Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:57:04 GMT

مهار آتش در ارتفاعات دهدز

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۴۹۵

مهار آتش در ارتفاعات دهدز

محسن البرزی صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آتش از جمعه شب به جان مراتع و جنگل‌های بلوط ارتفاعات روستای "برد رو"  دهدز افتاده بود.

وی افزود: آتش‌سوزی در یک منطقه سخت‌گذر رخ داده بود که ساعاتی پیش با تلاش نیروهای منابع طبیعی، دهیاران و مردم، این آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

بخشدار دهدز با بیان اینکه پوشش گیاهی منطقه درختان بلوط، بنه، کلخونگ و مرتع است ادامه داد: طبق اطلاعات اولیه حدود چهار هکتار از این منطقه در آتش‌سوزی صدمه دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البرزی ادامه داد: دلیل این آتش‌سوزی مشخص نیست و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

از ابتدای امسال چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله ارتفاعات روستای موردغفار، کوه گزیر، کوهستان منگشت، منطقه بلوط بلند و کوه سفید دهدز به وقوع پیوسته که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی احساس می‌شود.

دهدز از توابع شهرستان ایذه و در منطقه کوهستانی خوزستان واقع شده‌است که مناطق مختلف آن پوشیده از جنگل و مرتع هستند.

شهرستان ایذه بیش از ۳۲۰ هزار هکتار منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی مراتع دهدز ایذه منابع طبیعی پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع دهدز ایذه منابع طبیعی آتش سوزی مراتع دهدز ایذه منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی