Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:47:10 GMT

۴۴ هنرستان هنرهای زیبا و موسیقی در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۷۹۹۷

۴۴ هنرستان هنرهای زیبا و موسیقی در کشور فعال است

‍‍‍‍‍‍

تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا و موسیقی کشور به ۴۴ هنرستان، افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ علی‌اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: در سال گذشته، سه هنرستان هنرهای زیبا در استان‌های مختلف، افتتاح شد و تعداد هنرستان‌های فعال در آموزش هنر به 44 هنرستان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرستان هنرهای زیبای دخترانه ایلام، هنرستان هنرهای زیبای پسرانه بروجرد در استان لرستان و هنرستان هنرهای زیبای دخترانه در بیرجند خراسان جنوبی، در سال گذشته آغاز به کار کردند.

دوتاری به جنس ابریشم/ موسیقی آذری به روایت قانون و تار

صفی‌پور در ادامه گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا و موسیقی، سابقه طولانی در کشور ما دارند و از مراکز مهم و معتبر آموزش هنر هستند که توسعه کمی و کیفی این هنرستان‌ها با توجه به نیازهای استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است. سال گذشته با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سه استان ایلام، لرستان و خراسان جنوبی و آموزش و پرورش این سه استان، این هنرستان‌ها افتتاح شدند.

هنرستان ایلام در رشته‌های نمایش، موسیقی ایرانی و نقاشی، هنرستان پسرانه بروجرد در رشته‌‌های گرافیک، نمایش و موسیقی و هنرستان بیرجند در رشته‌های سینما، نقاشی و نمایش در حال حاضر آموزش می‌دهند که به تدریج تعداد رشته‌ها نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط استانداری ایلام استان لرستان هنرستان موسیقی بیشتر بخوانید... پیوند سنت و مدرنیته در کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی/ آیا این مسیر ادامه دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیوند سنت و مدرنیته در کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی/ آیا این مسیر ادامه دارد واژه های کاربردی مرتبط استانداری ایلام استان لرستان هنرستان موسیقی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۴ کربلای یمن و حرمله‌ای دیگر! ۵ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۶ بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ ۷ رونمایی از مستند "۱۴ سال، ۳۳ روز" در خبرگزاری تسنیم|خدادی: خون حاج قاسم ثابت کرد که روح حسینی در این کشور زنده است/ مکتب او غفلت‌ها را از جامعه دور کرد ۸ همه نوستالژی‌ها و کمبودهای صداوسیما در مناسبت‌های مذهبی مهمترین اخبار فرهنگی بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ وقایع روز سوم محرم/ ورود عمرسعد با چهارهزار نفر به کربلا با طمع حکومت ری مرتضی طاهری: اعتقاد دینی در جلسات حسینی شکل می‌گیرد/ روضه‌های خانگی برکات بی‌حدی دارد ۷۰ درصد «روضةالشهدا» بر پایه استنادات تاریخی است/ «کتاب روضه» مرثیه‌‌نویسی‌ را چند پله ادبی بالاتر می‌برد مهمترین اخبار تسنیم سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد نامه "حاجی بابایی" به "زنگنه" و "دژپسند" درباره فروش سلف نفتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری ایلام استان لرستان هنرستان موسیقی استانداری ایلام استان لرستان هنرستان موسیقی هنرستان هنرهای زیبا هنرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران