Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در خصوص نحوه برگزاری مراسم ماه محرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای برپایی عزاداری‌های این ماه اعلام کرد: از یک ماه و نیم پیش ما و برادران‌مان در جنبش امل رایزنی درباره نحوه برگزاری مجالس عزاداری را آغاز کردیم.

به نقل از سایت شبکه المیادین، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود اظهار کرد: در لبنان طرف‌هایی سالروز عاشورا را زنده نگه می‌دارند و تعداد بیشتر مجالس عزاداری معمولا در مجالس مرکزی حزب‌الله لبنان و جنبش امل برگزار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایام محرم برای ما مجموعه‌ای از مسؤولیت‌ها، وظایف و تعامل است به طوری‌که محبان اهل بیت در سراسر جهان به اشکال مختلف مراسم عاشورا را برگزار می‌کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: همواره شیعیان به ائمه خود برای اطلاع از اصول و نحوه برگزاری عاشور مراجعه می‌کردند و کسانی هم بودند که به علما و فقها مراجعه می‌کردند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد، امروز استفتاهایی برای کل مراجع ما درباره نحوه برگزاری مراسم عاشورا در سایه کرونا فرستاده می‌شود. کل مراجع تقلید ما بر لزوم توجه و پایبندی به اصول بهداشتی به دلیل کرونا تاکید دارند.

او فاش کرد: از یک ماه و نیم پیش ما و برادران‌مان در جنبش امل رایزنی درباره نحوه برگزاری مجالس عزاداری را شروع کردیم دو فرضیه وجود داشت اول شیوع محدود کرونا و اتخاذ تدابیر و احیای سالروز عاشور به طور عادی و فرضیه دوم شیوع گسترده کرونا و به این ترتیب سختی برگزاری مجالس عزاداری و تجمعات.

سید حسن نصرالله خواستار تقویت انواع اظهار حزن و اندوه با سیاه پوش کردن شهرک‌ها و روستاها و برافراشتن پرچم‌های سیاه و افزایش ابتکارعمل‌های فردی از طریق افزایش برافراشتن سیاه‌پوش کردن‌ها و برافراشتن پرچم‌های سیاه شد.

او درباره نقش رسانه‌ها تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند توجه بیشتری به سالروز عاشورا داشته و برنامه‌ها و مجالس بیشتری را پوشش دهند. همچنین می‌توانند شیوه پخش سالروز عاشورا را برای بیشتر آشنا کردن مردم با این رویداد و ارتباط آنها با آن متحول کنند. اما شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به صورت انفرادی برای نحوه احیای این سالروز عمل کرده و تمام صفحات و حساب‌های کاربری را به منبر حسینی بدل کنند.

سید حسن نصرالله در این راستا بر اجتناب از خصومت و فتنه و غیره تاکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سید حسن نصرالله سخنرانی سید حسن نصرالله مجالس عزاداری نحوه برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان

رضا احسانی زاده جانشین حوزه مقاومت بسیج کارگری امام صادق (ع) سمنان گفت: این مراسم اولین یادواره شهدای کارگری و کارخانه های سمنان است که در قالب که در راستای کنگره ۳ هزار شهید استان برگزار شد.

در این‌مراسم‌ از تعدادی از کارگران‌ و خانواده شهدای کارگر تجلیل شد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری