Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:55:55 GMT

دارالمصلین سیاه پوش شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۵۷۹۷

دارالمصلین سیاه پوش شد

در آستانه ماه محرم و آغاز ايام عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش در كربلا شهر شيروان كه به دارالمصلين مشهور است، چهارشنبه شب سياه پوش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیروان؛ نخستين بيرق سياه شهر شيروان، با حضور جمع كثيري از شهروندان به دست امام جمعه شهرستان شيروان در چهار راه استاد شهريار برافراشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


همچنين در آيين سياه پوش كردن اين شهر كه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعي از مسئولان محلي برگزار شد، معابر اين شهر از چهارراه شهريار تا ميدان انقلاب با پرچم ها و پارچه هاي سياه تزيين يافته و شهر، رنگ عزا به خود گرفت.

 

اين آيين كه با حضور جمعي از مردم متدين و ارادتمندان به سالار شهيدان برگزار شد با مرثيه خواني مداحان حسيني انجام شد.


اين طرح با همت شهرداري شيروان و با همكاري نيروهاي خدمات شهري اين نهاد برای هفتمین سال متوالی اجرايي شد كه در قالب آن پرچم سياه به صورت يكپارچه در سطح معابر، ميادين و محلات شهر شيروان نصب شد.

 


امام جمعه شیروان با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام گفت: در این شرایط کرونایی و ماه محرم و صفر نباید آنان سو استفاده کنند.

 


«حجت الاسلام حسین تکمیلی» روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در آین سیاه پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان اظهار داشت: در این شرایط، جامعه ما در کنار سلامت جسمانی، به معنویت و تقویت باورهای دینی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم و نباید اجازه دهیم که دشمنان از این موضوع سوء استفاده کنند.

 

امام جمعه شیروان بیان کرد: مردم نقش اثرگذاری در برگزاری اعیاد و شهادت‌ها و سایر مناسبت‌های مذهبی دارند و باید در این شرایط کرونایی با رعایت توصیه‌ها و ستاد کرونا، برنامه‌های ایام محرم، صفر و اربعین حسینی را برگزار کنیم.

 


حجت الاسلام تکمیلی افزود: وجود رهبری در جامعه که با اقتدار تمام، بزرگترین مستکبران را به خاک انداخته و رسوا کرده یک نعمت بوده و لازم است مطیع امر معظم‌له باشیم و بیشتر از سایرین توصیه‌ها و شرایط ستاد کرونا را در برنامه‌ها به ویژه ایام محرم، صفر و اربعین حسینی رعایت کنیم.

 


امام جمعه شیروان با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مراسم ماه محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: خوشبختانه هیأت‌های مذهبی، همراهی خوبی با مسئولان اجرایی دارند و این هیأت‌ها که در عرصه مبارزه با کرونا و پشتیبانی از مدافعان سلامت و کمک به نیازمندان نیز پیشگام بودند، مراسم ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیاه پوش کردن عزاداري امام حسين عليه السلام ماه محرم امام جمعه ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس

به گزارش خبرنگار مهر، جواد افشارمنش، عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با آمبولانس یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت گفت: متأسفانه سرنشین خودرو پژو حجت الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک بودند که علیرغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام فوت کردند.

وی افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6097666

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟