Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از آماده‌سازی 20 پروژه بهداشتی و درمانی برای افتتاح در هفته دولت خبر داد.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با بهره‌برداری از این 20 پروژه شمار پروژه‌های افتتاح شده وعده داده شده این دانشگاه به 62 پروژه می‌رسد.

وی با اشاره به وعده افتتاح ۷۲ پروژه مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: تنها 10 پروژه از این پروژه‌ها باقیمانده که این پروژه نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: آخرین فاز بیمارستان دندانپزشکی، بهره‌برداری از بخش روانی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های جامع سلامت فولادمحله شهمیرزاد، تبیانیان مهدیشهر، خانه‌های بهداشت چاشم و ملاده شهرستان مهدیشهر،خانه بهداشت دامغان، خانه‌های بهداشت روستاهای حسن آباد، ورکیان، حسینان، یزدان‌آباد، مرکز جامع سلامت شهری در شهرک مسکن مهر، مراکز محقق و تدین و دوزهیر در سمنان و..از جمله این پروژه‌ها هستند.

افزودن 45 تخت ویژه به بیمارستان‌های دارای بخش کرونایی

وی از توسعه بخش‌های ویژه بیمارستانی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان تا پیش از کروناویروس هم زیرساخت‌های خوبی در این بخش داشت اما با شیوع این بیماری همه‌گیر فرصتی برای توسعه بخش‌های ویژه در استان و خصوصا در سه بیمارستان استان که به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند، فراهم شد.

وی از افزایش 20 تخت ویژه در بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و افزود: علاوه بر این هشت تخت نیز در بیمارستان معتمدی گرمسار آماده بهره‌برداری شده که با بهره‌برداری از آنها شمار تخت‌های ویژه این بیمارستان به 12 تخت می‌رسد.

دکتر دانایی از برنامه‌ریزی برای افزودن 17 تخت به تخت‌های ویژه در بیمارستان ولایت دامغان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه آینده تخت‌های ویژه در دامغان 30 درصد افزایش می‌یابند.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با پروژه مرکز سوختگی و سرطان سمنان اظهار کرد: با توجه به تجربه شیوع کروناویروس تحول اساسی در این پروژه ایجاد شده و ادامه ساخت پروژه به صورت دومنظوره طراحی شده که با بهره‌برداری از آن هم دارای بخش سوختگی و هم بخش ایذوله تنفسی خواهد بود.

دانایی از برنامه‌ریزی برای ساخت اورژانس حوادث در سمنان خبر داد و گفت: این پروژه بزرگترین و اولین اورژانس حوادث در کشور خواهد بود و می‌تواند در حوادث و بلایای طبیعی نه تنها به استان که به استان‌های همجوار هم خدمات ارائه دهد.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد 44 تخت ویژه در این مرکز خبر داد و گفت: مرکز سوختگی بعد از تکمیل هم به سوختگی و هم در حوزه تنفسی خدمات ارائه خواهد داد. ضمن اینکه اورژانس نیز به یک اورژانس پدافندی ارتقا یافته و می‌تواند به استان‌های همجوار هم در شرایط اضطرار خدمات ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از ادامه ساخت پروژه مرکز تحقیقات سرطان خبر داد و افزود: امید می‌رود که این پروژه تا آخر سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه دولت به بخش سلامت تصریح کرد: خوشبختانه امسال سه برابر سال قبل اعتبارات عمرانی در حوزه سلامت جذب شده  که می‌تواند به تسریع در احداث پروژه‌ها کمک کند.

دکتر دانایی از مهدیشهر به عنوان تنها شهرستان فاقد بیمارستان جدید نام برد و گفت: به همین دلیل پروژه بیمارستان مهدیشهر که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای خرید همزمان تجهیزات برای این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد: تجهیزات بیمارستان‌ها معمولا در دو فاز تهیه می‌شوند که علی‌رغم اینکه هنوز همه فضاهای بیمارستان مهدیشهر آماده نشده اما ما فاز اول خرید تجهیزات آن را آغاز کردیم.

وی همچنین از آماده سازی اورژانس بیمارستان امیر سمنان خبر داد و اظهار کرد: پروژه تکمیل بیمارستان امیر نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان سمنان دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه ریزی بهره برداری تخت های ویژه خدمات ارائه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق

تصاویری کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات وعده صادق تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد، منتشر شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند