Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرکل محیط زیست یزد در نشست کارگروه پسماند استان گفت: روزانه ۵۵۰ تن پسماند عادی در استان یزد تولید می‌شود.

نیره پورملایی افزود: پسماندهای تولیدشده در استان یزد شامل پسماندهای عادی، پزشکی، نخاله‌های ساختمانی و صنعتی است.

وی ادامه داد: در حوزه پسماندهای ساختمانی اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ از مشکلات این حوزه، تخلیه نامناسب و غیرمجاز در سطح شهر بود که با پیگیری معاونت عمرانی سه مکان جدید برای شهرداری یزد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان یزد بیان کرد: راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت نخاله‌های ساختمانی برای کامیون‌های حمل در دو هفته گذشته توسط شهرداری برای نخستین بار انجام شد و با شناسنامه دار شدن این کامیون‌ها از تخلیه غیرمجاز نخاله جلوگیری می‌شود.

پورملایی اضافه کرد: در بخش پسماندهای بیمارستانی و پزشکی ۲۰ بیمارستان استان دستگاه اتوکلاو دارند و دو بیمارستانی هم که این دستگاه را ندارند پسماندهای خود را انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به این که بیشتر پسماندهای صنعتی از نوع سربارهای فولادی، غبارهای فولاد، پسماندهای شیمایی، پسماندهای حوزه صنعت کاشی و سرامیک، روغن‌ها و لجن‌ها هستند، افزود: میزان کل پسماند جامد استان ۱۵ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۰۰ تن در سال و میزان پسماند مایع ۳۰۰۵ متر مکعب در سال است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: دو مورد از مهمترین اقدامات انجام شده در مدیریت پسماندهای صنعتی تبدیل سرباره‌های فولادی کوره‌های قوس به قطعات بتنی و همچنین تبدیل سرباره‌های فولادی در کوره‌های القایی برای استفاده در راه‌سازی و جاده‌سازی است.

پورملایی ادامه داد: بیشترین واردات پسماند از کشورهای هنگ‌کنگ و ترکیه است که مربوط به ضایعات کاغذی است.

وی اظهار کرد: در حوزه نقل و انتقال پسماندها در داخل کشور، تاکنون ۴۸ تقاضانامه در سامانه حفاظت محیط زیست ثبت شده که با ۳ مورد مخالفت شده، ۵ مورد در دست بررسی و ۴۰ مورد ثبت و تایید شده است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد با اشاره به این که بعضی از استان‌ها ظرفیت دریافت پسماندها را دارند، افزود: استان یزد هم واردکننده و هم صادرکننده پسماند است و تعداد انتقال پسماندها از استان‌های دیگر به یزد ۳۰ مورد و از یزد به استان‌های دیگر ۱۰ مورد است.

کد خبر 541761 برچسب‌ها پسماند استان یزد سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند استان یزد سازمان حفاظت محیط زیست مدیرکل محیط زیست استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود