Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@22:41:39 GMT

منشا کرونا اینجا بوده: ۸ سال قبل در یک معدن!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۸۴۷۲

منشا کرونا اینجا بوده: ۸ سال قبل در یک معدن!

محققان اعلام کردند منشاء گسترش کرونا بازار ووهان نبوده بلکه متعلق به کارگران و معدنچیانی بوده که مدفوع خفاش‌ها را در سال ۲۰۱۲ میلادی پاکسازی می‌کردند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از دیلی ساینس، در آن زمان ۶ معدنچی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۳ تن از آنها جان خود را از دست داده‌اند و بافت نمونه بیماری آنها ۸ سال پیش به آزمایشگاه ووهان چین فرستاده شده بود تا علت مرگ کارگران معدن روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر این محققان بر این باورند که کرونا در واقع ۱۰۰۰ مایل دورتر از بازار ووهان چین شروع شده است.
اطلاعات جدید به دست آمده نشان می‌دهد که  شش معدنچی و کارگر در حال پاکسازی مدفوع خفاش ها در معدن "موجیانگ" در جنوب غربی استان یوننان بوده‌اند که به کرونا مبتلا شده‌اند.
دکتر «لی چو» که معدنچیان را آن زمان معاینه کرده می‌گوید همگی‌شان تب بالا، سرفه خشک، بدن درد و سردرد داشته‌اند.
دکتر «ویلسون» از تیم تحقیقاتی با مطالعه پایان‌نامه‌ای که توسط  پزشک چینی - لی چو -  نوشته شده بود بیان کرد که در آن زمان این پزشک با کرونا روبرو شده و شناختی از بیماری نداشته است.
اکنون محققان اعلام کردند که با توجه به شواهد جدید در این پایان‌نامه در مورد همه چیز می توان تجدید نظر کرد این در حالی است که دکتر ویلسون به نیویورک تایمز گفت کرونا ویروس به طور قطع با توجه به داده ها از آزمایشگاه ووهان فرار کرده است جایی که روی آن تحقیق می شد.
ویلسون افزود: پزشک معالج معدنچیان در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام کرده بود که ویروس مانند سارس عمل کرده و از خفاش‌های نعل اسبی چینی منتقل شده است. این در حالی است که هنوز بنا بر باور بسیاری ویروس در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی از بازار ووهان به سراسر دنیا منتقل شده است.
«جاناتن لاتام» زیست شناس مولکولی و دکتر «ویلسون» معتقدند که این بیماری از آزمایشگاه ووهان فرار کرده نه از بازار و در نهایت گسترش یافته است.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

--- --- --- --- ---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، با توجه به بارندگی های شدید شب گذشته  و جاری شدن رودخانه های فصلی ، جاده خوسف به معدن قلعه زری مسدود شد. 

به گفته هلال احمر خراسان جنوبی هم استانی ها از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ایستادن
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد