Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه مشترک معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف پیرو تصویب دانشکده حکمرانی اسلامی با رویکرد اقتصادی در جلسه شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و علی ملکی، رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبیین دیدگاه خود درباره تفاوت مفاهیم سیاست‌گذاری و حکمرانی، به اهمیت دانشکده حکمرانی برای حل معضل مدیریت بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور اشاره کرد.

وی افزود: برای راه‌اندازی دانشکده حکمرانی اسلامی می‌توان به مواردی از جمله تشکیل شورایی متشکل از مدیران دو مجموعه و متخصصان رشته‌های مرتبط با حوزه حکمرانی، شناسایی رشته/گرایش‌های نزدیک به موضوع حکمرانی، برنامه‌ریزی برای تغییر ۴۰ درصدی سرفصل‌ها، تعریف مدارس مهارتی برای تقویت بخش مهارتی و کارورزی در ساختار دانشکده اشاره کرد.

در این جلسه در خصوص راه‌اندازی دانشکده حکمرانی از منظر مبانی علمی و راهکارهای اجرایی بحث و تبادل نظر شد و مدیران پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف به ارائه مطالبی درباره نوع‌شناسی و دسته‌بندی انواع رشته‌ها و دانشکده‌های سیاست‌گذاری دنیا پرداختند و به مشاغل مختلف در حوزه سیاست‌گذاری اشاره کردند.

همچنین این اعضای علمی به توضیح مشاغلی از جمله کارآفرینی سیاستی و نهادی، تحلیلگر سیاستی، پژوهشگر سیاستی، قانونگذار و قانون‌پژوه سیاستی و مدیر دولتی پرداختند و شایستگی‌های لازم برای هر یک از این جایگاه‌ها شامل تأثیرگذاری، عمیق بودن، روشمند بودن، طراحی کردن و مدیریت کردن بررسی شد.

در ادامه جلسه اعضا به مباحث اساسی از قبیل لزوم تعیین رویکرد دانشکده حکمرانی برای تربیت فارغ‌التحصیلان، چالش‌های مربوط به تعیین رشته‌های زیرمجموعه این دانشکده و تعیین اساتید و محتوای مورد نیاز پرداختند.

در این جلسه، حجت‌الاسلام حسن خیری، رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا عراقیه، مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر و سایر مدیران معاونت علوم انسانی و پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.

انتهای پیام/

167 / 167 دانشکده حکمرانی بنگاه‌های اقتصادی عبدالحسین خسروپناه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بنگاه های اقتصادی عبدالحسین خسروپناه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید