Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اصلی‌ترین دلایل نتایج ضعیف ذوب‌آهن در لیگ نوزدهم را می‌توان تغییرات مکرر کادرفنی و یارگیری نامناسب پیش از آغاز فصل، در کنار افت فاحش چند مهره موثر تیم و استرس بالا و ترس از شکست بازیکنان دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس شب گذشته با برگزاری 8 دیدار خاتمه یافت که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر مقابل تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن فصل را با شکست خاتمه داد تا روند ناکامی‌های این تیم در لیگ نوزدهم تکمیل شود. سبزپوشان اصفهانی در شرایطی مقابل گل‌گهر سیرجان قرار گرفته‌ بودند که برای فرار از احتمال سقوط و حفظ جایگاه‌شان چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار نداشتند. اگرچه ذوب‌آهن با پیروزی مقابل پرسپولیس و یک امتیاز بازی با نساجی تا حد زیادی از منطقه خطر فاصله گرفته بود اما نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین جدول می‌توانست برای لوکا و شاگردانش در هفته آخر دردسرساز شود و سبزپوشان اصفهانی برای اطمینان از بقا و حفظ جایگاه‌شان در جدول به دنبال هر 3 امتیاز بازی بودند. در آن سو گل‌گهر سیرجان نیز شرایطی مشابه با ذوب‌آهن داشت و هرچند شاگردان جلالی پس از آغاز مجدد لیگ نتایج خوبی را به دست آورده بودند اما همچنان خطر سقوط گل‌گهر را تهدید می‌کرد و سیرجانی‌ها برای تضمین بقا به 3 امتیاز بازی نیاز داشتند.

ذوب‌آهن با این نتیجه 30 امتیازی باقی مانده و با کسب 7 برد، 9 تساوی و 14 شکست در رده دوازدهم جدول قرار گرفت. این برای سومین بار در ادوار مختلف لیگ برتر است که ذوب‌آهن فصل را با جایگاهی دو رقمی به پایان رسانده و در نیمه دوم جدول قرار گرفته است.

لیگ نوزدهم را می‌توان یکی از عجیب‌ترین و بدترین فصول ممکن در چند سال اخیر برای ذوب‌آهن دانست. تغییرات مکرر کادرفنی و مدیریتی این تیم باعث شده بود تا ذوبی‌ها روند متزلزلی را در طول فصل طی کنند و خبری از ثبات تاکتیکی و تیمی در اردوگاه سبزپوشان نباشد.

ذوب‌آهن لیگ هجدهم را در شرایطی آغاز کرد که ابقای منصوریان در کنار حفظ اسکلت اصلی تیم و بازگشت اسماعیلی‌فر، مهدی‌پور و پهلوان، از سبزپوشان اصفهانی شمایل یک مدعی را ساخته بود اما نتایج ضعیف ذوب‌آهن در طول نیم‌فصل نخست باعث شد تا منصوریان در پایان هفته پانزدهم از این تیم جدا شده و جای خود را به رادولوویچ دهد؛ با این حال سرمربی مونته‌نگرویی ذوبی‌ها نیز دوام چندانی نداشت. رادولوویچ پس از شیوع کرونا حاضر به بازگشت به ایران نشد تا سبزپوشان اصفهانی بعد از شروع مجدد لیگ دست به دامن لوکا بوناچیچ شوند.

تغییرات مکرر در ذوب‌آهن تنها به کادر فنی این تیم محدود نشده و مدیریت باشگاه نیز در طول فصل جابه‌جایی‌های زیادی را تجربه کرده است. مدیریت باشگاه ذوب‌آهن پیش از شروع فصل بر عهده سعید آذری بود اما با آغاز رقابت‌های لیگ نوزدهم، آذری از سمت خود برکنار شده و جای خود را به جواد محمدی داد؛ هرچند مدیرعامل جوان ذوبی‌ها نیز دوام چندانی نداشته و کمتر از یک ماه قبل از سمت خود کناره‌گیری کرده و جمشیدی به عنوان سرپرست ذوب‌آهن معرفی شد.

در واقع می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل نتایج ضعیف و سینوسی ذوب‌آهن در طول فصل، تغییرات مکرر کادر فنی است و بازیکنان این تیم در طول فصل با تفکرات فنی مختلفی سر و کار داشتند و هیچ‌گاه نتوانستند به ثبات تاکتیکی لازم دست پیدا کنند. از طرف دیگر یارگیری ضعیف و اشتباه ذوبی‌ها در ابتدای فصل در کنار از دست دادن مهره‌های تأثیرگذاری مانند مظاهری و حسینی پیش از آغاز فصل و ادامه همین روند در نیم‌فصل، یکی دیگر از دلایل نتایج ضعیف ذوب‌آهن به شمار می‌رود. مجموع عوامل فوق در کنار افت چند بازیکن تأثیرگذار تیم، باعث شد تا ذوب‌آهن با وجود داشتن شایستگی‌های بسیار نتایج ضعیفی را کسب کند و به یکی از گزینه‌های سقوط تبدیل شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت تغییرات مکرر کادرفنی و یارگیری نامناسب پیش از آغاز فصل، در کنار افت فاحش چند مهره موثر تیم و استرس بالا و ترس از شکست بازیکنان ذوب‌آهن اصلی‌ترین دلایل نتایج ضعیف سبزپوشان اصفهانی است.

ذوب‌آهن شب گذشته بازی زیبا و خوبی را به نمایش گذاشت اما اسیر بازی منطقی و هوشمندانه گل‌گهر سیرجان شده و نتیجه را واگذار کرد. بوناچیچ شب گذشته تیمش را با آرایش 2-4-4 به میدان فرستاده بود و ذوبی‌ها از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار قرار داده بودند. سبزپوشان اصفهانی تلاش داشتند تا با پاسکاری‌های متعدد و حملات پردامنه خط دفاعی گل‌گهر را تحت فشار قرار داده و با استفاده از حرکات ترکیبی، ارسال از جناحین و ضربات ایستگاهی به گل برسند. اتفاقی که با توجه به سرعت بالای انتقال توپ حریف در کنار شناخت دقیق گل‌گهر از نقاط ضعف و قوت ذوب‌آهن، عملاً رخ نداد تا در نهایت سبزپوشان اصفهانی شکست را پذیرا شوند.

آبی‌پوشان سیرجان آنالیز کاملی از بازی ذوب‌آهن داشته و در طول بازی تلاش کردند تا تمام راه‌های نفوذ این تیم را بسته و توان هجومی ذوب‌آهن را کنترل کنند. شاگردان جلالی شب گذشته مالکیت توپ و میدان را به ذوبی‌ها دادند و کنترل فضاهای زمین را در دست گرفته و با اجرای پرسینگ بالا و بازی تخریبی سعی در ممانعت از گلزنی ذوبی‌ها داشتند. گل‌گهری‌ها تلاش داشتند تا با کشاندن شاگردان بوناچیچ به زمین خودی، از فاصله بالای خط میانی و دفاع ذوب‌‌آهن استفاده کرده و با ضدحملات سریع و برق‌آسا به گل برسند.

ذوب‌آهن در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته و در فاز تهاجمی، موقعیت‌های خوبی را خلق کرد. بازیکنان این تیم در نیمه دوم کاملاً به تیم حریف مسلط بودند و حملات پرشماری را انجام دادند. با این وجود، ذوبی‌ها قدر فرصت‌های پرتعداد گلزنی که به دست می‌آوردند را ندانسته و بی‌دقتی مهاجمان این تیم در کنار بازی دفاعی و فشرده گل‌گهر، مانع از گلزنی آنان شد.

ذوب‌آهن شب گذشته با وجود برتری در پارامترهایی مانند مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس، در میانه میدان تا حدودی سردرگم بود و همین باعث شد تا حملات ذوب‌آهن برندگی و زهر کافی را نداشته باشد. ذوبی‌ها اگر چه فرصت‌های گلزنی خوبی را به دست آوردند اما بزرگ‌ترین معضل‌شان در فاز هجومی، ناتوانی در زدن ضربات آخر و نداشتن پلن برای عبور از لایه‌های دفاعی گل‌گهر بود. ذوبی‌ها در اواخر نیمه دوم رو به ارائه بازی احساسی آورده و با وجود آنکه می‌توانستند بازی را به تساوی بکشانند، نتوانستند از موقعیت‌هایشان بهره ببرند.

سبزپوشان اصفهانی در فاز دفاعی نیز کاملاً آشفته نشان دادند و پس از دریافت گل‌ نخست دچار از هم پاشیدگی روحی شده و اشتباهات زیادی را مرتکب شدند که منجر به دریافت 2 گل دیگر شد.

در آن سو، گل‌گهر بازی تماشایی و دیدنی را ارائه داده و با توجه به بضاعتی که داشت، درخشان ظاهر شد. جلالی شناخت کاملی از ذوب‌آهن داشت و با تکیه بر بازیکنان سرعتی و خلاقی مانند یونس شاکری و میلاد کمندانی قلب دفاع ذوب‌آهن را نشانه گرفته و از ضعف سبزپوشان اصفهانی در عمق خط دفاعی، نهایت بهره را برد. آبی‌پوشان سیرجان در فاز هجومی عملکرد درخشانی داشتند اما در فاز دفاعی پر اشتباه ظاهر شده و مدافعان و دروازه‌بان این تیم روی هر 2 گل خورده مقصر بودند.

اصفهان| فصل تلخ ذوب‌آهن تلخ تمام شد/ ذوب‌آهن 2 - گل‌گهر سیرجان 3اصفهان| شکست دو گله ذوب‌آهن برابر گل‌گهر در نیمه نخستسرپرست باشگاه ذوب‌آهن: تمام فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه به بعد از بازی با گل‌گهر موکول شده است

بوناچیچ: داوران 6 امتیاز از جیب ما برداشتند

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان معتقد است که اشتباهات داوری 6 امتیاز حساس را از تیمش گرفته است.

لوکا بوناچیچ پس از شکست 3 بر 2 تیمش برابر گل‌گهر سیرجان در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال و قرار گرفتن ذوب‌آهن در رده دوازدهم جدول لیگ نوزدهم اظهار داشت: شاید برد حق تیم گل‌گهر بود که بیشتر تلاش کرد و انگیزه بیشتری داشت.

وی افزود: از بازی بازیکنانم راضی نیستم. گل‌گهر بهتر از ما بازی کرد و پیروز شد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره اینکه تیمش شانس آورد که در لیگ برتر باقی ماند، گفت: اگر از شانس صحبت می‌کنید، باید بگویم که به‌عنوان تیم میزبان داوران سر ما را در دو بازی خانگی بریدند و مگر بدشانس‌تر از ذوب‌آهن وجود دارد؟ داوران شش امتیاز سالم را از جیب ما برداشتند.

بوناچیچ ادامه داد: البته با هر زحمتی که بود توانستیم 30 امتیاز بگیریم و در جایگاه فعلی قرار گرفتیم.

وی درباره داوری دیدار با گل‌گهر سیرجان بیان کرد: معمولاً درباره داوری صحبت و عملکرد داوران را تفسیر نمی‌کنم و الان هم دیگر مهم نیست. آن موقع که سر ما را می‌بریدند از این سؤالات کمتر می‌پرسیدید و فقط امشب درباره داوری می‌پرسید!

جلالی: سرمربیگری گل‌گهر چالش سختی بود

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: در طول دوران کاری خود، سرمربیگری گل‌گهر یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که بر عهده گرفته بودم.

مجید جلالی پس از پیروزی 3 بر 2 تیمش برابر ذوب‌آهن در هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: واقعاً خوشحالم چون در طول دوران کاری خود، سرمربیگری گل‌گهر یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که بر عهده گرفته بودم و خرسندم که توانستم از پس آن بربیایم.

وی افزود: سرمربیگری گل‌گهر چالش بسیار پرفشاری بود و می‌توانستم خودم را با آن محک بزنم و پس از مدتی، دیدم که گویا وضعیتم بد نیست.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان درباره کیفیت لیگ امسال تصریح کرد: این فصل بسیار فرسایشی، پرفشار و یکی از سخت‌ترین فصل‌ها بود. سقف لیگ باید 10 ماه باشد و زمانی که یک لیگ حدود 14 ماه و نیم طول می‌کشد بسیار فرسایشی و سخت است. لیگ مصدومان زیادی داشت و رفت و آمدهای بسیار در نیمکت و ترکیب تیم‌ها شرایط را بسیار سخت کرده بود و خوشحالم که توانستیم از این کار مشکل سربلند بیرون بیاییم، چون گل‌گهر روزهای سختی را سپری کرد.

جلالی اضافه کرد: در تمام طول مسابقه امشب بر بازی مسلط بودیم و خوشحالم که بازیکنانم به این قابلیت رسیده‌اند که هم فوتبال زیبا ارائه دادند و هم در نتیجه‌گیری موفق بودند.

وی درباره داوری این دیدار گفت: داوری خیلی خوب بود و از تیم داوری تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/170/ ع

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... جدول پایانی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال تیم استقلال تهران سهمیه آسیایی را کسب کرد/وداع نمایندگان استان بوشهر از لیگ برتر «ترین»های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال؛ پرسپولیس و گل‌محمدی برترین‌ها را درو کردند، بدترین‌ها از آنِ تیم‌های بوشهری قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جدول پایانی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال تیم استقلال تهران سهمیه آسیایی را کسب کرد/وداع نمایندگان استان بوشهر از لیگ برتر «ترین»های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال؛ پرسپولیس و گل‌محمدی برترین‌ها را درو کردند، بدترین‌ها از آنِ تیم‌های بوشهری پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ تولد دوقلوهای عجول اهوازی در آمبولانس اورژانس ۳ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر ۴ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۵ واقعیت ماجرای عجیب چهارقلوی اهوازی چه بود؟ ۶ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۷ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۸ ادامه واکنش‎ها به فوت دوقلوهای بیرمی و ارجاع پرونده به وزارت بهداشت / رئیس بیمارستان برکنار شد مهمترین اخبار استانها آیت الله اعرافی: عادی‌سازی روابط و خودباختگی مزدوران امارات و عربستان هرگز فراموش نمی‌شود آئین سنتی صلات در حرم منور رضوی برگزار شد تپه اشرف اصفهان همچنان ایمنی لازم را ندارد/ مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند مردم بازوی توانمند حفاظت از جنگل‌ها هستند/بازسازی ۴ هزار واحد دامی خسارت‌دیده در زلزله سراب و میانه مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: کروز هوایی در مرحله آزمایش است/امیدواریم در تامین واکسن کرونا نقش موثری ایفا کنیم روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد قالیباف:با پیروی از منطق عاشورا در برابر بزرگترین دشمنان بشریت ایستاده‌ایم نماینده کارگران: شکایت جدیدی درباره مزد ۹۹ نداشتیم/ مخالفت دولت با درخواست سازمان بازرسی ظریف: یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال سرمربی تیم فوتبال سبزپوشان اصفهانی سرمربیگری گل گهر دلایل نتایج ضعیف گل گهر سیرجان درباره داوری تغییرات مکرر لیگ نوزدهم ترین اخبار طول فصل ذوب آهن نیمه دوم شب گذشته ذوبی ها باعث شد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد

به گزارش "ورزش سه"، شانزدهمین گل قهرمان در وقت‌های اضافه، آنها بدون شکست باقی ماندند. این بار آنها با گل روبرت آندریچ در دقیقه ۶+۹۰ از شکست نجات یافتند.

اتفاق خاص قبل از بازی: اِما ۱۰ ساله، دختر ژابی آلونسو، در حالی‌که دست فریمپونگ را گرفته و به زمین می‌رود، لبخند می‌زند. آلونسو:«خانواده‌ام از من حمایت زیادی می‌کنند. من بسیار مفتخرم که آنها با باشگاه ارتباط دارند.»

دوش آب سرد برای تیم قهرمان

۷۰ ثانیه پس از آغاز نیمه دوم، ستاره اشتوتگارت می‌توانست دروازه لورکوزن را باز کند اما توپ با برخورد به دروازه‌بان و سپس تیرک، دفع شد. با این حال کریس فوریچ کمی عقب‌تر در کمین بود و با یک ضربه چکشی گل اول را به ثمر رساند.
این هشتمین گل این بازیکن ملی‌پوش و ستاره جدید در این فصل است که گفته می‌شود بایرن و بروسیا دورتموند به او علاقه دارند.
دنیس اونداف هم ۱۰ دقیقه بعد همین کار را کرد. او هم دروازه لورکوزن را باز کرد تا نتیجه بازی ۲-۰ شود.

پس از یک موقعیت عالی از گیراسی که از دست رفت، قهرمان از خواب بیدار می‌شود و ناگهان به یاد می‌آورد که با هم سوگند خورده‌اند که فصل را بدون شکست به پایان برسانند.

عدلی در دقیقه ۶۱ یک پاسخ سریع به دو گل حریف داد و اکنون فقط لورکوزن بازی می‌کند و حریف را تحت فشار قرار می‌دهد.

نوبل، دروازه‌بان قرضی اشتوتگارت از بایرن مونیخ، در دقیقه ۶۵ دو سیو درخشان و تماشایی انجام داد که باعث شد ماتئوس در شبکه اسکای از او تمجید کند:«اولی در کلاس جهانی، دومی هم در کلاس جهانی و بسیار فوق‌العاده. برای من این سیو فصل است.»

در دقیقه ۹۷ ضربه ایستگاهی ویرتز در میان شلوغی محوطه جریمه، روی پای آندریچ‌ فرود آمد و آن را برای زدن یک گل تساوی معروف دیگر وارد دروازه حریف کرد.

ویرتز و آلونسو هنگام شادی گل دست روی سرشان گذاشته‌اند و باورشان هم نمی‌شود.

لوکاس هرادکی، کاپیتان لورکوزن، در مورد یک معجزه دیگر در لحظه آخر به اسکای گفت:«این باورنکردنی است. دیوانگی! من هیچ کلمه‌ای برای آن ندارم.»

وقتی از او پرسیدند که آیا این فقط ‌خوش‌شانس بود یا نه، پاسخ داد:«هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. من می گویم ۵۰/۵۰ مهارت و شانس.»

آندریچ، زننده گل دوم گفت:«نکته اصلی این است که توپ در آنجاست. این اتفاق همیشه می‌افتد، زیرا ما همیشه به آن باور و ایمان داریم. این یک بازی بسیار جذاب و دیدنی بود.»

و آلونسو:«تا پایان، تا پایان می‌جنگیم. گل اول خیلی مهم بود که ما باور کنیم باز هم می‌توانیم. هواداران باعث شدند ما به این نتیجه برسیم.»

سباستین هوینس، سرمربی اشتوتگارت، از وضعیت بسیار ناراضی بود. او با عصبانیت گفت:«روی گل دوم آنها توپ در محوطه به دست بازیکن لورکوزن برخورد کرد. داور حداقل باید آن را بررسی می‌کرد. به‌نظرم گل باید رد می‌شد. داور باید در کنار خط دوباره صحنه را می‌دید. نمی‌شود چنین گل مهمی را بررسی نکنند.»

اخبار بد برای لورکوزن

جاناتان تاه در نیمه اول دچار مصدومیت جزئی شد و بین نیمه جایش را پیرو هینکاپیه داد. ژابی آلونسو چهارمین کارت زرد خود را دریافت کرد و از بازی بعدی لیگ مقابل فرانکفورت محروم شد.

دیگر خبرها

  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی شکست سنگین السد
  • چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول