Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خدادی در مراسم رونمایی از مستند «۱۴ سال، ۳۳ روز» گفت: مکتب حاج قاسم و راه او یکبار دیگر ما را به خودمان برگرداند و غفلت‌ها را از جامعه ما دور کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از مستند «14 سال، 33 روز» عصر امروز با حضور محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، محمد کریمی معاون خبر خبرگزاری تسنیم در سخنانی گفت: واقعیت این است که جنگ 33 روزه به باور اغلب تحلیل‌گران مسائل نظامی و منطقه‌ای، این جنگ قدرت پنهان و روبه رشد حزب‌الله در برهم‌زدن سناریوی اسرائیل و آمریکا را فاش کرد. برخی از تحلیل‌گران نیز معتقدند که پس از پایان این جنگ حزب‌الله به معنای واقعی آن قیام و قعود کرد.

وی ادامه داد: این اتفاق اضمحلال و فروپاشی تدریجی ارتش صهیونیستی که به زعم خود ارتش بسیار بزرگی بود را رقم زد و البته بر سناریوی پوسیده آنان مبنی بر حکمرانی بر بخش بزرگی از خاورمیانه خط بطلان کشید. باور ما این است که با توجه به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مقابله با تحریف‌ها در میدان جنگ و اراده، این دست تلاش‌ها و ساخت چنین مستندهایی بسیار بزرگ و ستودنی است. امیدوارم ساخت این مستند آغاز سیر تولید محتوایی بزرگ در منطقه و کشورمان باشد تا بتوانیم از جبهه مقاومت در سراسر جهان حمایت کنیم.

سخنران بعدی این مراسم مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه بود. او گفت: ایده شکل‌گیری مستند «14 سال، 33 روز» در یکی از اتاق فکرهای ما شکل گرفت چرا که در آستانه سالگرد این جنگ بودیم. از همین زاویه برنامه‌ریزی‌هایی برای این کار داشتیم. مقدورات ما هم ضعیف بود و اگر کمک خبرگزاری تسنیم برای ساخت این مستند نبود شاید این ایده به محصول نهایی نمی‌رسید. از همان روز اولی که این موضوع را به آقای قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم گفتیم ایشان بسیار استقبال کردند و در عین حال جوانانی که پای کار ساخت این فیلم مستند آمدند زحمات بسیاری کشیدند و با تلاش و پیگیری‌شان به خروجی بسیار خوبی رسیدیم. در همین جا باید از زحمات دوستان تشکر کرده و اظهار امیدواری کنم که این دست همکاری‌ها ادامه‌دار باشد. به نظرم این هم‌افزایی در کار بسیار ارزشمند است.

او با اشاره به زحمات رضا برجی در خبرنگاری جنگ گفت: به نظرم آقای برجی در زمینه خبرنگاری جنگ زحمات بسیار زیادی کشیده است. ایشان بیش از 14-15 سال از فعالیت کاری خود را در این زمینه سپری کردند و در هر جایی که صدای مظلومی به آسمان بلند شده بود آقای برجی حضور داشتند. از ایشان و اقایان کلهر و شکوری خواهش کردیم که بیایند و روایت جدیدی از جنگ را برای نسل جوان 14-15 ساله ما بیان کنند که دیدی نسبت به این موضوع ندارد. معتقدم این کنار هم بودن‌ها ما را به خروجی‌های بسیار خوب می‌رساند. وقتی هدف مقدس است خداوند نیز به کار برکت می‌دهد.  

 پس از نمایش فیلم مستند «14 سال، 33 روز» محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کرد. او گفت: واقعیت این است که گمشده امروز بشر، معرفت است و قدرت بشر هم در معرفت است، در هر جایی موفق‌ عمل کرده جایی بوده که به معرفت روی آورده و آن را در وجودش نهادینه کرده و راه معرفتی را دنبال کرده است. ما بسیار خوشحالیم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که هم فرصت این حال و هوا را داریم و هم می‌توانیم در آن سهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: حتما باید از سیدالشهدای خودمان حاج قاسم یاد کنیم چرا که مکتب حاج قاسم و راه او یکبار دیگر ما را به خودمان برگرداند، مهر معرفتی را به جامعه ما کوبید و غفلت‌ها را از جامعه ما دور کرد. آنچه که شما انجام دادید عبادت بوده‌، ریشه‌اش معرفت بوده و نتیجه‌اش برکت بوده است. هر کسی که در این راه قدم برداشته انتخاب معرفتی داشته است. باید دقت داشت که دنیای امروز، دنیای جنگ با معرفت است، دنیای امروز، تمام قدرت، ثروت و ظرفیتش را به خدمت مقابله با معرفت به کار گرفته است چرا که اساسا معرفت نسخه حذف تمام ظلم‌ها، بدی‌ها و تصاویری است که به صورت تغلبی خودشان را سمبل انسانیت نشان دادند.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه گفت: خداوند این فرصت را به ما رسانه‌ها و خبرنگارها داده است که صدای مظلومان باشیم و هر آن چیزی که دیگران نمی‌بینند را نشان بدهیم. من برای جنگ 33 روزه دو مشابه دیگر دارم، یکی هشت سال دفاع مقدس و دیگری جنگ با داعش است. در هر سه ظالم و مظلوم حجم امکانات، قدرت و ثروتشان با هم برابری نمی‌کرد. در هر سه چنگ پیش‌بینی اولیه شکست صددرصدی مظلوم و برد صددرصدی ظالم بود. در هر سه جنگ، اساسا برابری وجود نداشت و نسبتی بین دو جبهه وجود داشت و نتیجه هر سه جنگ ناباورانه و غیرقابل تصور بود و هیچ کس فکرش را نمی‌کرد اما آنجایی که وعده الهی است، قدرت خداوند است و خون حسین وجود دارد، قطعا نتیجه مشخص است چرا که اساسا خون امام حسین علیه‌السلام بعد از 1400 سال به دلیل همین صداقت و معرفت ماندگار شده است. اگر معرفت ما حسینی شود به عاقبت می‌رسیم. آنچه که در محیط بین‌الملل اثبات شده است، صدای معرفت منطقه ماست که به محور مقاومت شهرت یافته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تولید مستند 14 سال، 33 روز گفت: خوشحالم که امروز سه مجاهد بی‌نام را در اینجا داریم. من همیشه به خبرنگاران سربازان گمان می‌گویم چرا که تلاش می‌کنند تا دیگران دیده شوند اما خودشان اصولا هیچ گاه دیده نمی‌شوند چرا که انتخاب‌شان دیده نشدن است. بنده زیاد لبنان رفته‌ام و حتی فرصت ملاقات با سیدحسن نصرالله را هم داشته‌ام. آنچه که امروز حتما باید از آن یاد کنیم شهید قاسم سلیمانی است. حتما باید از مقام معظم رهبری نام ببریم که اساسا فرهنگ مقاومت را زنده کرد. حتما باید نام امام خمینی را ببریم که مکتب ایشان نهضت مقاومت را به وجود آورد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در رسانه‌ها اشکال اول ما این است که در تولید محتوا ضعیفیم و بیشتر در تکثیر رسانه‌ها موفق بودیم. یکی از نکاتی که همواره بدان تاکید دارم هم افزایی رسانه‌ای است. خوشحالم که در اینجا این هم‌افزایی صورت گرفت. ظرفیت شبکه یک سیما به همراه خبرگزاری تسنیم و فرهنگسرای رسانه برای تولید این کار در کنار هم قرار گرفت. ما به عنوان معاونت مطبوعاتی برای فراهم کردن این بستر همکاری آماده‌ایم. نکته دوم، تقویت مهارت رسانه‌ای است که در وجود آقایان برجی، شکوری و کلهر وجود دارد. آنان ضمن داشتن شجاعت معرفت بسیار بالایی هم داشتند که در این مسیر قدم نهادند. ما اساسا در جنگی نابرابر قرار گرفته‌ایم. جنگ 33 روزه، 33 روز بود اما قرن‌هاست که در جنگ با جهل هستیم. سالهاست که در مسیر تهاجم ناجوانمردانه میلیاردها هزینه مالی دشمنان قرار گرفته‌ایم. هدف آنان تسلیم کردن ما و اثبات ناکارآمدی نظام دینی، فرهنگ شیعی و مکتب حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: حتما اطلاع دارید که در 5 کشور دنیا اتاق خبر 24 ساعته به زبان فارسی وجود دارد که وظیفه‌شان اساسا تولید اطلاعات برای اثبات ناتوانی مردم ایران است. حتما اطلاع دارید که جدیدترین، قوی‌ترین و بالاترین امکانات رسانه‌ای در بالاترین دسترسی‌ها را فراهم کردند که به خانه هر ایرانی بروند و به هر فرد ایرانی بگویند که تو اشتباه می‌کنی می‌خواهی مستقل باشی، اشتباه می‌کنی می‌خواهی خودکفا باشی و اشتباه می‌کنی که می‌خواهی معرفت داشته باشی. اگرچه مردم ما در ماجرای شهادت حاج قاسم به آنان پاسخ خوبی دادند. خون حاج قاسم ثابت کرد که روح حسینی در این کشور زنده است؛ مردم به درخواست کسی به خیابان‌ها نیامدند تا واکنشی به شهادت حاج قاسم بدهند. مردم به خواست خودشان و به باور خودشان به خیابان‌ها آمدند. بیشترین حملات رسانه ای در طی 20 سال اخیر علیه حاج قاسم سلیمانی بود. بالاترین تخریب‌ها و پرحجم‌ترین تهمت‌ها را علیه او به کار بردند اما جواب مردم ایران شگفتی در تاریخ ایجاد کرد. من تاکنون نشنیده‌ایم که تشییع پیکر فردی نظامی این جور غافلگیرانه، پرحجم و دلسوزانه باشد. شما دل را در مراسم می‌دیدید، حضور فیزیکی افراد را نمی‌دیدید بلکه روح آدم‌ها را می‌دیدید. دل حاج قاسم برای مردم ما پر می‌کشید و پاسخش را قلب‌های تپنده مردم داد که قدرشناس مکتب حاج قاسم بودند.

خدادی در پایان گفت: به نظرم ایام خوبی را برای رونمایی این مستند انتخاب کردید. در جنگ 33 روزه حق به باطل پیروز شد؛ به نظرم نتوانستیم ابعاد جنگ 33 روزه را بشناسیم و متوجه نشدیم که چه آغاز پرحجمی را اسرائیلی‌ها داشتند و در نهایت با چه پایان ذلیلانه‌ای از جنگ بیرون رفتند. هنوز هم دیر نشده است، به نظرم شناخت جنگ 33 روزه شناخت یکی از معادلات پیچیده در منطقه ماست. باید دعا کنیم که رهرو راه شهدا باشیم و بتوانیم ادای دین کنیم.

در پایان این مراسم از سه خبرنگار حاضر در این مستند، رضا برجی، ابراهیم شکوری و مجید کلهر تقدیر شد. همچنین از سه تن از عوامل ساخت این مستند آقایان محمدرضا کشت‌دار، امیرمحمد فرزانده و حسین ذزفولی تقدیر به عمل آمد.

جدول پخش شبکه مستند محرمی شد؛ تدارک ویژه برای ایام سوگواری محرمرونمایی از مستندی جدید از جنگ «33 روزه لبنان» با روایت سه خبرنگار ایرانی در تسنیمپرونده "کودتا" در تلویزیون باز شد/ "آقای نخست‌وزیر" مهمان شبکه مستند

انتهای پیام/

تقدیر از رضا برجی عکاس و مستندساز در مراسم رونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزمراسم رونمایی از ۱۴سال ۳۳روز مستندی از ندیده ها و ناگفته های جنگ۳۳روزه لبنانسخنرانی مهدی محمدی رییس فرهنگسرای رسانهابراهیم شکوری خبرنگارجنگ۳۳روزه لبنانرضا برجی عکاس و مستندسازمحمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمهدی شکیبائی مدیرعامل خبرگزاری قدس در مراسم رونمایی از ۱۴سال ۳۳روز مستندی از ندیده ها و ناگفته های جنگ۳۳روزه لبنانمراسم رونمایی از ۱۴سال ۳۳روز مستندی از ندیده ها و ناگفته های جنگ۳۳روزه لبنانگفت و گوی محمدمهدی دانی رییس باشگاه خبرنگاران پویا و محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت و گوی محمد کریمی سردبیر خبرگزاری تسنیم و محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمحمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیرضا برجی عکاس و مستندسازسخنرانی رضا برجی عکاس و مستندساز در مراسم رونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزتقدیر از محمد فرازنده تصویربردار مستندتقدیر از حسین ذزفولی تصویربردار مستندتقدیر از مجید کلهر فیلمبردار و خبرنگار جنگ۳۳روزه لبنانسخنرانی ابراهیم شکوری خبرنگارجنگ۳۳روزه لبنانمجید کلهر فیلمبردار و خبرنگار جنگ۳۳روزه لبنانگفت و گوی محمدمهدی دانی رییس باشگاه خبرنگاران پویا و محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیرونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزسخنرانی محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزرونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزسخنرانی محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزمراسم رونمایی از ۱۴سال ۳۳روز مستندی از ندیده ها و ناگفته های جنگ۳۳روزه لبنانرونمایی از مستند ۱۴سال ۳۳روزمحمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی دانی رییس باشگاه خبرنگاران پویا و محمد کریمی سردبیر خبرگزاری تسنیمتقدیر از ابراهیم شکوری خبرنگار جنگ۳۳روزه لبنانمراسم رونمایی از ۱۴سال ۳۳روز مستندی از ندیده ها و ناگفته های جنگ۳۳روزه لبنانسخنرانی محمد کریمی سردبیرخبرگزاری تسنیم در مراسم رونمایی از ۱۴سال ۳۳روز مستندی از ندیده ها و ناگفته های جنگ۳۳روزه لبنان R1539/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مستند شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مستند شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی ۲ گلایه‌ها از تغییر در شیوه‌نامه‌ برگزاری محرم/ آیا پروتکل‌ها فقط برای هیئت‌ها سختگیرانه است؟ ۳ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۴ همه نوستالژی‌ها و کمبودهای صداوسیما در مناسبت‌های مذهبی ۵ "دورهمی" و "عصر جدید" دو رقیب جدی/ چنددرصد مردم تماشاگرِ تلویزیون‌اند؟ ۶ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۷ تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی ۸ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ مهمترین اخبار فرهنگی مرتضی طاهری: اعتقاد دینی در جلسات حسینی شکل می‌گیرد/ روضه‌های خانگی برکات بی‌حدی دارد ۷۰ درصد «روضةالشهدا» بر پایه استنادات تاریخی است/ «کتاب روضه» مرثیه‌‌نویسی‌ را چند پله ادبی بالاتر می‌برد هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟/ فتنۀ دشمنان برای نابودی دین آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است مهمترین اخبار تسنیم چرا اروپایی‌ها با پیشنهاد آمریکا برای فعال‌شدن مکانیسم ماشه مخالف‌اند؟/ گفتگوی تسنیم با حمیدرضا آصفی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گفت‌و‌گو| واکنش وزیر اقتصاد به ادعای دست‌کاری دولت در بورس نیکزاد: درباره مسکن به رئیس جمهور اطلاعات غلط دادند/ خط قرمزی برای سوال از ودیعه مسکن نمایندگان نداریم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/ دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مستند شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مستند شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی محمد خدادی معاون فرهنگسرای رسانه رضا برجی عکاس خبرگزاری تسنیم قاسم سلیمانی ترین اخبار محمد کریمی جنگ 33 روزه حاج قاسم رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه- یازدهم اردیبهشت- روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

سفر رئیس جمهور به پاکستان مهم بود

حجت‌الاسلام غفوری سفر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر پس از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی و تهدیدات و تحریم‌های آمریکا صورت گرفت، یعنی زمانی که آمریکا کشورها را به تحریم در صورت مبادله با ایران تهدید می‌کرد از این نظر در عرصه بین المللی مهم است.

وی همچنین به تفاهم نامه‌های اقتصادی و امنیتی این سفرها اشاره و بیان کرد از اولویت‌های ما باید مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی امنیتی باشد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان این خطبه‌ها؛ وفات ماموستا؛ «فخری» امام جمعه شهر جوانرود را به مردم اهل تسنن استان کرمانشاه تسلیت گفت.

کد خبر 748131

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند