Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در مجالس عزاداری باید احکام دینی و اخلاق اسلامی تعلیم داده شود گفت: برپایی مجالس عزا بدون رعایت پروتکل‌ها با منطق اهل بیت(ع) سازگار نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی ظهر امروز در مراسم دیدار تشکل‌های مذهبی شاخص شهرستان رشت با وی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در برگزاری مراسم عزاداری، تبیین مکتب اهل بیت(ع) و جامعیت موجود در این مکتب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم مشمول دعای ائمه اطهار(ع) شویم بیان کرد: امر اهل بیت(ع) زمانی احیا می‌شود که افراد ابتدا این اوامر را به‌درستی یاد بگیرند و سپس به‌درستی تعلیم دهند و اگر کسی این خواسته را اجابت کند هدایت می‌شود و این موضوع باید در مجالس عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مجالس عزاداری باید احکام دینی و اخلاق اسلامی تعلیم داده شود تصریح کرد: عقاید قوی و اخلاقیات خروجی جلسات امام حسین(ع) است و وقتی از عزاداری خارج می‌شویم باید اهل دانایی، حلم، وفا و مدارا باشیم و این صفات مواردی هستند که به فرموده امام صادق(ع) شیعیان باید از آن برخوردار باشند.

محرم ‌هیئت کجا بریم؟ + نشانی هیئت‌های عزاداری کرمانشاهاعلام برنامه هیئت‌های همدان / لیست برنامه‌های هیئت‌های مذهبی همزمان با ماه محرم‌مشهد| محصولات فرهنگی ویژه دهه اول محرم تولید می‌شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری هیئت‌های مذهبی را عامل احیای مکتب اسلامی و اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: در این هیئت‌ها باید قرآن آموزش داده شود و مداحان معارف اهل بیت(ع) را با شعر به مردم انتقال دهند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود که چرا کربلا و آن وقایع تلخ اتفاق افتاد افزود: دشمن از سمتی که دین از آنجا احیا می‌شود برنامه‌ریزی می‌کند و نسبت به هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی مفصلی دارند و ابتدا به این سمت رفتند که سخنرانی را در مجالس کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه مجالس اهل بیت(ع) باید معرفت محور و توأم با شعور باشد عنوان کرد: اگرچه مباحث عاطفی در عاشورا غوغا می‌کند اما مراسم عزاداری باید تاثیر اجتماعی نیز داشته باشد و صرفاً پیدا کردن حال و هوای معنوی کافی نیست بلکه باید به عمق مطالب و اهداف اهل بیت(ع) توجه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تشیع انگلیسی و انحرافات این عرصه خاطرنشان کرد: عده‌ای در خارج از کشور صفاتی برای اهل بیت(ع) به کار می‌برند که از منظر ائمه(ع) نیز درست نیست و این از برنامه‌های دشمن است که مفصل روی آن کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای جاهلانه در راه مکاتب انحرافی گام برمی‌دارند افزود: آگاهی ما نسبت به همه بخش‌ها و مراسم عزاداری می‌تواند فرهنگ‌سازی جامعی را در جامعه دینی ایجاد کند و نباید این ظرفیت را به بحران تبدیل کنیم.

آیت‌الله رمضانی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: همه جوانب باید در برگزاری مجالس عزا مورد توجه قرار گیرد و این مراسمات به‌عنوان تعظیم شعائر الهی حفظ شود و تردیدی در آن نیست که باید با شکوه برگزار شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قائل بودن برخی نسبت به تعطیلی مجلس عزا معقولانه نیست بیان کرد: مردم کشورهای اسلامی نسبت به اهل بیت(ع) حساس هستند و این حساسیت باید مورد توجه قرار گیرد و به همه نشان داده شود.

وی با تاکید بر اینکه ما مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم گفت: برگزاری مجالس عزا بدون توجه به پروتکل‌ها قابل قبول نیست و این رعایت موارد بهداشتی نیز در هر جایی ممکن است اما حرف برخی که می‌گویند این ویروس در مجالس عزای امام حسین(ع) اثرگذار نیست حرف غلطی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که روزی ما با وساطت ائمه اطهار(ع) به دستمان می‌رسد و آنها امام‌‌البشر هستند افزود: نباید دایره فرماندهی اهل بیت(ع) را تنها به مجالس عزا محدود کنیم زیرا این تفکر غلط است و بیماری و ویروس هر کسی را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه برپایی مجالس عزا بدون رعایت پروتکل‌ها با منطق اهل بیت(ع) سازگار نیست تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با عقل نیز سازگار نیست زیرا این ویروس زندگی بسیاری از افراد را مختل کرده است لذا رعایت آن واجب است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) ویروس اخلاقی و اعتقادی را نابود می‌کنند اما این بدان معنا نیست که بدون عقل و منطق کاری کنیم عنوان داشت: فتاوای مراجع تقلید نیز بر رعایت موارد بهداشتی تاکید دارد و هیئت‌های مذهبی باید از افراط و تفریط دور باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم مربوط به امام حسین(ع) باید منبع توحید باشد و ما را در مسیر توحید قرار دهد و همه در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم که مشکلات مربوط به نحوه برگزاری مراسم حل و فصل شود و از آنجایی که هر استانی شرایط ویژه‌ای دارد لذا باید تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مجلس عزای حسینی به‌دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی بمیرد مسئولان آن هیئت شرعاً و قانوناً مسئول هستند خاطرنشان کرد: امیدوارم با پیگیری‌های جدی به نتایح خوبی برسیم و معتقدم می‌توان با این ویروس منحوس مراسم را وسیع‌تر از گذشته برگزار کرد و هر خانه یک حسینیه شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: سر در هر خانه‌ای یک پرچم سیاه زده شود و رسانه‌ها باید در این راه گام‌های جدی بردارند و تمام شهر نیز سیاه‌پوش شود و علاوه بر این فضای مجازی یک فرصت ویژه است که باید از آن برای تبیین مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

آیت‌الله رمضانی از مسئولان هیئات مذهبی خواست که از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری هرچه باشکوه‌هتر مراسم عزاداری استفاده کنند و اظهار داشت: مطالبات خود را به مسئولان منتقل کنید و امیدوارم بتوانیم امسال به‌خوبی محضر امام حسین(ع) عرض ادب کنیم.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... دادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شود ۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند بین‌الحرمین ویژه برنامه محرمی رادیو زیارت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شود ۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند بین‌الحرمین ویژه برنامه محرمی رادیو زیارت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۳ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۴ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۵ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۶ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۷ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۸ مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ناگفته‌های ماجرای تبادل اسرا در سال ۶۹ / چرا صدام بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل اسرا شد؟ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر معاون وزیر اقتصاد: ۲ میلیون نفر در کشور سهام عدالتشان‌ را فروختند / ارزش سهام به‌ ۹ هزار میلیارد تومان رسید گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع گیلان در مجلس خبرگان آیت الله رمضانی رعایت پروتکل ها هیئت های مذهبی مراسم عزاداری برگزاری مراسم سازگار نیست امام حسین ع داده شود هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان