Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:49:07 GMT

پزشکان، حافظان سلامتی و خالق آسایش جوامع هستند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۰۶۱

پزشکان، حافظان سلامتی و خالق آسایش جوامع هستند

وزیرتعاون در پیامی به مناسبت اول شهریور بزرگداشت روز پزشک، گفت: پزشکان را باید حافظان سلامتی، خالق آسایش و ضامن آرامش جوامع دانست که هیچ مرز و محدودیتی نمی تواند آنان را از ایفای وظیفه اصلی و حرفه ای شان که خدمت رسانی به دیگران است، بازدارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: در متن پیام «محمد شریعتمداری» آمده است: سلامت جسم و روان یک جامعه از ملاک های توسعه یافتگی و پیشرفت محسوب می شود از همین رو پزشکان را باید حافظان سلامتی، خالق آسایش و ضامن آرامش جوامع دانست که هیچ مرز و محدودیتی نمی تواند آنان را از ایفای وظیفه  اصلی و حرفه ای شان که همانا خدمت رسانی به دیگران است باز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام می افزاید: سالروز ولادت دانشمند برجسته و پزشک ایرانی، «حکیم ابوعلی سینا»، فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن و قدردانی از تلاش های بی دریغ ، دلسوزانه و متعهدانه قشر فرهیخته پزشکی کشور که نقش بی بدیلی در سلامت و حیات بخشی  جامعه دارد. تاریخ، مملو از جانفشانی ها و فداکاری های طبیبانی است که در برهه های حساس و سرنوشت ساز حماسه هائی بس درخشان آفریدند. زیبائی این از خودگذشتگی ها زمانی بیشتر جلوه گر می شود که دریابیم آنان به خوبی واقف بودند جان خود را در راه حیات بخشی به همنوعان شان از دست می دهند.

شریعتمداری در ادامه نوشته است: حضور و نقش تاثیرگذار پزشکان در دوران دفاع مقدس، هرگز از اذهان تاریخ این سرزمین زدوده نخواهد شد. آنانی که پا به پای سایر همرزمان خود با قدرت ایمان، تعهد و مسئولیت برای دفاع از سلامت رزمندگان، شبانه روزی خدمت کردند و جان بر سر حرفه خود باختند. بر خود لازم می دانم یادی کنم از شهدای مدافع سلامت، این اسوه ها و اسطوره های ایثار، صبر و فداکاری. در ماه های اخیر که ویروس کرونا عرصه را بر همگان تنگ کرده و بنیان سلامت جامعه را نشانه رفته اگر حضور دلسوزانه و متعهدانه جامعه پزشکی به ویژه پزشکان حاذق و ماهر در کنترل و مهار این بیماری نبود در این شرایط غیر انسانی تحریم ها،نابرابری ها و فشارهای اقتصادی چه بسا شاهد فاجعه و مصیبتی بزرگ در این عرصه بودیم اما خوشبختانه با دستان پرتوان و عزم جزم آنان برای برون رفت از این اوضاع سخت و دردناک توانستیم بحران ایجاد شده را به خوبی مهار کنیم و حتی از بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا نیز موفق تر عمل کردیم.

وی همچنین آورده است: جامعه پزشکان ایرانی چه در داخل و خارج کشور، گنجینه ای هستند پربها و گرانبها از انسان های توانمند،خلاق،مبدع و زبده که سهم و تاثیر قابل توجهی بر پیشرفت علم و دانش پزشکی روز دنیا دارند، همگان از پرتو وجودشان بهره می برند و مایه مباهات و فخر ایرانی و ایران زمین هستند. نظام سلامت کشور اعم از سیاستگذاران،برنامه ریزان، مدیران و به طور کلی جامعه پزشکی، همواره در شرایط مختلف کوشیده اند با یکپارچگی و هم افزائی برای گسترش استانداردهای زندگی سالم و درخور شهروند ایرانی، تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار گیرند و جامعه ای سالم، بانشاط و پویا خلق کنند، بی شک مردم ایران نیز همواره قدردان زحمات این عزیزان هستند.

شریعتمداری در پایان نوشته است:‌ اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک روز پزشک، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان عزیز را در ارائه خدمات شایسته به جامعه بشری مسئلت می‌نمایم.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: سلامتی شریعتمداری روز پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

به گزارش «تابناک»، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک ، با مصرف مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند.

طی روز‌های اخیر گزارشی مبنی بر فوت یک پزشک متخصص پوست و مو در شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که علت فوت وی را مصرف مشروبات تقلبی در یک میهمانی خصوصی عنوان کردند. به گزارش تسنیم، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد. مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند. وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود. تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.   افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.   وی افزود در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.   وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟