Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@20:22:56 GMT

۳ خانه تاریخی گرگان به صورت اضطراری مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۱۴۷۸

۳ خانه تاریخی گرگان به صورت اضطراری مرمت شد

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از پایان حفاظت و مرمت اضطراری پروژه‌های طرح ملی مشارکت در مرحله نخست امسال ۱۳۹۹ در بافت تاریخی گرگان خبر داد. - اخبار استانها -

احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در مرحله نخست طرح ملی مشارکت، حفاظت و مرمت برخی پروژه‌ها از جمله تعدادی از خانه‌های تاریخی گرگان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پروژه‌ها شامل خانه‌های تاریخی شیرنگی و خراسانی در محله سرچشمه و خانه تاریخی قوانلو در محله دباغان است که به صورت اضطراری مرمت شده است.

کارهای انجام نشده زیادی در بافت تاریخی شهر کرمان وجود داردبی‌مهری مسئولان به بافت تاریخی بشرویه/ تنها 40 درصد از طرح تفصیلی شهر اجرایی شده استضوابط و مقررات ساخت‌وساز در بافت تاریخی روستای گردشگری سرآقاسید اعلام شدمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این کار با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال در یک ماهه اخیر مرمت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت و مرمت اضطراری این آثار ارزشمند در شهر تارخی استرآباد با هدف حفاظت و احیای آن‌ها با مشارکت مالکان صورت‌گرفته است.

تجری یادآور شد: طرح ملی مشارکت اقدامی از سوی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به‌ منظور مشارکت در مرمت آثار تاریخی با همکاری مالکان این آثار است و هیچگونه خللی در مالکیت افراد ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/581/ح

R41471/P/S6,70/CT1 بیشتر بخوانید... امضای تفاهم‌نامه برای احیا و مرمت بافت تاریخی پیرامون حرمهای مطهر کشور ۲۰ میلیارد تومان به سامان‌دهی بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافت بافت تاریخی شهر کرج بازآفرینی می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امضای تفاهم‌نامه برای احیا و مرمت بافت تاریخی پیرامون حرمهای مطهر کشور ۲۰ میلیارد تومان به سامان‌دهی بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافت بافت تاریخی شهر کرج بازآفرینی می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت ۲ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۳ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۴ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۵ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۶ عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم ۷ یاسوج| عضو کمیسیون آموزش مجلس: بخشی از شهریه مدارس غیر دولتی و کلاس‌های فوق برنامه به خانواده‌ها برگشت داده شود ۸ فاز دوم طرح "۵۵۰ هزار هکتاری" در سفر رئیس مجلس به خوزستان پیگیری می‌شود مهمترین اخبار استانها رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ چرا بازار وکیل شیراز ثبت جهانی نمی‌شود؟ جزئیات بازداشت و برکناری دو شهردار متخلف در مازندران/ چهارمین عضو شورای شهر ساری دستگیر شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه