Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم عزاداری حسینی امسال برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با رویکرد حفظ سلامت عزاداران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، صدا پای کاروان عاشوراییان به گوش می رسد، در این روزها شیعیان در اقصی نقاط جهان آماد برای برگزاری عزاداری های حسینی آماده می شوند.

 

در استان لرستان از دیر باز مردم با برپا کردن تکیه های عزاداری در سطح شهر و نصب پارچه های سیاه به استقبال ماه محرم می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امسال که کرونا ویروس به عنوان مهمان ناخوانده  سفره ای به اندازه زندگی و سلامت همه افراد جامعه پهن کرده است، وجود تکیه های عزاداری در خیابان ها و فضای آزاد شهری بستری برای برگزاری مراسم عزداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

اقدامات لازم برای برگزاری عزاداری های امسال ماه محرم در سایه کنترل ویژه برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا اندیشیده شده است.

 

مراسم عزداری ماه محرم با رویکرد حفظ سلامت عزاداران برگزار می شود

 

نماینده ولی فقیه در لرستان هم در خصوص برگزاری مراسم عزاداری حسین با توجه به بیماری کرونا، اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا، مراسم عزاداری ماه محرم با حفظ سلامت عزاداران سید و سالار شهیدان اسلام و یاران باوفایش برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین « سید احمد رضا شاهرخی» با بیان اینکه امسال تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به روز و مستمر به هیئات مذهبی و عزاداران ارائه خواهد شد، افزود:  از تجمع های خطرآفرین که سلامتی مردم را دچار مخاطره نماید نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید نهایت دقت را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای برپایی بهتر و مطلوب تر مراسم عزاداری باید همکاری هیئات مذهبی و مردم عزادار مستمر باشد و رعایت دستوالعمل های بهداشتی دوطرفه باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه عزاداری ماه‌های محرم و صفر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد، گفت: در هیئت‌ها  باید از تجمع افراد جلوگیری و عزاداری ها با ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی عزاداران برگزار شود.

 

وی ادامه داد: آموزش های بهداشتی به روز، زیر نظر کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها به هیئت‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری ارائه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین در خصوص برگزاری آئین گل مالی عزاداران امام حسین(ع) در این استان، اظهار کرد: برای برگزاری این مراسم پس از بازبینی ها و بازنگری های دقیق دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با  ویروس کرونا تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسمات ماه محرم 

 

استاندار لرستان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا و بمنظور پیشگیری از شیوع این بیماری، مراسم گل مالی و شیرخوارگان در لرستان ممنوع شد. 

 

« سید موسی خادمی» با اشاره به پروتکل ارسالی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود، پیاده روی و دسته روی هیئت های عزاداری را نداریم.

 

وی ادامه داد: لازم است هیئت های محترم عزاداری در یک جای ثابت که با رعایت پروتکل های بهداشتی مجوز آن از طرف سازمان تبلیغات صادر خواهد شد استقرار یابند. 

 

خادمی تصریح کرد: به خاطر جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، تعداد مکان ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و زمان برگزاری مراسمات محدودتر شده و استفاده از ماسک الزامی است. 

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امسال مراسم گل مالی که خاص استان لرستان است، با توجه به خطر شیوع بیماری برگزار نخواهد شد همچنین مراسم شیرخوارگان نیز ممنوع است. 

 

وی در خصوص روضه های منازل تاکید کرد: توصیه ما این است که با توجه به شعار ((هر منزل یک حسینیه)) هرکسی در منزل خودش مراسم عزاداری داشته باشد و از اینکه عزاداری به سبک متداول در سالهای قبل انجام شود و سایر خانواده ها در یک خانه جمع شوند این موضوع ممنوع است.

 

خادمی با اشاره به اینکه مردم شیعه لرستان به عشق امام حسین(ع) زندگی می کنند، گفت: قطعا آن  امام مظلوم سلامت پیروان خود را می خواهد و با توجه به اینکه جان انسانها و جان مومن ،محترم است نباید این امانت الهی به خطر بیافتد. 

 

استاندار لرستان اظهار کرد: اگر این مراسم بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود،هر انسانی می تواند مثل یک بمب عمل کرده و ده‌ها نفر را آلوده کند، آن وقت همه ما مسئول خواهیم بود.

خادمی با تشکر از مشارکت و همراهی مردم، گفت: در حال حاضر بخاطر رعایت مردم در روند ابتلاء گشایش شده و روند نزولی به چشم می خورد که اگر ذره ای کار را رها کنیم ،مجددا به نقطه اول بر خواهیم گشت.

 

در شرایط فعلی و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اهمیت سلامت جامعه اسلامی لازم است اقشار مختلف مردم در عزاداری‌های ماه محرم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند تا سلامت آنان با خطر مواجه نشود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا عزاداری حسینی رعایت پروتکل های بهداشتی حفظ سلامت عزاداران عزاداران برگزار برگزاری مراسم مراسم عزاداری برای برگزاری ویروس کرونا عزاداری ها ماه محرم خواهد شد هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی، گفت: این آزمون جهت استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور در ۷۵ حوزه آزمون جهاددانشگاهی استان لرستان برگزار شد.
فرهاد فرامرزیان ادامه داد: این آزمون با شرکت ۱۶ هزار و ۸۶۰ داوطلب و با همکاری بیش از ۱۰۰ نفر از جهادگران جهاددانشگاهی لرستان به‌عنوان عوامل اجرایی آزمون برگزار شد.
فرامرزیان افزود: با توجه به بعد مسافت و در راستای تسهیل تردد داوطلبان، این آزمون در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت، پل‌دختر، نورآباد و الیگودرز نیز برگزار شد.
در آزمون مشاغل کیفیت بخشی، حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب خواهند شد که از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند. 
نتیجه آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان