Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تلویزیون به رسم هر ساله سریال هایی را برای مناسبت های مختلف در دست تهیه و تولید دارد. امسال نیز به مناسبت فرا رسید ماه عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) دو سریال در دستور پخش از شبکه های سراسری قرار گرفتند. یکی از این سریال ها که بنا است با شروع محرم از شبکه یک سیما بروی آنتن رود، «سرزده» نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال در ۹ قسمت ۴۷ دقیقه ای در شب های محرم از شبکه یک سیما بروی آنتن خواهد رفت.

سریالی که از شب قدر به محرم رسید

این سریال به کارگردانی و تهیه کنندگی بهادر اسدی تولید شده است و قرار بود در شب های قدر از  همین شبکه پخش شود اما به مناسبت بعدی تلویزیون موکول شد. اسدی تا به حال کارگردانی سریال های ریکاوری، ‌کابوس، لالایی برای بیداری و ... را به عهده داشته است.

«مرثیه» به «سرزده» تبدیل شد

در ابتدا نام این سریال مرثیه نام داشت اما بنا به دلایلی به سرزده تغییر یافت. در همین زمینه «بهادر اسدی» که کارگردانی این سریال را به عهده داشته است، به خبرنگار فارس، گفت: نام مرثیه از همان ابتدا نیز نام موقت بود و این نام نسبت به متن اولیه ما که بدون تغییر بود، نام مناسبی بود و الان فکر می کنم نام سرزده خیلی مناسب تر از مرثیه است.

وی ادامه داد: این روزها همه چی ما در زندگی هایمان سرزده شده است و به عبارتی دیگر سرزده به معنی وارد اتفاق های بد شدن است. از طرفی هم سرزده به معنی سر بریدن است و همه این معانی از جمله مفاهیمی بود که در این سریال به آن پرداخته می شود.

سعدوندیان و نگارش سریالی پلیسی

زامیاد سعدوندیان نیز نویسندگی سریال سرزده را به عهده داشته است. او در ژانر پلیسی و اکشن کارنامه قابل قبولی دارد. آمین، دختران حوا، سقوط یک فرشته و ... از جمله آثار وی هستند.

داستان سریال و تقابل خوب و بد

داستان این سریال در اصل ارتباط و تقابل بین دو شخصیت مثبت و منفی را نشان می دهد. رضا و اصلان از کودکی در یک محله و با هم بزرگ شدند و از همان سن به ورزش کشتی مشغول بودند. در خراسان جنوبی ورزش چوخه یکی از انواع کشتی ها است و ورزشی پهلوانی است. در ادامه رضا این روزها پلیس موفقی شده و اصلان نقطه مقابل او دزدی می کند و به عبارتی شخصیتی منفی دارد.

علی انصاریان در نقش پلیس

نقش رضا را در این سریال علی انصاریان بازی می کند. انصاریان از جمله فوتبالیست هایی است که بعد از سالها به دنیای هنر آمدند و در چند سریال و فیلم سینمایی بازی کردند. کیمیا، محکومین، نقطه چین، خانه اجاره ای، زیر آسمان شهر، چارخونه، آسپرین و ... از جمله آثاری است که انصاریان در آنها به ایفای نقش پرداخته است و در برهه ای هم به اجرای چند برنامه پرداخت. انصاریان در سریال «سرزده» نقش مثبت و در اصل پلیس سریال را بازی می کند که با نقش مقابل خود یعنی اصلان در تقابلی قرار می گیرد.

«بهادر اسدی» کارگردان این سریال درباره انتخاب انصاریان به عنوان بازیگر نقش اصلی بیان داشت: رابطه میان بازیگر و مخاطب برایم همیشه مهم است نه اینکه بخواهم از شاخ های اینستاگرامی استفاده کنم به این دلیل که آنها را هنرمند نمی دانم.

وی ادامه داد: معتقدم فردی مثل علی انصاریان که دوره کلاس های بازیگری را می گذراند برایم قابل احترام است. از طرفی به خاطر ورزشکار بودن و اینکه با فاکتورهایی که از نقش پلیس می خواستیم هماهنگی داشت او را گزینه مناسبی برای این نقش دانستیم.

بهرنگ علوی و ایفای نقش یک دزد

بهرنگ علوی اما این سالها در سریال ها و فیلم های سینمایی بسیاری بازی کرده است و دراین نقش آفرینی ها اغلب نقش های مثبت و منفی را نیز بازی کرده است و شاید شاخص ترین نقشی که در این سالها بازی کرده است، حضور در سریال «هشت و نیم دقیقه» بود. نقشی که انتقام و کینه توزی در آن حرف اول را می زند.

نردبام آسمان، قفسی برای پرواز، معمای شاه، هشت و نیم دقیقه، بر سر دوراهی، پرگار از سریال هایی است که علوی در این سالها نقش های اصلی و فرعی منفی و مثبت بسیاری بازی کرده است اما این احتمال می رود که نقش اصلان جایگاه دیگری در کارنامه او پیدا کند. اصلان در این سریال از کودکی خود را به نوعی مقابل رضا می بیند و حتی در برخی موارد و اتفاق هایی که برایش رخ می دهد، رضا را مقصر می داند.

تصویربرداری این سریال در مشهد انجام شده است و به همین دلیل می تواند سکانس های معنوی خوبی را برای این ایام به تصویر کشیده باشد. به طور معمول سریال هایی که برای مناسبت های خاصی مثل محرم و ماه رمضان در نظر گرفته می شوند از فضا و حال و هوای معنوی برخوردارند. «سرزده» نیز یکی از اینها است که با درونمایه توبه و بازگشت به خدا و رعایت حق الناس برای شب های محرم سیما در نظر گرفته شده است.

توصیه هایی برای دوران کرونا

تصویربرداری این سریال مقارن شده بود با روزهایی که مردم با شیوع بیماری کرونا درگیر محدودیت هایی بودند که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا وضع شده بود و مشهد نیز یکی از شهرهایی بود که به خاطر تردد بالای مردم از همان روزهای ابتدایی محدودیت هایی برای تردد مردم صورت گرفته بود. به همین خاطر سازندگان این سریال هم در بخش محتوایی موضوع مبارزه با کرونا و رعایت دستور العمل های بهداشتی را در متن سریال گنجاندند.

تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون در این سریال به ایفای نقش می پردازند. نسیم ادبی در این سریال در نقش روح انگیز مددکار اجتماعی، مریم مومن پریناز دختری پرورشگاهی و خواهر دوست اصلان، رویا میرعلمی ایران، همسر رضا، کیمیا خلج بشری خواهر رضا، رامبد شکرآبی آرش، پلیس و دوست رضا را ایفا می کنند. امیربهادر اورعی شوهر پریناز، رحیم نوروزی نیز ستار، شریک و دوست اصلان است که در قالب نقشی منفی در این سریال حضور دارد.

مریم مومن که بعد از ایفای نقش «فخرالزمان» در سریال «بانوی عمارت» به شهرت رسید، در این یک سال در سریال و فیلم شاخصی حاضر نشده است و سریال «سرزده» اولین حضور جدی او بعد از به شهرت رسیدن است. اسدی همچنین گفت: در این سریال سعی کردیم از جوان های مستعد بازیگری استفاده کنیم که چهره های جدیدی برای مخاطبان تلویزیونی هستند. کیمیا خلج و کوروش رحمانی چهره های جدیدی هستند که در این سریال بازی می کنند.

کد خبر 541622 برچسب‌ها تلویزیون سریال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون سریال بازی کرده ایفای نقش سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک

آفتاب‌‌نیوز :

پلیس ضد تروریسم در فرانسه پس از بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابراز تمایل یک نوجوان ۱۶ ساله مبنی بر اقدام انتحاری در بازی‌های المپیک امسال در پاریس، او را بازداشت کرد.

سخنگوی پلیس عنوان کرد که پس از اعلام علنی این نوجوان در شبکه‌های اجتماعی برای ساخت کمربند انفجاری را دستگیر کرده است. به گزارش BFMTV، این نوجوان روز سه‌شنبه در پی پست‌های ادعایی در تلگرام در منزل پدر و مادرش دستگیر شد. این رسانه فرانسوی همچنین اعلام کرد که در جریان بازرسی از محل سکونت این نوجوان در جنوب شرقی فرانسه، اسناد دست نویسی کشف شد که در آن او از داعش حمایت می‌کرد. 

این سخنگو خاطرنشان کرد که تحقیقات برای تعیین اینکه آیا او واقعاً قصد انجام یک اقدام تروریستی را داشته یا خیر ادامه دارد.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه همچنین از ۴۵ کشور خارجی برای استقرار چندین هزار نیروی نظامی، پلیس و غیرنظامی اضافی برای تضمین امنیت بازی‌ها درخواست کمک کرده است. اوایل این ماه مکرون رئیس‌جمهور فرانسه ابراز اطمینان کرد که مراسم افتتاحیه که قرار است در رودخانه سن برگزار شود، طبق برنامه پیش خواهد رفت. با این حال، او خاطرنشان کرد که فرانسه برنامه‌های اضطراری، از جمله پشتیبان‌ها و گزینه‌های جایگزین هم دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک