Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل به مناسبت آغاز هفته دولت گفت: اجرای بسیاری از پروژه‌های مهم در حوزه راه، راه آهن، مسکن روستایی، فرودگاه، پل و پروژه‌های فرهنگی با اختصاص اعتباراتی در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، سرعت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ریل گذاری این پروژه هم آغاز شده و ۲۵ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است اظهار کرد: زیر سازی راه آهن و اجرای ایستگاه ها، امسال به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ در خصوص اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد تصریح کرد: با توجه به مطرح شدن عدم توجیه این اتصال در یک سال گذشته، اقدامات مطالعاتی توسط قرار گاه خاتم انجام گرفته و این طرح هم اکنون با توجه به ایجاد واحد‌های صنعتی و تولیدی دارای توجیه اقتصادی است.

بهنام جو با بیان اینکه راه آهن اردبیل تا پایان دولت تمام شده است گفت: از هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سفر رئیس جمهور به استان تاکنون حدود ۵۰ درصد به وزارت راه ابلاغ شده و ۸۰ درصد از مبلغ ابلاغی به پیمانکاران پرداخت شده است.

او افزود: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسوولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس بر تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبار تاکید کردند و مقرر شد ۱۰۰ درصد این اعتبارات تخصیص یابد.

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل- میانه از خلخال و کوثر عبور می‌کند و سه شهرستان استان در این خصوص به راه آهن دسترسی پیدا می‌کند.

بهنام جو بیان کرد: با اجرای اتصال خط آهن اردبیل به پارس آباد کل شهرستان‌های استان از مزیت دسترسی به راه آهن بهره‌مند خواهند شد.

او با اشاره به پروژه پایاب خداآفرین به عنوان پروژه مهم دیگر استان در حوزه کشاورزی گفت:در پنج سال اخیر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که به قیمت روز نزدیک به ده هزار میلیارد تومان است.

استاندار اردبیل ادامه داد: هزار و۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا بتوانیم پروژه خداآفرین که در برگیرنده ۴۲ هزار از اراضی تبدیلی و آبی است، را تمام کنیم.

بهنام جو افزود: اعتبار ۴۰۰ میلیارد تعیین شده بود که در این سفر ۲۵۰ میلیارد برای آب، ۱۵۰ میلیارد برای کشاورزی علاوه بر اعتبار قبلی اختصاص یافت که با این اعتبار ۱۳ هزار هکتار از اراضی به زیرکشت می‌رود.

او به مصوبات این سفر در خصوص تامین اعتبارات حوزه راه اشاره کرد و افزود: در خصوص راه‌ها هر کدام از پروژه‌ها که نیاز به تامین منابع مالی دارد، از طریق ماده ۵۶ نسبت به تامین منابع مالی اقدام شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به محدودیت مالی دولت و عدم امکان تامین منابع مالی برای پروژه‌های نیمه تمام، استان اردبیل از اجرای ماده ۲۳ مستثنی شده است.

بهنام جو اظهار کرد: ماده ۵۶ فرصت تامین سرمایه است که جاده‌های شمال و جنوب استان در این ردیف گنجانده شده است.

او با اشاره به انجام مقدمات برای اجرای مسیر پارس آباد- سربند گفت: با توجه به بازدید وزیر راه و تامین اعتبار فراخوان جذب پیمانکار اعلام شده و این جاده در آستانه انتخاب پیمانکار است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به اعتباری هم که دارد اردبیل - پارس آباد تا سه سال آینده به طور کامل اجرا می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه جهش خوبی برای جاده‌ها در استان انجام گرفته، افزود: در سال گذشته۱۳۰ کیلومتر بزرگراه داشتیم که این میزان در پایان سال به ۱۸۰ کیلومتر رسید.

او تصریح کرد: با اجرای هر ساله حداقل ۶۰ کیلومتر از راه‌ها، در پنج سال آینده حداقل ۳۰۰ کیلومتر چهار بانده شده و ۴۸۰ کیلومتر از راه‌های استان چهار خطه می‌شود.

استاندار اردبیل به اختصاص اعتبار به مسیر سرچم در سفر گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای جاده سرچم اختصاص یافته که از سمت اتوبان زنجان چهار بانده کردن آغاز شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه در این خصوص فراخوان جذب پیمانکار توسط وزارت راه ارائه شده است افزود: در حال حاضر ۹۰ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل در حال اجرا است.

او به دیگر مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره کرد و افزود: آغاز اجرای سه هزار واحد مسکن محرومان در استان که در روستا‌های استان اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم با توجه به مزیت‌های این طرح در اختصاص تسهیلات، حاشیه شهر‌ها را نیز به آن ضمیمه کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سهمیه استان به غیر از سه هزار واحد قابل افزایش است و در صورت الحاق حاشیه شهر‌ها، این میزان افزایش می‌یابد.

بهنام جو از اختصاص اعتبار به موزه دفاع مقدس استان در ابن سفر خبر داد و افزود: با توجه به تصویب ۱۰ میلیارد تومان در سفر قبلی رئیس سازمان برنامه و بودجه به این پروژه و تحقق چهار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور نیز شش میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و ۱۰ میلیارد محقق شد.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل موزه دفاع مقدس نیاز است که رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر اخیر خود به استان، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این موزه را متعهد شدند که این موزه نیز امسال به بهره برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل با اشاره به بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از واحد‌های صنعتی آرتا پلاست و ارتا انرژی که امسال هر دو به بهره برداری می‌رسد، از تعهد اختصاص اعتبار برای تامین زیرساخت پست برق این واحد‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

بهنام جو گفت: علاوه بر این برای کامیون سازی مشگین نیز پست برق لازم بود که با افزودن این واحد میزان اعتبار اختصاص یافته به منطقه اقتصادی نمین و شهرک دو سرجمع ۲۰ میلیارد تومان شد.

او در ادامه با اشاره به مصوبات محقق شده سفر قبلی سازمان برنامه و بودجه استان افزود: اجرای سه هزار واحد مسکن روستایی و پرداخت ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد از جمله مصوبات بود که تفاهم نامه ابلاغ شده و در استان اجرایی شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سفر اول، خرید آیرلس فرودگاه اردبیل مصوب شده بود و مبلغ ۴۵ میلیارد تومان نیز برای خرید آن اختصاص یافته بود که به استان ابلاغ شد و، چون خرید از خارج انجام می‌شد، با توجه به تحریم، شرکت فرودگاه‌ها این مصوبه را از سال ۹۸ به ۹۹ انتقال داد.

بهنام جو بیان کرد: در حال حاضر این اعتبار ابلاغ شده و مقدمات خرید در حال انجام است.

او اختصاص اعتبار به پایاب سد گیوی به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ را از دیگر مصوبات سفر قبل عنوان کرد و گفت: بانک کشاورزی و سپه به عنوان بانک عامل انتخاب شده و سهم هر کدام پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این اقدامات نیز در مرحله نهایی امضای توافقنامه بین دو بانک است که تا دو هفته آینده مبلغ پرداخت می‌شود.

بهنام جو اظهار کرد: پیمانکار پروژه هم انتخاب شده که به محض تزریق اعتبار عملیات اجرایی را شروع می‌کند.

او به اختصاص کمک ۴۵ میلیارد تومانی رئیس سازمان برنامه و بودجه به اجرای پل قدس اشاره کرد و گفت: این مبلغ نیز در حال پرداخت است که بر اساس وعده شهرداری این پل باید تا پایان سال تکمیل شود

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش میزان اعتبارات استان با اضافه شدن اعتبارات سفر افزود: بر اساس صورتجلسه تنظیم شده در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، این میزان مبنای افزایش بودجه استان در سال آینده می‌شود.

بهنام جو به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال هزار میلیارد تومان اعتبار، پروژه‌های عمرانی، کشاورزی و صنعتی به بهره برداری می‌رسد.

او دیدار با سرمایه گذاران شهرستان‌های استان و رفع مشکلات آنان را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اعتبار پروزه عمرانی راه آهن هفته دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان استاندار اردبیل راه آهن اردبیل اختصاص اعتبار میلیارد تومان پارس آباد سفر رئیس بهنام جو پروژه ها ابلاغ شد ماده ۵۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان

استاندار لرستان از نبود اعتبار ۲۵۰میلیارد تومانی برای احداث ساختمان جدید استانداری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در زمینی به‌مساحت 32هزار مترمربع در 22شهریور 1394 آغاز شد و این پروژه در سال 1399 با پیشرفت فیزیکی 70درصدی متوقف شد.

عدم تأمین منابع مالی و عدم استفاده از منابع استانی به‌عنوان دلایل توقف ساختمان جدید استانداری لرستان در سال‌های اخیر مطرح بوده‌است.

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

ابوطالب شفقت، صبح امروز، در بازدید از ساختمان در دست احداث استانداری لرستان، گفت: این پروژه به‌علت نبود منابع مالی تاکنون نیمه‌تمام مانده‌است.

او با بیان اینکه احداث ساختمان جدید استانداری لرستان به 250میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: مهلت زمانی حدود پنج ماهه را برای شناسایی پیمانکار و استقرار معاون عمرانی برای پیشبرد امور اجرایی این پروژه تعیین می‌کنیم.

استاندار لرستان تأکید کرد: ساختمان جدید استانداری به تغییراتی در معماری نیاز دارد تا بتوانیم این پروژه را به‌خوبی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان