Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات دولت عربستان برای همگامی با قوانین کاهش سولفور سازمان جهانی دریانوردی IMO، تخلیه آب شستشوی اسکرابرهای حلقه باز در کشتی ها را به دریا ممنوع اعلام کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور انرژی، مقامات بندری عربستان بر اساس دستوراعمل اداره حفاظت از محیط زیست و هواشناسی اقدام به ممنوعیت تخلیه آب شست و شوی اسکرابرهای کشتی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور تا زمان تعیین استانداردهای زیست محیطی تخلیه آب شست و شو به دریا به قوت خود باقی است.

با این دستورالعمل کشتی هایی که اسکرابرهای حلقه باز استفاده می کنند باید در زمان ورود به آبهای عربستان از سوخت هایی استفاده کنند که بر اساس قانون 2020 سازمان بین المللی دریانوری مجاز شناخته می شود.

عربستان سعودی بعد از عمان، سنگاپور، مقامات کانال سوئز و مالزی اقدام به ممنوعیت تخلیه فاضلاب اسکرابرها کردند.

محتوی این فاضلاب های تخلیه شده در آب دریا حاوی فلزات سنگین و هیدروکربن های پلی آمید است که به شدت برای حیات دریایی سمی تلقی می شوند.

اسکرابرهای حلقه باز از متداول ترین نوع تکنولوژی های دودکش های گاز است که ارزان ترین و ساده ترین آنها نیز به حساب می آیند.

بر اساس داده های BIMCO حدود 2600 فروند کشتی از اسکرابر استفاده می کنند و 20 هزار فروند کشتی در دنیا از هیچ نوع اسکرابری استفاده نمی کنند.

انتظار می رود تا سال 2023 تعداد کشتی های دارای اسکرابر از 4131 فروند عبور کند.

برچسب هااسکرابر حلقه باز انرژی امروز سازمان بین المللی دریایی IMO سنگاپور عربستان سعودی عمان کانال سوئز مالزی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز سازمان بین المللی دریایی IMO سنگاپور عربستان سعودی عمان کانال سوئز مالزی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تخلیه آب حلقه باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • شستشوی برج‌های دبی به وسیله پهپاد‌ها پس از سیل وحشتناک (فیلم)
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد