Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رجب فرهمندیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تقدیر از زحمات و خدمات شایسته مدیران و معلمان در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ اظهار داشت: سال تحصیلی دشواری را پشت سر گذاشتیم که مهمان ناخوانده به نام کرونا مهمترین عامل این دشواری بود.

وی با یادآوری بازگشایی زودهنگام مدارس در سال تحصیلی پیش رو، تصریح کرد: برای کسب آمادگی بیشتر و سریع‌تر برای آغاز سال تحصیلی امسال سازماندهی کادر آموزشی و پرورشی مدارس زودتر از موعد سال‌های گذشته انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش دهاقان با بیان این‌که برای شرایط مختلف قرمز، زرد و سفید آمادگی داریم، بیان کرد: سختی کار زمانی است که وضعیت مانند اکنون زرد باشد.

فرهمندیان بیان کرد: شرایط تشکیل کلاس‌ها در وضعیت زرد به این صورت است که کلاس‌های زیر ۱۵ نفر تشکیل می‌شود و کلاس‌های بالای ۱۵ نفر به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ یک گروه تا ساعت ۱۰ آموزش می‌بینند. پس از آن کلاس‌ها ضدعفونی شده و کلاس‌های نوبت دوم از دست ۱۰:۳۰ تا ۱۳ فعالیت خواهد کرد.

مدیر نهاد تعلیم و تربیت دهاقان با بیان این‌که: در شرایط سفید ۹۰ درصد حضوری و ۱۰ درصد مجازی و در شرایط قرمز ۱۰۰ درصد آموزش به صورت مجازی خواهد بود، ادامه داد: آموزش مجازی همچنان استمرار دارد و در هر وضعیت رنگی دانش آموزان در پیام رسان شاد فعالیت دارند و در دهاقان ۹۸.۷٪ درصد از دانش آموزان در سامانه شاد ثبت نام شده و از این نظر دهاقان در استان اول است.

آموزش مجازی برای پایه اول نتیجه مطلوبی ندارد

فرهمندیان با بیان این‌که آموزش مجازی برای پایه اول نتیجه مطلوبی ندارد، از آغاز فعالیت آموزشی دانش آموزان پایه اول از اول شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظر گرفتن وضعیت‌های رنگی خبر داد و گفت: آنچه برای ما در سال پیش رو خیلی مهم است، همکاری مردم و خانواده‌ها با آموزش و پرورش است چراکه ما دانش‌آموزان را فرزندان خود می‌دانیم و سلامت آنان برای ما بسیار اهمیت دارد و از خانواده‌ها می‌خواهیم تا به ما همچون گذشته به ما اعتماد کامل داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش دهاقان ابراز داشت: دهاقان در سال گذشته در آموزش مجازی موفق بود به گونه‌ای که منتظر برنامه‌ریزی کشوری نماند و در همان ابتدای اسفند ماه که مدارس تعطیل شد، کار آموزش مجازی در دهاقان آغاز شد در حالی‌که برنامه‌ریزی‌های کشوری از بعد از فروردین ماه آغاز شد.

کسب رتبه دوم استان و رتبه دوازدهم کشور در نتایج نمرات اوراق امتحانات نهایی

وی از کسب رتبه دوم استان و رتبه دوازدهم کشور در نتایج نمرات اوراق امتحانات نهایی پایه دوازدهم دهاقان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و با اشاره به اهمیت این رخداد بزرگ تأکید کرد: این رویداد یکی از افتخارات بزرگ برگ زرینی در تاریخ آموزش و پرورش شهرستان دهاقان است که با تلاش بی‌وقفه دانش‌آموزان زحمات بی‌شائبه معلمان و مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان به دست آمده است.

فرهمندیان در پایان اظهار داشت: خیران شهرستان، با توجه به شرایط مالی دانش آموزان و نیازهای آنان در سال تحصیلی (اعم از گوشی و تبلت تا کیف و کفش و لوازم التحریر و…) و همچنین کمبود فضاهای آموزشی شهرستان برای این دانش آموزان، با کمک به انجمن خیران مدرسه ساز و همچنین خیریه تشکیل شده برای این موضوع، یاری رسان آموزش و پرورش شهرستان دهاقان باشند.

کد خبر 5002085

منبع: مهر

کلیدواژه: بازگشایی مدارس ویروس کرونا ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم آموزش و پرورش سال تحصیلی دانش آموزان آموزش مجازی پایه اول کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند

الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله نخست مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیا توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی برای تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی