Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:51:28 GMT

منوچهر سلیمی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۰۷۳۷

منوچهر سلیمی درگذشت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، منوچهر سلیمی، نویسنده پیشکسوت البرزی در اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

این نویسنده داستا‍‌ن‌های کودکان و محقق ادبیات عامه با پرداختن به افسانه‌های عامیانه‌ مردم ایران، بررسی افسانه‌های ایرانی و تحقیق درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های این قصه‌ها با افسانه‌های سایر ملل، یافته‌های ارزشمندی را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از خود بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی لوح تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای ارسال مقاله‌ای به همایش اسطوره‌های ایران و ادبیات کودکان دریافت کرده بود.

قصه های عامیانه مردم ایران، افسانه‌های ایرانی (مطالعه تطبیقی افسانه‌های ایرانی با سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی در سه جلد)، کتاب فشند (تک نگاری روستای فشند که در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است)، دو غول، مورچه و شیر، آب حیات، سر بر افلاک می‌سایید، نام پرافتخار، لاشخوران، قصه شهر (اشعار عامیانه کودکانه)، افسانه ملک ابراهیم و اسب پری پیکر(از افسانه‌های ایرانی)؛ افسانه‌های طوطی سخن گو(بازنویسی کتاب چهل طوطی که اصل آن به زبان سانسکریت است) از آثار این نویسنده مطرح ساوجبلاغی است.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نویسنده کتاب پژوهشگر ادبی افسانه های ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

آدریان نیوی پس از ۲۰ سال تصمیم به ترک تیم قهرمان سه فصل اخیر فرمول یک گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپورت اکسپرس؛ آدریان نیوی تصمیم گرفته پس از دو دهه حضور در ردبول به عنوان طراح، این تیم اتریشی را ترک کند. نیوی نقش مهمی در طراحی خودروهایی داشته که سباستین فتل و مکس فرستاپن را در مجموع به 7 عنوان قهرمانی جهان رساند و 6 عنوان قهرمانی در رده‌بندی تیمی  برای ردبول به ارمغان آورد.

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

با وجود امضای قرارداد جدید ردبول در سال گذشته، آینده نیوی در تیم ردبول در هفته‌های اخیر موضوع گمانه‌زنی‌های شدیدی بوده است. ردبول هنوز درگیر یک جنگ قدرت داخلی مداوم بین مالک تایلندی است که از کریستین هورنر (رئیس کنونی تیم) حمایت می‌کند و طرف اتریشی از هلموت مارکو (مشاور فنی). این موضوع در ابتدای فصل 2024 پس از تحقیقات داخلی در مورد اتهامات سوء‌رفتار توسط هورنر علیه یکی از کارمندان زن تیم ردبول مطرح شد.

آدریان نیوی از وضعیت ردبول و حواشی پیرامون هورنر ناآرام است، که منجر به تصمیم شوکه‌کننده‌ای شد تا به مدیریت تیم اطلاع دهد که تصمیم به کناره‌گیری گرفته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا (فیلم)
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری