Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در پیامی با تبریک روز پزشک به همه پزشکان کشور، گفت: ایمان دارم که حافظه‌ تاریخی ملت، فداکاری‌های جامعه پزشکی‌ را در تراز جانبازی‌های رزمندگان وطن قرار خواهد داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بی‌گمان روز پزشک امسال، برای جامعه ایرانی متفاوت از سال‌های پیشین است و آئین ارج نهادن به خدمات پزشکان نیز امسال رنگی دیگر دارد و بهانه‌هایی افزون‌تر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بحران عالم‌گیر، ایران و فراتر، تمام جهان به پاس ایثار و جانفشانی پزشکان، تمام‌قد ایستاده است. اینک بیش از هر زمان دیگری به یاد می‌آوریم که برخی مشاغل فراتر از انتخاب یک حرفه، دشواریِ پذیرش مسؤولیت است و پذیرش مسؤولیت، تصویر روشنی از دیگر خواهی و سبکی از شجاعانه زیستن است.

روز پزشک امسال، فرصتی برای تکریم از قهرمانانی است که جانانه از حریم سلامت مردم عزیز این سرزمین، پاسداری کردند؛ آنان‌که برای «نجات» هم‌نوعان از «جان» گذشتند و شجاعانه میانه میدان ایستادند. به‌عنوان رئیس‌جمهور و به نمایندگی از ملتی قدرشناس، در برابر مسؤولیت‌پذیری، فداکاری و دلاوری پزشکان و تمام ارکان «نظام سربلند سلامت ایران»، سر فرود می‌آورم و ایمان دارم که حافظه تاریخی ملت، این فداکاری‌ها را در تراز جانبازی‌های رزمندگان وطن قرار خواهد داد. اگر در روزگار دفاع مقدس، پزشکان شانه به شانه مجاهدان «خط مقدم» بودند این بار خود حماسه‌سازان «صف اول» شدند. ایران تا همیشه به فرزندانی این‌چنین خواهد بالید که تاریخ‌ساز بوده‌اید و گره‌گشا.

به خانواده‌های پزشکان و کادر درمان که روزها را بدون عزیزانشان، با نگرانی و دلهره تحمل کردند ادای احترام می‌کنم و صمیمانه امیدوارم که در روزهای سلامت ایران، در روزهای آرامش و آن زمان که دوباره زندگی به تمامی جریان یابد، دوری‌ها جبران شود که ما وامدار ایثار آنان نیز هستیم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 440158

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور جامعه پزشکی روز پزشک پزشك ابوعلی سینا ابن سینا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم