Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@21:34:41 GMT

محرم امسال متفاوت از سنوات گذشته برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۹۴۷۸

محرم امسال متفاوت از سنوات گذشته برگزار می شود

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا، گفت: امسال مراسم حسینی را متفاوت از سنوات گذشته برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای مراسمات عزاداری امام حسین(ع) که هر ساله طبق سنت های دیرینه انجام می شد دچار تغییراتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  خاطر نشان کرد: امسال با توجه به حساسیت های به وجود آمده باید نکاتی که با حفظ جان مردم سازگار نیست تعطیل شده و در پذیرایی های عمومی و پخش نزورات نیز با مشکل مواجه خواهیم شد .

 

امام جمعه هرسین با بیان اینکه رهبری به مسولان توصیه کردند با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسمات به خوبی انجام شود، افزود: تصمیم گیری در نحوه برگزاری مراسمات به عهده  کسانی بوده که اهمیت مراسم امام حسین را درک کرده و همانطور که مقام معظم رهبری به  آنان اعتماد کردند مانیز موظف به اجرای تصمیمات آنان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در حین مراسم، تصریح کرد: گرچه استفاده از ماسک و دیگر موارد بهداشتی آن هم در گرمای تابستان سخت و طاقت فرسا است  اما در راستای لبیک به فرمان رهبری تلاش کنیم تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان اظهار کرد: مراسم و شور حسینی هر ساله شاهد سیل عظیم جمعیت بوده و در اربعین سراسر جهان این شور و عظمت را مشاهده کردند و این عظمت به همگان ثابت شده است.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه هرسین رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا مراسم سوگواری عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد

مظفر آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ۷۵ مراسم در سطح شهرهای استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری در شهر و روستاهای کردستان با حضور مردم و مسؤولان همراه بود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کردستان اضافه کرد: آئین دسته‌روی عزاداری نیز در شهرهای قروه، بیجار، سریش‌آباد، حسن‌آباد یاسوکند و توپ‌آغاج برگزار شد.

آئینی عنوان کرد: ۱۴ هیأت مذهبی در شهرستان قروه آئین دسته روی عزاداری امروز را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در سطح استان ۳۰ ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران در سطح شهرهای استان برپا شد.

کد خبر 6096489

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد