Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی قدرتی امروز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه نکته اساسی و شاه کلید حرف‌ها این است که همه مراسمات محرم در لرستان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مراسم قابل معطل شدن نداریم، تعطیلی در مراسمات را نداریم اما همه مراسمات با قید حفظ پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت حفظ و برجسته سازی فاصله گذاری اجتماعی در هیئت‌ها

وی با بیان اینکه چند نکته برای ما حائز اهمیت است که بایستی در هیئت‌ها برجسته شود، تصریح کرد: نخست اینکه مراسمات با حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و غالباً برنامه‌ها در فضای باز برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: به همین دلیل با آموزش و پرورش استان و شهرداری‌ها و اداره ورزش و جوانان رایزنی‌های متعددی شده است مبنی بر اینکه فضاهای خود را در اختیار هیئت‌ها قرار دهند که تاکنون تعامل خوبی اتفاق افتاده و خیلی از هیئات مراسمات خود را در مدارس برگزار می‌کنند.

بسیاری از هیئات مراسمات خود را در مدارس برگزار می‌کنند

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه البته این کار سختی خود را دارد و هیئت‌ها بایستی تجهیزات و امکانات متعددی را در فضای حیاط مدارس یا دیگر فضاهای باز ایجاد کنند، گفت: با تمام مشکلات هیئت‌های عزاداری به ندای رهبر معظم انقلاب که فرمودند معیار ما ستاد ملی کرونا است، لبیک گفتند.

جایگاه ولایت هر شب میزبان یک هیئت عزاداری است

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل بهداشتی مثل تهیه ماسک و مواد ضدعفونی، همه هیئت‌ها رعایت می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی یکسری افراد را مشخص می‌کند و به عنوان همیار سلامت در هیئت‌ها فعالیت می‌کنند که وظیفه نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی را دارند، تصریح کرد: دسته روی هیئت‌ها را در هیچ جای شهر و استان نداریم و حذف شده است، هیئت‌ها در جایگاه‌هایی که دارند می‌مانند و عزاداری خود را می‌کنند اما دسته روی از جایی به جای دیگر ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه جایگاه ولایت نیز هر شب میزبان یک هیئت عزاداری است؛ به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: ماسک با قیمت ارزان هزار و ۵۰ تومان برای هیئت‌های عزاداری تهیه شده است، به دنبال تهیه ماسک مورد نیاز هیئت‌های لرستان از دیگر استان‌ها نیز هستیم.

ماسک با قیمت ارزان هزار و ۵۰ تومان برای هیئت‌های عزاداری تهیه شده است

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه ما تلاش خود را می‌کنیم که قیمت ماسک‌ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان برسد، گفت: تاکنون ۶۰ هزار ماسک تهیه شده است و با استمرار رایزنی‌ها این تعداد تا ۸۰ هزار ماسک هم می‌رسد.

وی یادآور شد: همچنین ۲۱ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه کرده‌ایم که به دست هیئت‌ها می‌رسانیم و از امروز توزیع شروع شده است.

هیئت‌های عزاداری در سامانه «بیرق» ثبت نام کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در سامانه «بیرق» هم هیئت‌ها ثبت نام می‌کنند و از طریق همین سامانه نسبت به بخش نظارتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد می‌دهند و مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی می‌گیرند، گفت: ۳ هزار هیئت ثبت شده در استان داریم، همه هیئت‌های ثبت شده و ثبت نشده می‌توانند از سامانه «بیرق» مجوز دو ماهه بگیرند.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: سامانه «تکیه» برای پخش آن لاین مراسمات هیئت‌های عزاداری راه اندازی شده که به صورت رایگان مراسمات هیئت‌ها را پخش می‌کند.

کد خبر 5003704

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد محرم 99 ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا مراسم عزاداری شهرکرد روز خبرنگار گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت هیئت های عزاداری تبلیغات اسلامی حجت الاسلام هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار