Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:21:39 GMT

فراغت ۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی در کردستان غنی شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۱۰۶۰

فراغت ۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی در کردستان غنی شد

خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قراردادن حدود ۴۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه از ۱۵ تیر تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی‌حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد و دانش آموزان دوره ابتدایی، متوسطه پیش‌حرفه ‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در این پایگاه‌ها شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توان گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداشت.

وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان یادآور شد: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رنجبر مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی اعلام کرد، گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامه‌های این پایگاه‌ها است.

وی‌ تاکیدکرد: غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از مهمترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه‌ها با ارائه خدمات آموزشی،  مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: با تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها می توان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

 در سال تحصیلی جاری هشت یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل بودند.

برچسب‌ها مدارس کردستان گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان گذران اوقات فراغت دانش آموزان مدارس کردستان گذران اوقات فراغت دانش آموزان نیازهای ویژه اوقات فراغت دانش آموزان پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  در آیین اختتامیه این دوره که عصر پنجم اردیبهشت‌ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت ما را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

انسیه خزعلی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و ... طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

خزعلی ادامه داد: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت