Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:59:34 GMT

کاشت درخت در ۴۸ هکتار از اراضی ملی آستارا

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۳۲۶۴

کاشت درخت در ۴۸ هکتار از اراضی ملی آستارا

نسرین غزنوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال با تلاش یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آستارا از ۴۹ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شد، اظهار کرد: برای حفاظت از جنگل‌های آستارا چند کوره، تخریب و ۵۵۰ کیلوگرم زغال توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بر اثر بی احتیاطی برخی شهروندان و گردشگران، ۴۰ هزار متر مربع از اراضی جنگلی در مکان‌ها و زمان‌های مختلف دچار آتش سوزی شده بود، افزود: در ۴۸ هکتار از اراضی ملی آستارا درخت کاشته خواهد شد و علاقه مندان به همکاری افتخاری در حفاظت منابع ملی، به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه و به عنوان مروج افتخاری همیار طبیعت، کارت شناسایی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با بیان اینکه همیاران طبیعت به صورت انفرادی یا گروهی در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و مشارکت مردم در احیا و بهره برداری صحیح از آن همکاری می‌کنند، ادامه داد: حفاظت منابع طبیعی باید به یک مسئولیت عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: اراضی جنگلی این شهرستان پوشیده از گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون است.

غزنوی افزود: مأموران اداره منابع طبیعی آستارا در روز گذشته هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع اراضی ملی را از دست یک متصرف آزاد کردند.

وی گفت: فردی در روستای باش محله ویرمونی، هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بود که با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین و معرفی فرد متخلف به دادگاه اقدام شد.

کد خبر 5000753

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی گیلان آستارا ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی اداره منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی