Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنرانی خود در شب سوم ماه محرم تأکید کرد: «اسلام مسئولیت ما را نسبت به سایر هموطنان و حتی بشریت در سطح جهان، مشخص کرد. ما نسبت به مردم در مسئله گرسنگی، بیماری و بحران ها مسئولیت داریم. وظیفه مت این است که در صورت حمله به آن‌ها، از مردم و روستا‌های خود دفاع کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مقاومت در ادامه تاکید کرد: «وظیفه ما این است تا با حمله‌ای مقابله کنیم و ثابت کنیم که مسئولیت نسبت به دیگران یک وظیفه است».

دبیرکل حزب‌الله از برخی از اظهارات در لبنان ابراز تأسف کرد و گفت که آیا اگر کشور دیگری درگیر ویروس کرونا باشد و یا در آن قحطی ایجاد شده باشد، لبنان نباید سعی در کمک‌رسانی داشته باشد؟!

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «آمریکا، کشور‌های غربی و برخی از کشور‌های عربی در امور داخلی منطقه دخالت کرده‌اند. آن‌ها جنگ یمن را به راه انداخته‌اند و از حضور القاعده و داعش در یمن باخبرند. اما وقتی ما می‌خواهیم درباره این موضوع حرفی بزنیم آنگاه متهم می‌شویم که در امور منطقه دخالت کرده‌ایم. استخوان‌های کودکان در یمن خرد می‌شود اما ما از اظهارنظر در این‌باره منع شده‌ایم».

دبیرکل حزب الله یادآوری کرد که نمایندگان کشور‌های خارجی به لبنان می‌آیند و در امور لبنان مداخله می‌کنند. به عراق می‌روند و ارتش و نیرو‌های خود را مستقر می‌کنند». سید مقاومت سپس پرسید: «ما در کمک به مردم عراق ممنوع هستیم؟ آیا آمریکا دیگران می‌توانند در امور داخلی عراق دخالت کنند؟ آیا می‌توانند در یمن جنگی به راه بیندازند و استخوان‌های کودکان را خرد کنند؟ آیا ما نمی‌توانیم کلمه‌ای بگوییم و این جنایات را محکوم کنیم؟»

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکا و کشور‌های غربی، گفت: «چرا همه شما حق دخالت در امور کشور‌ها را دارید و دست بی عدالتی‌ می‌زنید؟ ولی نه ما و نه دیگران حق نداریم که به مردم منطقه خود کمک کنیم؟»

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: «آیا حضور حزب‌الله در فلسطین و سوریه بخشی از منافع ملی لبنان نیستند».

در خاتمه، وی درگذشت آیت الله شیخ محمدعلی تسخیری، دبیرکل سابق مجمع جهانی را تسلیت گفت و وی را فردی خستگی‌ناپذیر خواند که مجهادت‌های فراوانی داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سید حسن نصرالله حزب الله لبنان شب سوم محرم دبیرکل حزب الله کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند