Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:48:52 GMT

فرماندار: سند اجرایی توسعه آران و بیدگل تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۹۱۹

فرماندار: سند اجرایی توسعه آران و بیدگل تدوین شد

اسماعیل بایبوردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این سند اجرایی در ۹ فصل و در بخش‌های شهری و روستایی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی تدوین شده است.

وی افزود: این سند با همکاری تعدادی از استادان دانشگاهی تدوین شد و وضعیت جغرافیایی، کلیات سند، توسعه شهری و روستایی، توسعه صنعتی، گردشگری و ساماندهی ساخت و سازها از جمله بخش‌های مهم آن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آران و بیدگل به امکان‌سنجی راه‌اندازی ۹ خوشه‌ و شبکه‌های کسب و کار در شهرستان اشاره و اضافه کرد: آران و بیدگل ظرفیت‌های بی‌مانندی در حوزه‌های نمک، ماسه، گل محمدی، زعفران و گیاهان دارویی، پسته، فولاد و گردشگری دارد که تاکنون مورد غفلت بوده و ضروری است در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به پیگیری‌ها از شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان برای راه‌اندازی این خوشه‌ها، اضافه کرد: با راه‌اندازی خوشه کسب و کارها، جذب جوانان دارای مهارت و دانش‌آموختگان دانشگاهی در این شهرستان شاهد کاهش بیش از پیش نرخ بیکاری پنج درصدی در این شهرستان خواهیم بود.

بایبوردی با تاکید بر لزوم تقویت تولید، اشتغال و کارآفرینی در شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی گام‌های موثری در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید و توسعه هرچه بیشتر این شهرستان برداشت.

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی

وی در ادامه نیز افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های این شهرستان برای سال‌جاری را یادآور شد و اظهار داشت: نزدیک به ۲۱۷ میلیارد ریال به آران و بیدگل اختصاص یافت که این اعتبار در سال گذشته به نزدیک ۱۸۰ میلیارد ریال می‌رسید.

به گفته فرماندار آران و بیدگل، حوزه آب شهری و روستایی، تعمیر و مقاوم سازی مکان‌های دولتی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، طرح‌های هادی روستایی، توسعه حمل و نقل جاده‌ای، کشاورزی و منابع طبیعی از اولویت‌های تخصیص این اعتبار است.

وی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار استانی برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای این شهرستان، تشریح کرد: امسال همچنین نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال به بخش‌های کمتر توسعه یافته این شهرستان و در بخش کویرات از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی اعتبار تعلق می‌گیرد.

بایبوردی هدف اصلی و مهم در تخصیص اعتبارات تملک دارایی آران و بیدگل را به پایان رساندن طرح‌های عمرانی و افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد و ادامه داد: کمیته بازرسی اعتبارات تملک دارایی بر این اساس تشکیل شده است که مسوولیت آن سرکشی به اداره‌ها و موسسه‌های عمومی غیردولتی، نظارت بر طرح‌ها و هزینه‌کرد اعتبارها بر اساس ردیف‌های مشخص ابلاغی خواهد بود.

پرداخت ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به صنوف آسیب دیده از کرونا

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات تا کنون از سوی بانک‌های عامل به صنوف آسیب‌دیده از شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار آران و بیدگل افزود: حدود ۲۰ میلیارد ریال از این تسهیلات در قالب ۱۲۷ پرونده با اشتغال ۱۹۱ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که البته مراحل پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۶ میلیارد ریال نیز در قالب ۱۲۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به مشاغل خرد آسیب دیده از شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان آران و بیدگل در مراحل مختلف پرداخت در بانک‌های عامل است.

افزون بر سه هزار واحد صنفی، ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ با حدود ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال، منجمله ۵۱۰ واحد با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی، در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند و در بخش کشاورزی آن نیز از حدود ۲۱ هزار هکتار زمین قابل کشت، ۱۲۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید و روانه بازار می‌شود.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در حدود ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی توسعه اقتصادی اصفهان اعتبارات آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی توسعه اقتصادی اصفهان اعتبارات آران وبیدگل ویروس کرونا تسهیلات بانکی توسعه اقتصادی اصفهان اعتبارات آران وبیدگل اعتبارات تملک دارایی میلیارد ریال آران و بیدگل طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل