Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاءالله زمانی در دیدار با مدیر کل کمیته امداد (ره) فارس تامین مسکن و رفاه محرومان ونیازمندان را ازآرمان‌های اصلی نظام و انقلاب دانست و افزود: بنیاد مسکن ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان و محرومان را در استان فارس آغاز کرد که بخش قابل توجهی از این واحدهای مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان‌های حمایتی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه عملیات اجرایی احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد، گفت: این طرح طلیعه خانه دار شدن طیف وسیعی از افراد بی بضاعت از جمله مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دراین استان است.

زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اولویت دادن به احداث این واحد های مسکونی در راستای عمل به آموزه‌های معنوی که این بنیاد بر پایه آن استوار است تلاش می‌کند، عنوان کرد: همه تلاش‌ها و کوشش‌ها معطوف به آن است که تا پایان امسال این طرح به سرانجام مطلوب برسد.

او با بیان اینکه در قالب طرح مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلا عوض به متقاضیان ساخت یک واحد ۶۰ متر مربعی اعطا می‌شود، گفت: احداث این نوع سرپناه ویژه خانوارهایی است که در سالهای گذشته نتوانسته‌اند از تسهیلات و امکانات مسکن بهره مند باشند، بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای خانه دار شدن این اقشار که شریف ترین اقشار جامعه ما هستند استفاده کند.

زمانی ادامه داد: مسکن از جمله نیازهای اصلی افراد جامعه است و درقانون اساسی نیز به تامین مسکن و لزوم مشارکت دستگاه‌های مسئول توجه شده و به آن جایگاه خاصی داده شده است. این مسئله در جامعه ما همواره مورد توجه است اما از مشکلات جدی جامعه قلمداد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از هر فرد دیگری به این مسئله عنایت داشتند، گفت: از این رو شاهد بودیم که افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس نهاد انقلابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب توسط رهبرکبیر و فقید انقلاب اسلامی انجام شد که این امر نشان از توجه حضرت امام (ره) به این امرمهم است.

زمانی خواستار مشارکت و همراهی همه مسئولان ، خیرین و افردی که می‌توانند در تامین مسکن نیازمندان مشارکت داشته باشند برای تامین زمین و تامین منابع مالی شد و بیان کرد: نقش مشارکت مردم دراختیار گذاشتن زمین‌های مناسب از جانب کسانی که زمین‌های مناسب دارند، هدایت وحمایت وهمراهی مسئولین و تأکید برتأمین نیاز محرومین از ویژگی‌های توجه و فرمان امام (ره) است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس، انتخاب مکان مناسب برای احداث شهرک‌های مسکونی جدید را مورد تاکید قرارداد و افزود: در انتخاب زمین و مکان برای ساخت مسکن و احداث شهرک‌های جدید بنیاد مسکن به گونه‌ای عمل می‌کند که امکانات و نیازهای واحدهای مسکونی از جمله آب، برق، گاز و دیگر نیازمندی‌ها ، قابل تامین و در دسترس باشد.

زمانی با یاد آوری اینکه با تامین مسکن برای نیازمندان و محرومان جامعه باید باری از دوش آنان برداشت، افزود: سعی شده است با تامین مسکن مناسب و تولید و عرضه مسکن متناسب با سطوح درآمدی اقشار مختلف به ساماندهی بازار اجاره و کنترل سوداگری دربخش مسکن برای کاهش و مهار التهابات در این حوزه نیز کمک شود، بنیاد همه تلاش خود را به کار بسته و از همه ظرفیت های قانونی برای تامین سرپناه برای نیازمندان و محرومان استفاده می‌کند.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس احداث مسکن برای خانوارهای دارای عضو معلول را از دیگر اقدامات بنیاد برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر و محروم عنوان و اضافه کرد: در پیمان نامه‌ای که بین بنیاد مسکن و سازمان‌های حمایتی به امضا رسیده، بنیاد مسکن در این زمینه ورود کرد و طرح‌های بسیار جامعی برای خانوارهای محروم و دارای دو عضو معلول اجرا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیادمسکن مددجویان فارس ساخت واحدهای مسکونی تامین مسکن بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است