Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:55:54 GMT

تسهیلات روستایی جذب شده در استان همدان بسیار مناسب است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۳۴۴

تسهیلات روستایی جذب شده در استان همدان بسیار مناسب است

محمد امید به وضعیت جذب منابع تسهیلات روستایی اشاره کرد و گفت: استان همدان و ملایر بهترین جذب را از منابع تسهیلات روستایی دارند و ۳۰ درصد بالاتر از سقف جذب کرده اند و فرصت های خوبی در استان ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده در رابطه با استان همدان بیان کرد: با توجه به این گزارش‌ها برنامه‌ریزی خوبی در عرصه کارهای اقتصادی انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید افزود: استان همدان در بحث شهرک‌های صنعتی تخصصی یک الگو برای کشور است و شهرهای استان نیز می‌تواند الگویی برای اشتغال در کشور باشند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام‌شده در ملایر اشاره کرد و گفت: ملایر دارای ظرفیت بالایی در مبل، پوشاک و مرواربافی است و در این‌ها هرکدام به چندین کشور صادرات دارند که نشان از ظرفیت بالای شهرستان در تولید را دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه محصولات مختلف در بخش کشاورزی ملایر نیز تولید می‌شود، تصریح کرد: باید گفت در استان همدان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد و مسیر به‌خوبی شناسایی‌شده است و آمایش‌های روستایی ۶۰۰ روستا در استان استخراج‌شده است که همه این‌ها ظرفیت است.

امید در بخش ناحیه صنعتی پوشاک در ازندریان مصوب کند و اگر مکان‌های دیگر ظرفیت دارد ما هم کمک و همراهی می‌کنیم و جایی که مسیر را پیداکرده باید حمایت کنیم.

وی بیان کرد: توسعه شهرک مبل و منبت ملایر باقدرت پیگیری شود چراکه کار فاخری در این بخش انجام‌شده به‌راحتی قابلیت توسعه دارد و در بحث منابع ما نیز کمک می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور طبق بازدید هایی که در ملایر انجام گرفت، ادامه داد: امروز از قابلیت ها و ظرفیت های و کارهای انجام شده در زمینه تولید بازدید شد که نشان داد ملایر توانمندی بالا و ظرفیت خوبی در زمینه تولید دارد.

وی به وضعیت جذب منابع تسهیلات روستایی اشاره کرد و گفت: استان همدان و ملایر بهترین جذب را از منابع تسهیلات روستایی دارند و ۳۰ درصد بالاتر از سقف جذب کرده اند و فرصت های خوبی در استان ایجاد شده است.

امید با بیان اینکه در بحث منبت و مبل ظرفیت های بالایی در ملایر وجود دارد، تاکید کرد: با پیگیری های خوب در استان و استاندار و مسئولین فصل جدید در توسعه ملایر رقم می خورد.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید کارهای خوبی در ملایر در سال های گذشته انجام داده است و در بخش زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده است و با توجه به اقدامات انجام شده در بخش های مختلف ملایر الگوی بسیار خوبی در عرصه کار و تولید برای کشور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منابع تسهیلات روستایی استان همدان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر