Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شرایط تأسیس واحد دانشگاهی در استان زرنج افغانستان را برای تسهیل شرایط تحصیل داوطلبان افغانستانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، سلطانعلی میر در دیدار کنسول کشور افغانستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شرایط تأسیس واحد دانشگاهی در استان زرنج افغانستان را برای تسهیل شرایط تحصیل داوطلبان افغانستانی را دارد، اظهار کرد: با توجه به امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان این امر را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جذب دانشجو در کشور افزود: ایران شرایط مناسب، امکانات رفاهی موجود درباره تأمین خوابگاه متأهلی ویژه دانشجویان خارجی، امکانات آموزشی و تجهیزات مدرن را برای پرورش نیروی متخصص در کشور افغانستان را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکنون در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شرایط جذب دانشجو خارجی فراهم شده است، عنوان کرد: برای گسترش دامنه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دو کشور ایران و افغانستان زمینه انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی پژوهشی تحقیقاتی با وزارت کشور افغانستان و دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان فراهم شده و مفاد آن در دست بررسی است.

میر توانمندی‌ها و امکانات موجود دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان دانشگاه پیش‌رو در آموزش عالی استان که توانسته با هفت واحد دانشگاهی و مرکز و ۲۷ پردیس آموزشی نقش ارزنده‌ای در گسترش مبانی علمی در استان گام بردارد را از نقاط قوت این دانشگاه دانست.

این مسئول اضافه کرد: این توانمندی و تجربه موفق می‌تواند زمینه پرورش نیروی متخصص و مورد نیاز کشور افغانستان نیز فراهم کرده و گام مهم و نقش ارزنده‌ای را ایفا کند.

وی با بیان اینکه رابطه کشور افغانستان با کشور ایران سبقه تاریخی و ریشه در گذشته دارد و مشترکات زیادی به لحاظ ابعاد فرهنگی اسلامی با هم دارند این دیدار را منشأ تبادل مناسبات علمی و فرهنگی دینی و مذهبی دانست.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تفاهم نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان کشور افغانستان واحد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی