Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به پیشرفت‌های حوزه صنعتی دفاعی کشور با وجود تحریم و محدودیت‌ها گفت: صنایع دفاعی کشور ما مبتنی بر رویکرد‌های و دکترین دفاعی ماست، نظام جمهوری اسلامی به شدت علاقه‌مند به دفاع از تمامیت ارضی کشور و منافع ملت شریف ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه از اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه نمی‌آیم، به همین دلیل با رویکردی انقلابی و اقداماتی جهادی توانسته ایم پاسخگوی نیاز‌های دفاعی کشور باشیم. رویکرد فعالیت‌ها در صنعت دفاعی کشور حقیقتاً یک رویکرد جهادی و فعالانه است، الحمد لله مسیر حرکت صنایع دفاعی کشور به سمت پیشرفت و تأمین نیازمندی‌ها و متناسب با اهداف انقلاب اسلامی روزآمد و پاسخ گوی نیاز‌های امروز کشور است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: صنایع دفاعی کشور امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند نیاز‌های دفاعی کشور را پاسخگو باشد و خارج از نیاز‌های کشور قادر هستند به کشور‌های دوست، هم پیمان و مسلمان برای دفاع از خود کمک کند.

سردار شادمانی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در پیشرفت‌های دفاعی گفت: یکی از سیاست‌های ما این است که به جای انعقاد پیمان نظامی با کشور‌های خارجی از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های داخلی در تدابیر امامین انقلاب و هم مسئولین خیرخواه کشور که به منابع و ظرفیت داخلی توجه دارند همواره وجود داشته و دارد و اصرار آن‌ها بر این است که از ظرفیت‌های داخلی که متأسفانه بعضاً از آن‌ها غافل مانده ایم استفاده شود و این ظرفیت‌های عظیم فعال شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های عظیم داخلی در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی و تحقیقاتی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی در داخل کشور ما وجود دارد که می‌توان از آن جمله به دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی علمی و صنعتی اشاره کرد، بنابراین اصرار داریم که همه ظرفیت‌های ملی برای تقویت صنعت دفاعی کشور به کار گرفته شود این همکاری نه تنها در صنعت دفاعی کشور بسیار مؤثر خواهد بود بلکه برای این مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی نیز بسیار خوب و مؤثر است و دستاورد‌های این همکاری و فعالیت‌های علمی معطوف این مراکز علمی و صنعت دفاعی کشور خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی به مراتب بهتر از این است که بخشی از توان کشور را وابسته به منابع خارجی کنیم، منابع و ظرفیت‌های داخلی ماندگاری دارد و از استحکام خوبی برخوردارند و می‌شود به آن تکیه کرد و امیدوار بود.

سردار شادمانی آینده صنعت دفاعی کشور را بسیار روشن و درخشان پیش‌بینی کرد و گفت: ما از یک شتاب و رشد خوبی در صنعت دفاعی برخوردار هستیم و در این مسیر دیگر مانعی را نمی‌بینیم که این شتاب را کم کند، خوشبختانه ما به دانش‌های لازم دست یافته‌ایم انگیزه و علاقه ما به دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلاب همچنان با قدرت وجود دارد و دستاورد‌های به دست آمده در این حوزه نیز ما را تشویق می‌کند انرژی خودمان را در حوزه‌های دارای اولویت متمرکز کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار شادمانی صنایع دفاعی نیاز های دفاعی صنعت دفاعی کشور ظرفیت های داخلی صنایع دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر نجفی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌_ در کارگاه آموزشی و پژوهشی مشترک استانداری و نیروهای مسلح، ضمن یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان و عرض تبریک پیروزی رزمندگان سپاه و با مشارکت نیروهای مسلح بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اظهار کرد: قدرت منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم منحوس صهیونسیتی مشخص شد.

وی افزود: ایلام مهد پرورش سه هزار شهید، و گذرگاه و قطب اربعین کشور است زیرا ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم؛ ایلام استان نوظهور گردشگری در کشور است و در حوزه گردشگری مذهبی نیز استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

نجفی اضافه کرد: در اربعین حسینی سال گذشته سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند و در طول سال نیز به‌ صورت میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر از استان تردد دارند.

وی با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان به توسعه و پیشرفت برسیم، تاکید کرد: پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است بنابراین باید به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی بیش از گذشته توجه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام با تاکید بر اینکه با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت‌های جوانان می‌توانیم خدمتی به مردم ارائه کنیم، تصریح کرد: در حوزه دفاعی، کشور به جایگاه بسیاری خوبی در دنیا رسیده است؛ بنابراین در سایر در حوزه‌ها نیز باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به جایگاه اصلی خود برسیم.

نجفی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از دانش و به کارگیری دستاوردها و نتایج آن در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، گفت: در دانشگاه‌های استان نخبگان زیادی داریم که باید ضمن استفاده از ظرفیت و دانش این نخبگان، مورد تجلیل نیز قرار گیرند.

سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود

امیر سرتیپ حسن عیسوند، رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شناخت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی هر استان بسیار مهم است و در سفرهای استانی هدف بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه است‌.

وی افزود: نظام اجرای طرح‌ها را تدوین کردیم و هدف اصلی حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا به صورت کاربردی و هدفمند است.

رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود که باید از نتایج این پژوهش‌ها در توسعه و پیشرفت کشور بیش از گذشته بهره گرفته شود، اضافه کرد: نیاز است به استان‌های مرزی و کم‌برخوردار در حوزه فناوری بیش از گذشته کمک شود.

کد خبر 749357

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد