Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@10:33:05 GMT

تکنیک‌هایی ساده برای درمان بیماری آلزایمر

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۸۴۶۳

تکنیک‌هایی ساده برای درمان بیماری آلزایمر

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی، در تشریح علائم و علل بروز بیماری  آلزایمر اظهار کرد: بیماری آلزایمر یکی از مهمترین بیماری‌های دمانس یا زوال عقل است و یک بیماری پیشرونده و ناتوان کننده محسوب می‌شود.

او ادامه داد: شروع  بیماری معمولا از سنین کهنسالی خواهد بود و هرچه سن افزایش می‌یابد شدت آن بیشتر می‌شود؛ در واقع این بیماری باعث اختلال در حافظه و عملکرد طبیعی فرد شده و ارتباطات بین فردی و اجتماعی را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی حیدری تصریح کرد: از دیدگاه طب سنتی ایران بیماری نسیان یا فراموشی یکی از بیماری‌هایی است که با آلزایمر مشابهت زیادی دارد و یکی از علل مهم این بیماری در طب سنتی افزایش سردی، رطوبت و  خشکی خصوصا در مغز است که بر اساس شرح حال و علائم  بیماری فرد به منظور پیشگیری و درمان آن راهکار‌هایی ارائه شده است.

راهکار‌های سنتی برای درمان بیماری آلزایمر

این متخصص طب سنتی با اشاره به راهکار‌های موثر برای درمان بیماری آلزایمر اظهار کرد: اگر علت بیماری آلزایمرخصوصا خشکی مزاج مغز باشد باید در درجه اول اصول سبک زندگی سالم در طب سنتی را رعایت کرد که از همه مهم‌تر اصلاح خواب است.

حاجی حیدری ادامه داد: اگر بیماری آلزایمر ناشی از افزایش خشکی باشد باید از مصرف غذا‌های خشک مانند بادمجان، عدس، گوشت گاو، گوشت شتر، فست فود، غذا‌های تند و تیز مانند زنجبیل، فلفل و خردل پرهیز و غذا‌هایی مانند سوپ جو، بال و گردن مرغ، نخود آب و مغزیجات خصوصا بادام درختی، فندق و مویز در برنامه غذایی گنجانده شود همچنین روغن بادام شیرین و بنفشه نیز دارو‌هایی هستند که در تعدیل مزاج مغز به صورت موضعی استفاده می‌شوند و برای درمان بیماری آلزایمر مفید خواهند بود.

  غذا‌های مفید و مضر برای درمان آلزایمر

این متخصص طب سنتی درباره لیست غذا‌های مضر و خطرناک برای تشدید بیماری آلزایمر گفت: برای پیشگیری از این بیماری لازم است تا افراد سالمند و افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند از مصرف غذا‌های سرد و مضرر مانند کلم، پیاز زیاد، گشنیز قارچ، باقلا، لوبیا و سیر پرهیز کنند.

حاجی حیدری با اشاره به مصرف غذا‌های مفید برای درمان بیماری آلزایمر اظهار کرد: کم خوری و خوردن غذا‌های سبک و زود هضم مانند زرده تخم مرغ ترجیحا عسلی و مغز‌ها خصوصا مغز بادام، فندق، عسل، مویز، انجیر، بوئیدن و خوردن سیب درختی همچنین ورزش سبک، منظم و مطالعه که نوعی فعالیت برای مغز است، برای درمان آلزایمر مفید خواهد بود.

این متخصص طب سنتی در پایان یادآوری کرد: گردش در فضای مفرح و طبیعت، استفاده از دانه‌های معطر نظیر هل، دارچین و میخک در برنامه غذایی می‌تواند به پیشگیری و درمان آلزایمر خصوصا در افرادی که به دلیل افزایش سردی و رطوبت مغز دچار اختلال حافظه باشند، کمک کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی درمان بیماری آلزایمر فراموشکاری سبک زندگی پارسی خبر آلزایمر برای درمان بیماری آلزایمر متخصص طب سنتی حاجی حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن