Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:06:24 GMT

حساسیت‌ها به اوج رسید!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۱۰۴

حساسیت‌ها به اوج رسید!

هفته پایانی لیگ برتر ایران در حالی 5شنبه شب برگزار می شود که تقریبا در همه بازی ها پای سقوط یا کسب سهمیه در میان است و به نوعی می توان گفت هفته پایانی لیگ برتر یکی از مهییج ترین هفته های فوتبالی این فصل خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با بررسی همه بازی‌های این هفته مشخص می‌شود تقریبا تمام بازی‌های این هفته برای تیم‌ها از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرور بازی‌های این هفته می‌تواند جالب توجه باشد؛

پرسپولیس – سایپا

اما و اگر برای نارنجی‌ها وجود دارد! 

اگر چه پرسپولیس با قهرمانی زودهنگامش معادلات قهرمانی را در صدر جدول خیلی زود به پایان رساند اما بازی این تیم برابر سایپا برای نارنجی پوشان حساسیت‌های ویژه ای دارد. سایپا از 29 بازی قبلی خود 29 امتیازی است و با تفاضل گل 8- رتبه دوازدهم را در جدول به خود اختصاص داده است.

نتیجه دیدار پیکان، ماشین سازی و پارس جنوبی جم می‌تواند در سرنوشتی که در پایان فصل برای نارنجی‌ها رقم می‌خورد، تاثیرگذار باشد.

ذوب آهن– گل‌گهر

خیال‌شان 90 درصد راحت است!

تساوی شاگردان لوکا در هفته قبل برابر نساجی مازندران خیال این تیم را برای بقا در لیگ برتر راحت کرده است. این در حالی است که شرایطی است که تقریبا شرایط مشابهی در این دیدار برای گل‌گهر وجود دارد و شاگردان جلالی با تساوی در ثانیه‌های پایانی برابر پرسپولیس، خیال سیرجانی‌ها را از این حیث راحت کرد. هر دو تیم برای بقا نیازمند یک امتیاز هستند و با تساوی برابر هم می‌توانند در لیگ برتر ماندگار باشد.

اگر بازی برنده داشته باشد کار بازنده به اگر و اما و نتایج سایپا، پیکان، ماشین‌سازی و حتی پارس جنوبی می‌کشد.

شاهین– استقلال

آبی‌ها به دنبال نایب قهرمانی

شکست اخیر شاهینی ها در برابر نفت آبادان، آخرین امیدهای شاهین برای بقا در لیگ برتر را نقش برآب کرد و بازی برابر استقلال برای بوشهری ها خالی از انگیزه بقا است و شاید در این دیدار به دنبال این باشند که خداحافظی آبرومندانه ای را از لیگ نوزدهم داشته باشند. این در حالی است که استقلال با 50 امتیاز در صدر است و با توجه به این که این تیم تفاضل گل 21+ دارد، با پیروزی احتمالی اش در برابر شاهین می تواند بدون در نظرگرفتن نتایجی که در بازی های دیگر رقم می خورد، دومی اش را تثبیت کند.

نفت مسجدسلیمان- پارس جنوبی جم

پارس‌جنوبی هم امیدوار است

نفت مسجدسلیمان نه در خطر سقوط است و نه شانسی برای سهمیه دارد و شاید برای نتیجه‌گیری در این دیدار برایش اهمیتی نداشته باشد. این در حالی است که پارس‌جنوبی با 27 امتیاز و تفاضل گل 9- باید برابر حریفش 3 امتیاز کامل را گرفته و منتظر لغزش تیم‌های ماشین سازی، پیکان و سایپا باشد تا سهمیه‌اش را در لیگ برتر حفظ کند.

پیکان– سپاهان

دوئل برای بقا و کسب سهمیه

پیکان عبدالله ویسی در آخرین دیدار خود در لیگ یک امتیاز ارزشمند را از دیدار برابر استقلال کسب کرد تا عدد امتیازات خود را به 28 رسانده و با تفاضل گل 6- در رده سیزدهم قرار بگیرد. پیکان برای ماندن در لیگ برتر علاوه بر بازی رودررو برابر سپاهان، به  نتیجه دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم، ماشین‌سازی و ساپیا چشم دوخته است. این در حالی است که در آن سوی میدان، سپاهان تیم چهارم جدول است و با توجه به تفاضل گل بهتر در مقایسه با فولاد، در صورت پیروزی در این دیدار و توقف یا شکست تراکتور و استقلال در نهایت سهمیه آسیایی را کسب کند.

شهرخودرو– نساجی مازندران

تقریبا خنثی!

شکست اخیر شهرخودرو برابر سپاهان، باعث شد این تیم با 45 امتیاز در رده پنجم رده‌بندی قرار بگیرد و با توجه به تفاضل گل تیم‌های 48 امتیازی از جمله سپاهان و فولاد، برد شهرخوردو با نتیجه‌ای عجیب و غریب می‌تواند این تیم را به آسیا برساند! این در حالی است که نساجی‌چی‌ها بدون استرس و ترس سقوط و یا شانس صعود به جمع بالانشینان جدول، در این دیدار روبروی شهر خودرو قرار می‌گیرند.

ماشین‌سازی- صنعت نفت آبادان

تیم افاضلی و آخرین شانس!

 این دیدار برای شاگردان هومن افاضلی از اهمیت بالایی برخوردار است. این تیم پس از شکست برابر تراکتور در هفته قبل آخرین شانس خود را برای بقا در لیگ برتر برابر تیم آبادانی دارد که تیم میانه جدول رده‌بندی است. ماشین سازی در صورت پیروزی در این بازی، به نتایج بازی های پارس جنوبی، پیکان و سایپا چشم دوخته است!

فولاد خوزستان– تراکتور تبریز

جنگ تمام عیار برای سهمیه!

فولادی‌ها که چند هفته پیش حتی روی کاغذ شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشتند حالا آخرین تلاش‌ها را برای کسب سهمیه از لیگ برتر دارند. فولاد در حال حاضر 48 امتیازی است و با تفاضل گل 8+ برابر تراکتوری قرار می‌گیرد که با 50 امتیاز و تفاضل گل 9+ برای کسب سهمیه (در صورت توقف سپاهان) با یک امتیاز هم می‌تواند سوم شود و سهمیه آسیایی را به دست آورد. 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لیگ برتر سقوط کسب سهمیه هفته سی ام لیگ برتر ماشین سازی پارس جنوبی کسب سهمیه تفاضل گل برای بقا بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تراکتور و فولاد زیر ذره‌بین!

فولاد و تراکتور در جریان هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال، از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (دوشنبه) به میزبانی ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم خواهند رفت.

نه تراکتور اوضاع جالبی دارد و نه فولاد. تی‌تی‌ها هیچ یک از ۵ دیدار اخیرشان را نبرده‌اند و تنها ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن عایدشان شده است. در سمت مقابل از آخرین برد فولاد در حال سقوط، ۸ هفته می‌گذرد و سرخ‌پوشان اهواز هفته‌هاست برای بقا در لیگ‌برتر دست و پا می‌زنند.

۱۰ نکته درباره این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

۱. فولاد با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم جدول است. این تیم در صورت از دست دادن امتیاز در این مسابقه ممکن است در رده پانزدهم جدول قرار گیرد و تنها برد جایگاه فعلی فولاد را تضمین می‌کند.

۲. تراکتور با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول حضور دارد. باخت در این بازی ممکن است به قیمت سقوط تراکتور به رده پنجم تمام شود، ولی قرمزپوشان با هر نتیجه‌ای از این رده بالاتر نخواهند رفت.

۳. فولاد در ۸ بازی اخیر لیگ‌برتری خود برنده نبوده است.

۴. تراکتور ۵ بازی آخر خود در چارچوب لیگ‌برتر را بدون برد پشت سر گذاشته است.

۵. آخرین برد تراکتور مقابل فولاد در اهواز به ۶ سال قبل برمی‌گردد. (یک بر صفر، لیگ هفدهم)

۶. تراکتور تاکنون در ورزشگاه شهدای فولاد به برتری نرسیده است.

۷. فولاد از ۱۲ بازی خانگی خود در فصل جاری لیگ‌برتر، ۱۲ امتیاز به دست آورده است. تراکتور این فصل ۱۲ بار به خانه حریفان رفته که حاصل آن ۱۷ امتیاز بوده است.

۸. لوسیانو پریرا با ۶ گل بهترین گلزن تقابل ۲ تیم است و پس از او ساسان انصاری با ۵ و لوسیانو ادینهو با ۴ گل قرار دارند.

۹. برد ۲ بر یک و تساوی یک بر یک هر کدام ۶ بار، پرتکرارترین نتیجه رویارویی‌های ۲ تیم بوده و پیروزی ۳ بر صفر فولاد و ۳ بر ۲ تراکتور بهترین برد‌های ۲ تیم مقابل هم بوده‌اند.

۱۰. ساسان انصاری، حمید بوحمدان، علی شجاعی، احسان مرادیان، مهدی شیری، عارف آقاسی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

دیگر خبرها

  • دو بازیکن استقلال محروم شدند
  • برتری سپاهان برابر استقلال خوزستان در نیمه اول
  • تغییرات به سود استقلال خواهد شد/ ذوب‌آهن حریف خطرناکی است
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • ترکیب احتمالی استقلال برابر ذوب آهن
  • دیدار تراکتور و فولاد زیر ذره‌بین!
  • برد پُرگل چلسی و برتری دقایق پایانی برایتون برابر استون‌ویلا
  • ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!
  • رسمی: ستاره بایرن بازی با رئال را از دست داد
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن