Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:26:35 GMT

شمار کتابخوانان فعال در تربت‌حیدریه ۸۵۰۰ نفر است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۹۶۳

شمار کتابخوانان فعال در تربت‌حیدریه ۸۵۰۰ نفر است

محمدعلی صفری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه تربت‌حیدریه افزود: موجودی کتاب در این هفت مرکز فرهنگی، ۱۴۲ هزار جلد است.
وی با بیان این‌که مخاطبان اصلی کتابخانه‌های این خطه را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند ادامه داد: به غیر از کتاب‌های کمک آموزشی، میزان علاقه بیشتر اعضا به سمت کتاب‌های علمی، ادبیات، داستان و رمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز با بیان این که ۲۵ سال است که به ظرفیت کتابخانه‌های این شهرستان اضافه نشده‌ است گفت: این در حالی است که شمار کتابخوانان البته با احتساب مطالعه در فضای مجازی رو به افزایش است.
محمد حسن‌زاده افزود: همان طور که در حوزه ورزش، درمان و آموزش و پرورش، مجمع خیران فعال است در حوزه فرهنگی و به خصوص کتاب نیز به حضور افراد نیک اندیش نیازمندیم و این رسالت خبرنگاران است تا افراد متمول خیر را به این سمت تشویق و ترغیب کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون قطعه زمین اهدایی از سوی یک فرد خیر به مساحت  ۹۰۰ مترمربع برای احداث کتابخانه عمومی در این شهرستان در نظر گرفته شده که برای ساخت آن نیاز به همت افراد خیر است.

در این نشست به ابتکار سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه، جلسه کتاب‌خوانی با محوریت روز خبرنگار برگزار و مهدی غضنفری کتابدار کتابخانه شهید بهشتی بخش‌های از کتاب "کنترل رسانه" نوشته "نوام چامسکی" ترجمه ضیاء خسروشاهی را برای خبرنگاران قرائت کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

برچسب‌ها تربت حیدریه روز خبرنگار نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت حیدریه روز خبرنگار نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب تربت حیدریه روز خبرنگار نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه