Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در پستی اینستاگرامی نوشت:

«دوستان عزیزم سلام،

مدتی است که می‌خواستم مانند همیشه راحت و بی‌تکلف از شرایط جهان برای شما عزیزان بنویسم که به خاطر مشغله کاری این افتخار نصیبم نشد.

در هفت سال خدمت در وزارت امور خارجه، تمامی تلاش همکارانم و بنده بر ترویج و تثبیت چهره‌ی مقتدر و منطقی ایران در عرصه بین‌الملل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های اخیر، ترامپ و وزیر خارجه‌اش به تلاش‌های نافرجام خود برای فشار به ایران و نابودی برجام افزوده‌اند. در هفته‌ی گذشته، تمام دنیا نظاره‌گر شکست تحقیرآمیز یکجانبه‌گرایی بود و این‌که چگونه آمریکا حتی توانایی همراه کردن متحدان اروپایی خود در شورای امنیت علیه ایران را ندارد و در برابر ساختار حقوقی برجام ضعیف است.

ترامپ که زمانی با افتخار خروج خود از برجام را اعلام می‌کرد و توافق با ایران را ناچیز می‌شمرد، امروز به این نتیجه رسیده است که «با زبان زور نمی‌توان با ایران صحبت کرد.» امروز بیهوده تلاش می‌کند که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، به مقابله با همان قطعنامه و حتی تمامیت شورای امنیت برود؛ خود را سراسیمه «مشارکت کننده» در برجام معرفی می‌کند که بتواند بدون کمترین حقی از سازوکار پیچیده و زمان‌بر بازگرداندن قطعنامه‌های لغو شده علیه ایران—آن هم از مسیر میان‌بر—سوءاستفاده کند؛ اما این بار هم در برابر توان دیپلماسی قدرتمندِ متکی به مردم دلاور ایران کم می‌آورد.

امروز هم با دبیرکل ملل متحد تلفنی مذاکره کردم و هم یک نامه حقوقی محکم و قوی (که جوانان متخصص و متعهد این کشور ظرف چندین روز گذشته در تدوین آن به بنده کمک کردند) به رییس دوره‌ای شورای امنیت (اندونزی) ارسال کردم تا با یکجانبه‌گرایی و قانون‌گریزی آمریکا مقابله کنیم که به یاری خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند.

شاید برای برخی کلیشه باشد اما این بار هم نشان دادیم که «هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکن.»

به هر حال، هر نتیجه‌ای رخ دهد، پیروزی از آن ملت ایران است، چرا که همیشه با منطق و بیان نیکو از منافع کشور و مردم دفاع کرده‌ایم نه با هیاهو و جنجال. جا دارد از تمامی همکاران خود تشکر کنم.

با شروع ماه محرم که امسال مردم ایران شور و شعور حسینی را با تبدیل همه خانه‌ها و فضای مجازی به حسینیه در هم‌خواهند آمیخت، ما نیز در وزارت خارجه چند هفته‌ پرکاری در پیش داریم اما ایمان دارم که موفق خواهیم شد، همه‌ی ما باهم.

#برای_ایران»

اخبار مرتبط ظریف: آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد ظریف خطاب به دبیرکل سازمان ملل: آمریکا عضو برجام نیست ظریف: آمریکا مرتبا توسط مردم ایران تحقیر می‌شود ظریف: جنازه برجام آمریکا را شکست داد ظریف با اظهارات بولتون ادعای ترامپ را رد کرد ظریف: آمریکا نمی‌تواند اسنپ بک کند/ آمریکایی‌ها این موضوع را می‌دانند ظریف: اجازه دادن به آمریکا برای نابود کردن توافق هسته‌ای، بازگشت به قانون جنگل است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا برجام محمدجواد ظریف توافق هسته ای دونالد ترامپ سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب

بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع می‌گذرد و آمار‌ها از این حکایت دارد که تاکنون حدود ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده و بیش از ۷۷ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. در چنین شرایطی شاهد هستیم که اساتید و دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های غرب به صحنه آمده و نسبت به ادامه این جنایت‌ها اعتراض می‌کنند. در این بین البته برخی معتقدند که فرهیختگان جهان غرب باید زودتر به کشتار مردم مظلوم غزه واکنش نشان می‌دادند.

درباره زمان واکنش نخبگان در غرب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد، زیرا آن‌ها با موانعی رو به رو بوده‌اند و اکنون که این موانع کنار رفته است، این احتمال وجود دارد که اعتراضات به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جوامع دیگر نیز تکرار شود. نباید فراموش کرد که دستگاه رسانه‌ای جهان همواره تلاش می‌کند که واقعیت آنچه در غزه می‌گذرد به گوش جامعه نخبگان نرسد. اما به دلیل حجم بالای جنایت در غزه رسانه‌های آمریکایی نتوانستند، فضا را بسته نگه دارند. 

افزون بر این تلاش زیادی می‌شود که رژیم صهیونیستی را از جنایت در غزه مبرا کنند. این در حالی است که در کنار این رویکرد سعی می‌شود که حماس را نیز تروریست نشان دهند. به عبارت دیگر تلاش غرب این است که فضا و آنچه را که در غزه می‌گذرد، وارونه جلوه دهد. اما به صحنه آمدن دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های مطرح غرب نشان می‌دهد که قشر فرهیخته به واقعیت پی برده‌اند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این رویکرد نخبگان در غرب به دیگر مسائل نیز تسری پیدا کند و بی‌اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی و مقامات آمریکایی افزایش یابد.

این در حالی است که این روز‌ها اتهامات زیادی به نخبگانی که به واقعیت پی برده‌اند، زده می‌شود. برای نمونه آن‌ها را به یهود ستیزی متهم می‌کنند یا ادعا می‌شود که این فرهیختگان تحت تاثیر جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند. لازم به یادآوری است که این بار اولی نیست که غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران را به چنین مسائلی متهم می‌کنند. با این حال نکته قابل توجهی در این اتهام زنی وجود دارد و آن این است که ایران در مسیر خردمندانه‌ای حرکت می‌کند که این روز‌ها جامعه فرهیخته و دانشگاهی آمریکا نیز به آن پی‌برده و با آن همراه شده به عبارت دیگر این واقعیت افتخار آمیزی برای جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به یادآوری است که اساتید و دانشجویانی که نسبت به شرایط مردم مظلوم غزه اعتراض می‌کنند خطر دستگیری را به جان می‌خرند و این اقدام آن‌ها نشان می‌دهد که این فرهیختگان به دلیل جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را دنبال نکرده‌اند در واقع آن‌ها آگاه شده اند و وظیفه انسانی خود می‌دانند که از مردم مظلوم غزه دفاع کنند و این رویکرد نشانه دیگری از شکست اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب