Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-04@04:36:12 GMT

جلسه شورای عالی فضای مجازی به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۷۰۰

جلسه شورای عالی فضای مجازی به تعویق افتاد

ایتنا - عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه این شورا از ۹ تیرماه تاکنون جلسه‌ای نداشته است، گفت: تکمیل نهایی سند معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، رسول جلیلی اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی بخش‌های باقی مانده از سند معماری شبکه ملی اطلاعات که توسط وزارت ارتباطات تهیه شده است، مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد اما زمان جلسه به جمع بندی و نهایی شدن این سند نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، رسول جلیلی گفت: متاسفانه شورای عالی فضای مجازی از ٩ تیرماه ۹۹ تاکنون که بیش از ۶ هفته از آن می‌گذرد جلسه‌ای تشکیل نداده است و اگر جلسه تشکیل شود، این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد و سند معماری کلان شبکه ملی اطلاعات آماده برای تصویب نهایی است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه البته پیگیری اجرای شبکه ملی اطلاعات در حال حاضر متوقف نیست، افزود: اما اگر سند معماری این شبکه به تصویب نهایی برسد، یک وفاق مشترک قطعی برای تکمیل این شبکه در میان دست‌اندرکاران این پروژه ملی از جمله مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درصد عمده‌ای از نیازهای شبکه ملی اطلاعات مربوط به مباحث فنی است، گفت: این شبکه باید از نظر زیرساخت ارتباطی توسعه یابد. به نحوی که شهرهای کشور به شکل مطلوب به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و این اتصال به گونه‌ای باشد که شبکه نسبت به رخدادهای احتمالی تاب آور بوده و در هر شرایطی ارتباطات آن برقرار باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه در سند اولیه شبکه ملی اطلاعات به تمام این موضوعات پرداخته نشد، افزود: سند معماری شبکه ملی اطلاعات، هدفگذاری های این پروژه را مشخص می‌کند و وزارت ارتباطات به عنوان مجری، باید دو بحث توسعه و بومی سازی را در این شبکه دنبال کند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد نیاز کشور به شبکه ملی اطلاعات و افزایش کیفیت خدمات این شبکه بیشتر به چشم بیاید و مردم بیشتر درگیر دریافت خدمات از این شبکه شوند. برای مثال موضوع آموزش مجازی از طریق این شبکه به صورت گسترده ارائه شد.

وی با بیان اینکه از اول مهرماه ۹۹ نیز نیاز دانشگاه‌ها و مدارس به شبکه ملی اطلاعات مضاعف می‌شود، افزود: با توجه به اینکه با آغاز کلاس‌های درس مجازی ساعات پیک ترافیک شبکه ملی اطلاعات در حوزه دانش و پژوهش نیز افزایش می‌یابد و پهنای باند مصرفی بالا می‌رود، این شبکه باید ارتقا یافته و با نیاز مردم، سازگار شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات یک موجود زنده است و باید آن را با توجه به نیازهای فزاینده کاربران مرتب به روز کرده و اشکالات آن را رفع کرد. بخش‌هایی از این شبکه هم که هنوز بنا نشده باید بنا شود و کارکردهای آن ارتقا یابد. در این میان نباید کار مجریان طرح و مرکز ملی فضای مجازی برای تدوین نهایی سند معماری، متوقف بماند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات سند معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام