Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:35:42 GMT

مجوز تولید دستگاه تشخیص سریع کووید ۱۹ صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۳۷۲

سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز تولید دستگاه تشخیص ویروس کووید ۱۹ که با استفاده از نمونه خلط بیماران قادر به تشخیص سریع است را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، دستگاه تشخیص ویروس کرونا توسط گروه نانوبیوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به رهبری دکتر محمد عبدالاحد ساخته شد ضمن آنکه نتایج یافته‌های آنها در یک مقاله معتبر بین‌المللی به چاپ رسید و به تازگی مجوز تولید این دستگاه از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه این دستگاه تولید و در بیمارستان‌هایی چون امام خمینی، لقمان حکیم، امام حسین و نورافشار روی بیش از ۶۰۰ بیمار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج مثبتی به دست آمده است.

دریافت مجوز تولید این دستگاه مسیر را برای ادامه تجاری‌سازی این دستگاه ایرانی هموار می‌کند. به گفته مخترعان این ابزار، این دستگاه تنها برای تشخیص ویروس کووید ۱۹ نیست، بلکه برای تشخیص بیماری‌های ریوی نظیر آسم و سل قابل استفاده است. این دستگاه از طریق بررسی تغییرات ایجاد شده در خلط بیمار بیماری را تشخیص می‌دهد ولی در حاضر برای تشخیص زودهنگام بیماری کرونا استفاده می‌شود.

این دستگاه برای پایش جمعی و عام مناسب است تا افراد کرونایی بی‌علامت را مشخص کند.

این دستگاه می‌تواند از گونه‌های اکسیژن فعال برای تشخیص بیماری‌های مربوط به ریه استفاده کند؛ چراکه افزایش گونه‌های اکسیژن فعال در خلط یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کرونا باشد. در بیماران کرونایی، حتی زمانی که هنوز علائم بیماری مشخص نشده است، میزان گونه‌های اکسیژن فعال در خلط بیمار تغییر می‌کند که این حسگر با استفاده از این شاخص می‌تواند وجود بیماری را مشخص کند.

دلیل افزایش گونه‌های اکسیژن فعال در خلط را می‌توان به عملکرد التهابی بدن در برابر حضور ویروس نسبت داد. همچنین فعالیت‌های سلولی نیز در زمان درگیری با ویروس موجب تشکیل گونه‌های اکسیژن فعال می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 اوراق سلف نفتی مکانیسم ماشه جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان ویروس کرونا کووید19 کووید19 کنکور 99 اوراق سلف نفتی مکانیسم ماشه جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان مجوز تولید برای تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!

ظاهرا مجوز فعالیت دوباره یحیی گل‌محمدی تا انتهای لیگ بیست‌وسوم صادر نمی‌شود.

طرفداری | ممکن است یحیی گل‌محمدی از ابتدای فصل آینده سکان هدایت تراکتور را در دست بگیرد.

یحیی گل‌محمدی پس از قطع همکاری با پرسپولیس، از فوتبال دور بود و حالا بار دیگر قرار است با تراکتور به لیگ برتر برگردد. در این بین، تراکتور با سرمربی سابق پرسپولیس توافق کرده و حمید مطهری هم به عنوان نماینده گل‌محمدی در تبریز حضور دارد اما مجوز فعالیت یحیی تا این لحظه صادر نشده است.

طبق ادعای خبرورزشی این تنها مشکل یحیی گل‌محمدی برای نشستن روی نیمکت تراکتور است و احتمال دارد مجوز او تا پایان فصل صادر نشود. در این صورت، یحیی گل‌محمدی از ابتدای فصل آینده به عنوان سرمربی تراکتور روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد