Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:02:15 GMT

کنکور با طعم کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۷۰۴۲

کنکور با طعم کرونا

به گزارش ایرنا، کنکور همیشه با استرس و اضطراب برای داوطلبان و خانواده‌ها همراه بوده و امسال وجود کرونا این مهمان ناخوانده، بردامنه این استرس و اضطراب افزوده و ترس از قبول نشدن و یا نرسیدن به نتیجه مطلوب، جای خود را به ترس از مبتلا نشدن به کرونا داده است.

داوطلبان شرکت کننده در این ماراتن علمی بیش از هر چیز دیگری نیازمند آرامش فکری، ذهنی و ایجاد محیطی آرام و بدون دغدغه از سوی خانواده‌ها هستند حال آنکه اگر خانواده‌ استرس را به آنان تزریق کنند، قطعا به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا برنامه‌هایم را به هم زد

الهام یکی از دانش‌آموزانی است که امسال برای نخستین بار می‌خواهد در کنکور شرکت کند و به قول خودش از همان آغاز سال تحصیلی با برنامه پیش رفته و بیشتر اوقاتی که در مدرسه نبود نیز در کتابخانه مشغول درس خواندن بود تا اینکه سروکله کرونا پیدا و منجر به تعطیلی کتابخانه‌ها و مدارس شد.

وی می‌گوید: افرادی همچون من که سال آخر هستیم از تعطیلی مدارس بخاطر شیوع کرونا خیلی ضربه خوردیم چون از آموزش جا ماندیم و تعطیلی کتابخانه‌ها و عدم برگزاری آزمون‌های آزمایشی مزید برعلت شد و استرس ما را صدچندان کرد.

الهام اظهار داشت: به نظر من عقب افتادن زمان برگزاری کنکور ضربه دیگری بود که به ما وارد شد و تمام برنامه‌هایمان را به هم زد و مدام دلهره این را داشتیم که بالاخره امسال کنکور برگزار می‌شود یا نه؟

ماهان دوطلب دیگری است که امسال برای دومین سال می‌خواهد شانس خود را در این ماراتن علمی امتحان کند و برخلاف الهام از عقب افتادن کنکور خیلی هم راضی است و می‌گوید: هر چند شیوع ویروس کرونا استرس را برای کنکور افزایش داد اما بدلایلی از برنامه‌های درسی‌ام عقب بودم که با تعویق زمان برگزاری تا حدودی آن را جبران کرد.

وی افزود: الان بیشتر از اینکه استرس قبولی در کنکور را داشته باشم از شرایط موجود ترس دارم اابته مادرم به این ترس دامن زد و گاهی می‌خواست از رفتنج سرجلسه نیز منصرفم کند.

این داوطلب اظهار داشت: البته خودم نیز گاهی به سرم می‌زد امسال نیز از خیر آزمون بگذرم چون به هرحال سلامتی انسان از هر چیزی مهمتر است اما یاد شب نخوابیدن‌ها و حبس شدن‌هایم در خانه که ‌افتادم، پشیمان شدم.

کاش کنکور برگزار نمی‌شد

والدین یکی از دانش‌آموزان پشت کنکوری نیز با بیان اینکه کاش امسال آزمون برگزار نمی‌شد، گفت: در شرایطی که جرات نداریم منزل دوست و آشنایی برویم و یا کسی را به خانه‌مان دعوت کنیم، چگونه فرزندانمان را در میان صدها نفر ساعت‌ها تنها بگذاریم.

مریم احمدیانی افزود: هر چند آروزهای دور و درازی برای فرزندم دارم و سال‌هاست که برای این لحظه و شرکت او در کنکور لحظه‌ شماری می‌کنم اما قطعا سلامتی اش برایم در اولویت است.

وی اظهار داشت: مدت‌هاست در این فکرم که اجازه حضور فرزندم در این آزمون را ندهم اما با مخالفت‌های خودش و همسرم روبرو شدم و ناچارا قبول کردم اما خدا می‌داند با چه استرس و اضطرابی لحظه‌هایم می‌گذرد.

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان نیز گفت: هر چه به روز برگزاری کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم استرس و دلهره‌ام بیشتر ‌شد با این وجود تمام تلاشم حفظ آرامش پسرم است چون خیلی زحمت کشیده و روا نیست، استرس به او هم تزریق کنم.

وی افزود: این روزها دور از چشم فرزندم و همراه با همسرم بارها با مدیر و عوامل مدرسه صحبت کرده‌ام تا از تدابیر بهداشتی که مسوولان برای برگزاری این آزمون اندیشیده‌اند مطئمن شوم و اطمینان انها تا حدودی از استرسمان کاسته است.

وی اضافه کرد: امیدوارم مسوولان همانگونه که تصمیم به برگزاری کنکور در این شرایط کرونایی گرفتند، تدابیر بهداشتی لازم را نیز دریدر حوزه‌های امتحانی اندیشیده باشند.

خانواده‌ها استرس‌زا نباشند

یک مشاور ارشد خانواده نیز به کاهش استرس پیش از آزمون سراسری اشاره کرد و افزود: در روزهای پایانی منتهی به کنکور باید به خواب و استراحت کافی و تعذیه دانش آموز توجه شود و رفتار والدین توأم با محبت و آرامش باشد.

عطالله شاکریان با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان از طریق سیستم آموزشی و رسانه‌ها و دادن امید به زندگی و آینده به آنان بویژه در این شرایط کرونایی بسیار ضروری است، افزود: امروزه کنکور و ورود به دانشگاه به یک نوع نیازمندی تبدیل شده و دانش آموز احساس می‌کند حتماً باید ورود به دانشگاه داشته باشد در غیر این صورت عملاً زندگی اش نابود می‌شود.

وی اظهار داشت: والدین باید به جای وارد کردن استرس به فرزندانشان، به آنان تفهیم کنند که کنکور تمام زندگی نیست و می‌توانند اهداف دیگری نیز داشته باشند و به وسیله این هدف‌ها به رفاه و خوشبختی دست یابند.

ضدعفونی محل‌های برگزاری

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه خانواده‌ها نگران نباشند چرا که در این شرایط کرونا، حفظ سلامت داوطلبان و همچنین صحت و برگزاری سلامت کنکور اولویت اول ما است، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش استرس و اضطراب خانواده‌ها و داوطلبان در این زمینه ۲۴ ساعت قبل از آزمون تمام حوزه‌های امتحانی ضدعفونی می‌شود.

طالب رستمی افزود: علاوه بر ضدعفونی محل‌های آزمون، تمام عوامل ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و شیلد هستند ضمن اینکه به تمام داوطلبان نیز ماسک و مایع ضدعفونی داده می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین صندلی های حوزه های آزمونی با فاصله ۱.۸۰ سانتی متر چیده شده و از نظر بهداشتی، فضا، سیستم های سرمایشی و صوتی آماده شده است.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امسال ۲۱ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز پایه دوازدهم این استان در کنکور ۹۹ با هم به رقابت می‌پردازند، گفت:از این تعداد، ۱۲ هزار و ۲۴۷ داوطلب زن و ۹ هزار و ۷۲۴ داوطلب مرد هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر از این تعداد شرکت‌کننده در  گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند، افزود: چهار هزار و ۷۰۴ نفر از این تعداد مرد و ۶ هزار و ۶۴۷ نفر نیز زن هستند.

رستمی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۵ نفر در گروه آزمایشی  ریاضی باهم رقابت می‌کنند که یک هزار و ۱۵۶ نفر مرد و ۸۶۹ نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه پنج‌ هزارو ۱۹۳ نفر شامل ۲ هزار و ۴۱۱ مرد و ۲ هزارو ۷۸۲ زن در گروه آزمایشی علوم انسانی رقابت می‌کنند، اضافه کرد: یک هزار و ۱۵۹ نفر از داوطلبان امسال در گروه آزمایشی هنر و ۲هزار و ۳۵۱ نفر هم در گروه زبان‌های خارجه یا هم به رقابت می پردازند.

امسال ۳۰ هزار و ۵۰۹ داوطلب کردستانی در آزمون سراسری کنکور با هم به رقابت پرداختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آزمون سراسری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آزمون سراسری کردستان ویروس کرونا آزمون سراسری کردستان گروه آزمایشی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله زنجیرانی فراهانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در آزمون سراسری امسال، دو هزار و ۸۵۰ داوطلب در پنج رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش قرچک اضافه کرد: از این تعداد شرکت کننده یک هزار و ۹۰۰ نفر زن و ۹۵۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: از مجموع داوطلبان شرکت در آزمون سراسری، یک هزار و ۶۵۰ نفر متقاضی شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند.

کد خبر 6089275

دیگر خبرها

  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است