و عرضه خانه هستند حمایت کنیم. 

وی گفت: کمیسیون عمران مجلس با بررسی پیشنهادات کارشناسانه و با مشورت از متخصصین امر بنا دارد عرضه مسکن را افزایش دهد ولی اینکه به سمت مسکن مهر و یا هر عنوان دیگری برویم و یا اینکه از ساخت و ساز فردی در جامعه با تسهیلات بانک‌ها حمایت کنیم از مباحثی است که در این کمیسیون در حال بررسی است. 

**باید بسته‌ای کامل از قوانین حوزه مسکن در مجلس یازدهم مصوب شود

رضاخواه خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین اخذ مالیات از عایدی سرمایه، از مواردی است که می‌تواند مانع سوداگری در بازار مسکن شود هر چند که برخی افراد معتقدند اگر نگاه سودمحور برخی سوداگران در بازار مسکن وجود نداشته باشد امکان دارد که میزان ساخت و ساز خانه در کشور کاهش پیدا کند ولی ما باید بدانیم که باید به سمتی گام برداریم که ساخت و ساز مسکن برای نیازمندان افزایش پیدا کند نه اینکه شرایط برای سوداگران تسهیل شود.

رضاخواه گفت: بایستی قوانینی در مجلس تصویب شود که افراد نیازمند واقعی خانه از نعمت مسکن برخوردار شوند و شرایط را به سمتی هدایت کنیم که خانوارهایی که فاقد مسکن هستند امکان صاحبخانه شدن را داشته باشند، لذا در مجموع باید بسته‌ای کامل از قوانین حوزه مسکن در مجلس یازدهم به منظور رفع سوداگری در بازار مسکن و حمایت از خانوارهای فاقد خانه و خانه‌دار شدن نیازمندان واقعی مصوب کنیم. 

** عدم اجرای مناسب قانون مالیات بر خانه‌های خالی آسیب زاست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت چند ماهی است که در زمینه بازار مسکن فعالیت خود را بیشتر کرده اما مجلس یازدهم بنا دارد تا قوه مجریه را به تحرک بیشتری وادارد ولی نباید انتظار خارق‌العاده ای از دولت داشت چرا که قوه مجریه فرصت زیادی را برای کسب رضایت مردم از دست داده است ولی با این حال مجلس به منظور رفع مشکلات مردم می‌کوشد خدمات دولت به عموم بیشتر شود.

رضاخواه خاطرنشان کرد: اگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی به خوبی اجرایی نشود ممکن است اثرات آن در بازار زمانبر شود لذا به نظرم اجرای این قانون از تصویب آن مهمتر است. به همین دلیل نمایندگان به دنبال نظارت جدی بر اجرای این قانون هستند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مالیات بر خانه های خالی رضا خواه قانون مالیات بر خانه های خالی بازار مسکن ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، قانون مهم اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه امروز _ یکشنبه ۹ اردیبهشت _ مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرارسیدن روز شوراها گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند. پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم سرانجام اخذ مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده و گام بلندی برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است، گفت: آنچه که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع مشکلات شورای نگهبان بر آن است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم، بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنها نبوده است.

قالیباف تاکید کرد: این قانون فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتمال حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند. وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداگری شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات هزینه سوداگری و سفته بازی خود را چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند.

وی با بیان اینکه «این مالیات در اصل مالیاتی بر سوداگری و سفته بازی و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است»، اظهار کرد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود؛ در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسئولیت آن نداده بود.

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلاً در تابستان ۱۳۹۹ وعده آن را داده بودیم، تصویب کرد و این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

کد خبر 748614

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است