Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی، دادستان استان قزوین گفت: در عزاداری‌های محرم امسال به هیچ عنوان ذبح گوسفند نباید انجام شود و افراد خیّر می‌توانند به صورت‌ نقدی و یا توزیع اقلام بهداشتی نذورات خود را پخش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمد قاسمی امروز(چهارشنبه) در کارگروه استانی ساماندهی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان بنا را بر این گذاشت که عزاداری‌های امسال برگزار نشود؛ چراکه هنر این است عزاداری‌ها با وجود شرایط ویروس کرونا، با کمترین خسارت و تلفات برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های ما به این سمت سوق پیدا کرده که تمامی مراسمات عزاداری در فضای باز برگزار شود تا همانند سال‌های گذشته ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دهیم.

دادستان قزوین گفت: انتظار ما این است که همه سازمان‌ها در این مسیر حرکت کنند و با وجود ویروس کرونا در کشور با برنامه‌ریزی‌های صحیح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عزاداری‌‌ها در حد مطلوب برگزار شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امسال تصمیم بر این شده که تمامی عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شود و هیچ مراسمی در فضای مسقف برگزار نخواهد شد؛ چراکه سلامتی افراد جامعه بسیار مهم است.

330 هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده‌اند

قاسمی تاکید کرد: عدم برگزاری عزاداری‌ها ممکن نیست؛ چراکه می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شور حسینی را برپا کنیم اما اگر داربستی در سطح شهر نصب شود و یا دسته عزاداری حرکت کند با این افراد برخورد خواهیم کرد.

دادستان مرکزی استان اضافه کرد: با توجه به آماری که گفته شده، 800 هیئت در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد امسال فقط 330 هیئت در سامانه بیرق برای دریافت مجور ثبت نام کرده‌اند که الزاما باید دلیل و مشکل هیئت‌هایی را که ثبت نام نکرده‌اند را جویا شویم و مشکل آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال به هیچ عنوان دسته‌روی عزاداری برگزار نخواهد شد، ادامه داد: از ظرفیت مکان‌هایی که دارای فضای باز هستند استفاده خواهیم کرد که نمایشگاه بین‌الملل فضای مناسبی برای برگزاری عزاداری محرم است.

دادستان مرکزی استان قزوین اذعان کرد: در ایام محرم بیلبوردهایی که در سطح شهر وجود دارد نباید از تبلیغات غیرمتعارف استفاده کنند و اگر چنین تخلفی صورت گیرد برخورد خواهیم کرد.

قاسمی در پایان ابراز کرد: درعزاداری‌های محرم امسال به هیچ عنوان ذبح گوسفند نباید انجام شود و افراد خیر می‌توانند به صورت‌ نقدی یا توزیع اقلام بهداشتی نذورات خود را توزیع کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: عزاداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد