Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر با اشاره به راه‌اندازی نخستین فرودگاه بخش خصوصی در کاشمر گفت: علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی و مسافری این مجموعه، می‌توان از آن به‌ عنوان یک مرکز آموزشی بهره برد. لازمه تحقق این موضوع این است که مراکز آموزش عالی شهرستان و منطقه در زمینه راه‌اندازی رشته‌های پروازی پیگیری و برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته مدیر اولین فرودگاه فوق سبک کشور پس از گذشت ۴ سال از افتتاح نخستین نوع از این فرودگاه‌ها توسط بخش خصوصی کشور در کاشمر برای اولین بار هواپیمای ۶ نفره نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این فرودگاه به زمین نشست؛ فرماندار کاشمر ۲۹ مرداد ماه با حضور در محل اولین فرودگاه فوق سبک کشور که در این شهرستان احداث شده، گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و منطقه در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری فرودگاه فوق سبک کاشمر یکی از امور زیربنایی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مسلم ساقی با اشاره به زیرساخت‌هایی که از لحاظ فنی در این مجموعه با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شده، افزود: فرودگاه کاویان پرواز شرق می‌تواند علاوه بر جابه‌جایی مسافر، در زمینه صادرات محصولات کشاورزی منطقه به کشورهای همسایه در رونق اقتصادی شهرستان و حتی شهرستان‌های هم‌جوار نقش موثری ایفا کند.

فرماندار شهرستان کاشمر عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر بر روی گسل زلزله قرار دارد، این مجموعه در مواقع بحرانی و اورژانسی قطعا کمک‌کار مدیریت شهرستان و حتی استان خواهد بود؛ به همین جهت ضرورت دارد این موضوع مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این مجموعه می‌تواند قابلیت‌های بسیاری در زمینه توسعه منطقه داشته باشد. در جلسات مختلف، به‌ ویژه در جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان رضوی، موضوع رفع مشکلات فراروی این مجموعه مطرح شد که موضوع بر اساس دستور آقای استاندار از طریق معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در دست پیگیری است.

ساقی تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های استانی و ملی برای رفع این مشکلات استفاده خواهیم نمود تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این مجموعه استفاده نماییم.

در این مراسم مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: عملیات ساخت این مجموعه از اسفند ماه سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار آغاز شده است. با توجه به طول هزار و ۴۵۰ متری باند با عرض ۲۲.۵ متر، امکان فرود هواپیمای سبک نیز در این مجموعه وجود دارد.

محمدرضا کاویانی افزود: این فرودگاه فوق سبک در سال ۹۵ به‌ طور رسمی افتتاح و در حال حاضر با گرفتن کد چهارحرفی OIMQ از سوی سازمان جهانی بین‌المللی هوایی برای این فرودگاه در تمام دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر چه فعالیت این فرودگاه در ابتدا تفریحی بوده اما با پیگیری‌های صورت گرفته دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی دانشجویان در این فرودگاه برگزار می‌شود. با توجه به ۱۴۵۰ متر طول و ۲۲.۵ متر عرض باند، در حال حاضر این فرودگاه هواپیماهایی با کمتر از ۷۰ نفر مسافر را می‎تواند پذیرا باشد.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز با بیان اینکه در مواقع ضروری هواپیماهایی نظیر TR۷۲ و فوکر ۱۰۰ نیز می‌تواند در این فرودگاه فرود بیاید، مطرح کرد: اگر در این مسیر برخی مسئولان شهرستان و حتی استان همکاری نداشتند، این مهم به نتیجه نمی‌رسید یکی از آرزوهای من نشستن هواپیمای بالای دو نفره در کاشمر بود که محقق گردید.

در ادامه استاد رشته‌های هوانوردی دانشگاه فردوسی گفت: هم‌زمان با تاسیس فرودگاه فوق سبک کاشمر دو هدف ارائه خدمات به شهر و اشتغال‌زایی دنبال می‎شد؛ نخست اینکه با افتتاح این فرودگاه فوق سبک بخشی از معضل بیکاری حل و تعدادی از نیروهای منطقه به‌کارگیری شد. بدون شک وقتی صنعت جدیدی وارد شهر شود، رونق را هم به دنبال خود دارد.

غلامعلی مخبری افزود: آوردن چنین امکاناتی در منطقه کاملا لم‌یزرع، آن‌ هم به تنهایی و بدون هیچ حامی کار بسیار سختی بود که با تلاش و پشتکار صورت گرفت. اگر چه در گام اول قرار شده این مجموعه به عنوان یک فرودگاه فوق سبک باشد اما در گام بعدی به فرودگاه لایت که توانایی پذیرش هواپیماهای بیش از ۷۵۰۰ کیلوگرم را دارد، شد.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گسترش باند در دو جهت، گسترش عرضی و استانداردهای جهانی برای ساخت فرودگاه رعایت شد تا بتوانیم یک میزان ضریب فشردگی در سطح باند و ابنیه را فراهم کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: برای گسترش فرودگاه نیاز به حمایت مسئولان دولتی کاشمر داریم. در حال حاضر رشته‌های خلبانی به منطقه آورده شده و آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک و دوره‌های خاص در منطقه ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده کننده اولیه این صنعت جوانان هستند؛ در همین راستا مدرسه خلبانی سبک برای پروازهای سنگین‌ وزن و همچنین شرایط خلبانی هم فراهم شده است. این مجموعه برای جذب توریست و پذیرش مسافر نیاز به تلاش بیشتری دارد.

مخبری مطرح کرد: بر اساس بازدید مهندسان اداره کل استاندارد پرواز، فراهم بودن شرایط فرودگاه کاشمر برای نشستن هواپیما تا سطح ATR را اعلام نمودند اما باید الزاماتی از جمله گسترش طولی و عرض باند و جابه‌جایی ابنیه رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر چه هواپیمای ۶ نفره‌ای که امروز در فرودگاه کاشمر به زمین نشست، در رده کلاس B بود اما بیشتر توجه ما بعد اقتصادی و حمل‌ و نقل بار است. در مجموع با وجود این فرودگاه بسیاری از مشکلات کاشمر رفع می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیگیر راه‌اندازی هنرستان و دانشگاه هوانوردی در کاشمر نیز هستیم که در آینده خیلی نزدیک این هدف محقق خواهد شد. اکنون بهترین خلبانان و متخصصان کشور که در ایرلاین‎های بسیار خوب پرواز می‌کنند، از منطقه جنوب خراسان هستند.

نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کیلومتر ۳ جاده کاشمر  قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش عالی فرودگاه کاشمر فرودگاه فوق سبک راه اندازی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه فراوان از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

وی گفت: در سفر دوره اول ریاست جمهوری به استان سمنان نیز گلایه‌های عدیده‌ای از این تریبون اعلام شد اما مجدداً در دوره دوم نیز تکرار گردید و گلایه‌های مردمی زیادی در باب عدم برنامه‌ریزی صحیح این سفر نیز مطرح می‌شود.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا