Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست هم‌اندیشی با هیئت امنای بقاع متبرکه که به‌ صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی پرچمدار محبت به اهل بیت (ع) هستند، اظهار کرد: محبت به اهل‌بیت (ع) ریشه در اعتقادات ایرانیان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال در فضای باز ۲ هزار امامزاده با رعایت نکات بهداشتی مراسم عزاداری محرم برگزار می‌شود، گفت: تمامی این ۲ هزار بقعه متبرکه در ۲ هزار نقطه کشور، باید در راستای تعظیم شعائر حسینی قدم بردارند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه ما به اقتضای زمان ماموریت‌های ویژه‌ای داریم، یادآور شد: راجع‌ به محرم امسال اصلاً نگرانی نداریم؛ به دلیل اینکه اباعبدالله الحسین (ع) پشتیبانمان است و با رعایت پروتکل‌ها مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه امامزادگان یکی از نشانه‌های تاریخی اعتقاد به امامت در کشورمان هستند، تصریح کرد: به استثنای حرم‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، تمامی بقاع متبرکه تحت مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که این اماکن مقدس نیز بر اساس ماده ۵ اوقاف توسط امین‌ها اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مکتب ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی نبود، قدرت مبارزه با استکبار جهانی به وجود نمی‌آمد، تأکید کرد: عزت ما به خاطر همان خط سرخ شهادت است. اگر حسینی هستیم با یزید زمان نمی‌توانیم سازش کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف ماه محرم بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛حجت الاسلام «ولی الله روان» افزود: این مراسم روز شهادت با حضور هیات‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی در این مراکز همراه خواهد بود که سخنرانی و مداحی در وصف رئیس مذهب شیعه از برنامه‌های روز شهادت در بقاع متبرکه است.
وی گفت: مراسم عزاداری در شب شهادت نیز برگزار می‌شود که همراه با نمایشگاه فرهنگی و خدمات مراکز افق است.
حجت الاسلام روان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه معنوی این مراکز برای سفر و زیارت مناسب بوده و مسافران زیادی را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سعی شده خدمات فرهنگی برای زائران ارائه شود تا مسافران از معنویت و موقعیت معنوی این بقاع بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است