Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از توافق میان دولت وفاق ملی لیبی، ترکیه و قطر درباره احیای فعالیت بندر مصراته و تبدیل آن به پایگاه دریایی آنکارا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، منابع آگاه اعلام کردند که دولت وفاق ملی لیبی، قطر و ترکیه رسماً به توافقی دست یافتند که طبق آن بندر مصراته تبدیل به پایگاه دریایی یگان‌های دریایی آنکارا در مدیترانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، یک منبع درباره جزئیات این توافق به شبکه “NEWS ۲۱۸” گفت: این توافق شامل تبدیل بندر مصراته به پایگاه دریایی یگان‌های دریایی ترکیه در دریای مدیترانه و ایجاد یک مرکز هماهنگی میان سه طرف می‌شود که نشست‌های ماهانه‌ای را در سطح روسای ستاد ارتش و با حضور مشاوران سه کشور در مصراته برگزار کنند.

این منبع افزود: سه طرف توافق کردند که قطر مسئولیت راه اندازی دوباره همه مراکز امنیتی و مقرهای آموزشی در طرابلس را که در جنگ اخیر نابود شده‌اند، عهده‌دار شود.

در همین راستا، دفتر رسانه‌ای فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی درباره گفت‌وگوهای دوشنبه میان سه طرف اعلام کرد که این گفتگوها شامل همکاری نظامی و امنیتی و برنامه‌های ایجاد توانمندی‌های امنیتی و دفاعی برای نیروهای دولت وفاق بود.

مقامات سه‌کشور درباره آخرین تحولات لیبی و بسیج نظامی در شرق شهر سرت و الجفره و همچنین سازوکارهای هماهنگی میان وزارت دفاع سه کشور رایزنی کردند.

در همین حال، یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که همکاری نظامی بین قطر، ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در مسیر تقویت است.

منابع دولت وفاق  ملی لیبی دوشنبه اعلام کردند که خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و خالد بن محمد العطیه، همتای قطری وی در سفری مشترک به منظور دیدار و رایزنی با مسؤولان دولت وفاق ملی لیبی وارد طرابلس ‌شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه ليبي قطر دولت وفاق ملی لیبی دولت وفاق ملی لیبی پایگاه دریایی بندر مصراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگارن ضمن تبریک فرارسیدن هفته هلال احمر اظهار کرد: یکی از مطالبات مردمی محور ساحلی شهرستان تنگستان ایجاد یک پایگاه امدادی بود که با مشارکت خیر این مهم امروز در اولین روز از هفته هلال احمر با حضور خانواده کمالی خیر محترم و مسؤلین منطقه کلنگ زنی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: با درایت و برنامه ریزی های رئیس جمعیت هلال احمر ناوگان خودروی و لجستیکی هلال احمر نیز تجهیز شده است که این موضوع در ارائه هرچه بهتر خدمات امدادی به مردم نقش مؤثری دارد.

ایزدپناه با اشاره به اهدا زمین توسط خانواده کمالی، خیر گرامی گفت: ما در انجام مأموریت‌های محوله خود بویژه در توسعه زیرساختی پایگاه‌ها قدردان این خیران عزیز هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات در استان خاطرنشان کرد: همکاران ما در معاونت امداد و نجات با بررسی‌های تخصصی و میدانی خود در صدد پوشش بیشتر و اخذ مجوز گسترش و افزایش پایگاه‌های امدادی در استان هستند که امیدواریم سازمان‌های همکار نیز در این مسیر ما را همراهی کنند.

گفتنی است محور مواصلاتی دلوار - دیر یکی از محورهای پرتردد و همچنین در حاشیه دو بندر تجاری و صیادی قرار دارد.

کد خبر 6099310

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم