Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تیتر امشب درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه حق آموزش همچنین سلامت و ایمنی برای افراد جامعه وجود دارد، اظهار کرد: تمام تلاش ما  این است که نه کسی از آموزش محروم شود و نه اینکه کسی سلامتش خدشه دار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تعداد دانش آموزان و مدرسه از ظرفیت موجود بیشتر بود دانش آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، و در روز‌هایی که حضور ندارند از طریق آموزش تلویزیونی و شبکه شاد تعلیم داده می‌شوند.

او بیان کرد: شیوه‌نامه‌ای را وزارت بهداشت تهیه کرده و امروز به آموزش و پرورش ابلاغ شد که در آن موضوع رعایت فاصله مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره ابتدایی، متوسط دانش آموزان در کل کشور بالاتر از دوره متوسطه است و ۳۵ درصد مدارس ما در مناطقی هستندکه زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارد، اما در شهر‌های بزرگ مانند تهران به مشکل بر می‌خوریم با این وجود برای رعایت شیوه‌نامه‌ها در سه نوبت دانش آموزان حضور دارند و سعی داریم تا حد ممکن آن‌ها را از حضور محروم نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قصد نداریم سلامت بچه‌های خودمان را به خطر بیندازیم و زمانی که می‌گوییم دانش آموزان امکان حضور دارند اگر خود من هم فرزند داشتم آن را به مدرسه می‌فرستادم.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اکنون هیچ شرایطی از وضعیت آینده نداریم و متناسب با شرایط فعلی تصمیم گیری و تمهیدات لازم را خواهیم داشت؛ اختیاراتی را به هر مدرسه تفویض کردیم که متناسب با شرایطی که وجود دارد، تصمیم گیری کند.

او با اشاره به اینکه حدودا ۳/۵ میلبون دانش آموز از میان ۱۴/۵ میلیون دانش آموز ما عضو شاد نیستند، گفت: این را درک می‌کنیم که برای خانواده‌های ما امکان دسترسی به ابزار هوشمند نباشد بنابراین هرکس که امکانش را ندارد هم ما موظفیم تا آموزش برای آن‌ها داشته باشیم بر همین اساس بسته خودآموز برای آن‌ها درنظر مز گیریم و به مدیران مدارس اعلام کردیم که برای تک تک دانس آموزان خدمات آموزشی در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد مشکلاتی فنی داشت که برای رفع آن تلاش کردیم، اظهار کرد: سال گذشته ناگزیر بودیم در عرض حدود یک ماه کار را توسعه دهیم، اما امسال ظرفیت‌ها را توسعه دادیم، امکان تکلیف دادن، کلاس زنده، اختصاص صفحه ویژه به معلم و مواردی از این قبیل در این شبکه در نظر گرفته شده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه برخی معلمان معتقدند که تولید محتوای مجازی وقتگیر است، گفت: برای همه دروس محتوای مجازی تولید شد و همه افراد امکان استفاده از آن را دارند، امتیازی که این روش دارد این است که محتوای فعلی در دورترین مناطق آموزشی کشور هم در دسترس است. البته بخشی از موارد نظیر پهنای باند خارج از دسترس آموزش و پرورش است.

او افزود: تمام مدارس ما طبق قانون ب نامه تا اول شهریور به سامانه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تلاش داریم شرایط را هموار‌تر کنیم البته همچنان پیش بینی می‌کنیم برخی دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند نداشته باشند؛ جامعه آگاه است که با شرایط غیرمنتظره مواجهیم و هر خدمتی سعی می‌شود به گونه‌ای باشد که حداکثر بهره مندی را داشته باشد.

او گفت: با اینکه در شبکه شاد محیطی ایمن فراهم کردیم خانواده‌ها از دسترسی به اینترنت دانش آموزان خود نگران بودند، بنابراین سعی داریم سیم کارت دانش آموزی از اپراتور‌ها درخواست کنیم و طرح موضوع شد؛ همچنین درباره هزینه اینترنت  بحث‌ شده و بررسی‌های لازم انجام شد. 

در حال تکمیل ..

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش شبکه شاد وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، صبح سه شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ سپاس معلم که در دبیرستان شاهد شهیده مقبل ناحیه یک این شهر برگزار شد اظهار کرد: اموزش و پرروش در شکل گیری شخصیت یک انسان نقش مهم و محوری دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: آموزش و پرورش اساسی‌ترین سنگ بنای توسعه و شکل‌دهنده شخصیت فرهنگی جامعه است.

وی به نقش مهم معلم اشاره کرد و ابراز داشت: شکل گریر شخصیت یک فرد و دانش آموز با نقش‌آفرینی معلم و دانش‌آموز حاصل می‌شود.

وی در ادامه به روز شمار هفته معلم اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با عنوان نور مهطر، پنجشنبه فرزانه زمان، جمعه ایثار به توان تو، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه محور جامعه، یکشنبه پا جای پای انبیا، دوشنبه پاک جوهران و سه‌شنبه آخرین روز آینده در دستان تو نام‌گذاری شده است.

ناظمی جلال از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت روز معلم اشاره کرد و گفت:: همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا و از معلمان نمونه و تلاشگر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر لزوم قدر شناسی دانش آموزان از فرصت های علم و تحصیل تاکید و عنوان کرد: دانش‌آموزان باید قدر فرصت دوران تعلیم و تربیت را بدانند و از تجارب معلمان خود استفاده کنند تا زمینه اعتلای اخلاقی و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنها فراهم آید.

وی شهید مطهری را متفکر قرن و استاد بی‌بدیل علم و عمل دانست و خاطر نشان کرد: لازم است دانش‌آموزان با اندیشه‌ها و تفکرات این علامه اندیشمند آشنا شوند.

کد خبر 6092855

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی