Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:41:52 GMT

۱۲ پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی ۴۳۰ میلیون دلار در فارس مصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۱۸۰

۱۲ پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی ۴۳۰ میلیون دلار در فارس مصوب شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس گفت: هیئت سرمایه‌گذاری خارجی  ۱۲ پروژه  با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۳۰ میلیون دلار در فارس به تصویب رساند. - اخبار استانها -

بابک دایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه امسال علی‌رغم تحریم‌ها و بیماری کرونا در استان فارس 12 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر 430 میلیون دلار به تصویب هیئت سرمایه گذاری خارجی رسیده است، اظهار داشت: این موضوع در نوع خود یک رکورد است زیرا در طول 4 ماهه ابتدای امسال بیش از دو برابر عملکرد سال گذشته محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته میزان عملکرد فارس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی 181 میلیون دلار بوده که امسال در همان 4 ماهه اول این عدد 2.5 برابر شده و مطمئنا تا پایان سال بیشتر می‌شود.

دایی با بیان اینکه این 12 پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های نو و صنعت در دو شهرستان شیراز و بوانات است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها از کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه هستند.

وی بیان کرد: بزرگترین مزرعه خورشیدی ایران با ظرفیت 431 مگاوات در شهرستان بوانات در قالب 11 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای اجرا می‌شود و یک پروژه صنعتی نیز در شهر شیراز توسط سرمایه‌گذاری از کشور امارات متحده اجرا می‌شود.

گیلان| رونق سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی؛ میزان اشتغال مستقیم به 20 هزار نفر ارتقاء یافتسرمایه‌گذاری خارجی در خراسان شمالی «صفر» استتسنیم منتشر کرد/ گزارش جدید آنکتاد از افت 36 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس با بیان اینکه در شرایطی که کشور درگیر بیماری کرونا، چالش‌های نقل و انتقال پول و تحریم‌ها بوده با توجه به ظرفیت و جذابیت استان و مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده این میزان جذب سرمایه‌گذار خارجی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: یکی از کارهای خوبی که به همت استاندار فارس انجام شده بحث صدور مجوزهای بی‌نام است که هیچ استانی ندارد.

وی با بیان اینکه استان فارس 85 فقره از فرصت‌های سرمایه گذاری را به صورت مجوز بی‌نام برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کرده است، افزود:  صدور مجوز بی نام از جمله آن مشوق‌هایی است که انگیزه  و بستر ایجاد کرده که سرمایه‌گذار به سمت فارس بیاید.

انتهای پیام/‌422/ش

R7533/P/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلاری در داخل استان مرکزی ثبت شد ۴۷ درصد سرمایه‌گذاری خارجی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان محقق شد؛ ۱۱ پروژه غیرفعال است ۵۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری خراسان رضوی انجام شده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلاری در داخل استان مرکزی ثبت شد ۴۷ درصد سرمایه‌گذاری خارجی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان محقق شد؛ ۱۱ پروژه غیرفعال است ۵۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری خراسان رضوی انجام شده است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۲ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود/ برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند ۵ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۶ گزارش|پروژ‌های آبخیزداری لنگ تامین اعتبار قطره‌‌چکانی/ شهر زنجان به وسیله سد گاوازنگ تهدید می‌شود ۷ قیمت انواع میوه، مواد پروتئینی و حبوبات در بازار همدان؛ سه‌شنبه ۲۸ مردادماه + جدول ۸ گلایه رئیس بسیج مداحان استان زنجان از کم‌توجهی به ماه محرم/ چرا فضای شهر سیاه‌پوش نشده است? مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم گزارش| نقدی بر سفر معاون رئیس جمهور به زنجان / وعده‌های توخالی نوبخت برای مردم انقلابی و ولایی زنجان مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند سفیر روسیه: تلاش آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه غیرقانونی است "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند تحولات سیاسی لبنان/ نبیه بری، سعد حریری را برای نخست‌وزیری آینده معرفی کرد ۵دلیل نادران برای مخالفت با طرح جدید فروش نفت/دولت بعدی ۳سال باید بدهی دولتِ روحانی را بپردازد/طرح عایدی برای مردم ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی میلیون دلار استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی