Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۶۰ پروژه در حوزه عمران روستایی، گردشگری و اشتغال زایی در جهت توسعه روستا‌ها اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

محمود زارع رشکوئیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، با اشاره به اینکه خدمات ارزنده و چشم‌گیری در جهت رونق دهیاری‌ها صورت گرفته اظهار داشت: در هفته دولت 160 پروژه در حوزه عمران روستایی، گردشگری و اشتغال زایی در روستا‌ها با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد و توسط دهیاران، بخشداران و کمک خیرین و دستگاه‌هایی اجرایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطق گفت: 361 روستای استان دارای دهیاری و 192 روستا دارای شورا هستند که بر اساس شاخص‌های جمعیتی و توسعه‌ روستاها اعتبار و بودجه دریافت می‌کنند.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون بنیاد مسکن و دهیاری‌ها در روستاها طرح‌هایی دارند و از محل اعتبارات ملی و هم از محل اعتبارات استانی روستا حمایت می‌شود، در تعدادی از روستا‌ها هم سازمان‌ها و نهادهای دولتی پروژ‌هایی را اجرا می‌کنند و به این نحو سبب رشد روستا می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها ضمن اشاره به اینکه مشوق‌هایی مناسبی از طرف دفتر امور روستایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای دهیاری‌ها در نظر گرفته شده تا مردم در روستا بمانند و به شهر سفر نکنند تصریح کرد: یکی از مشوق‌ها اعتبارات و تسهیلات پایدار روستایی، وام‌های کم‌بهره به روستا‌ها در بخش اشتغال‌زایی، خرید تجهیزات برای عمران و اشتغال زایی و اعتبارات پست بانک است.

استاندار ایلام: خدمات حوزه‌های زیرساختی استان بی‌نظیر است/ افتتاح 233 پروژه همزمان با هفته دولتلرستان| 18 میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان ازنا به بهره‌برداری می‌رسد150 میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای تا پایان سال در گیلان اجرایی می‌شود

ناطق ادامه داد: دهیاری‌هایی که مایل هستند در حوزه سرمایه گذاری فعالیت کنند، آغاز به کار کرده و سود آن فعالیت متوجه دهیاری‌ها و عمران روستا می‌شود، فرصت خوبی است تا دهیاری‌ها اقتصادی شده و این حرکت سب رونق و توسعه می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بسیار بزرگی در روستاها داریم گفت: درصدد هستیم بتوانیم خدمات بیشتری را برای محرومیت زدایی از روستا‌ها و مناطق محروم فراهم کنیم، به عنوان مثال در شهرستان بهاباد برای محرومیت زدایی از ظرفیت بنیاد علوی و دیگر ستادها استفاده شده تا خدمات زیرساختی و زیربنایی را فراهم آورده تسهیلات اشتغال زایی ارائه دهند، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بنیاد برکت هم برای رونق روستا‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/781/ح

R41376/P/S6,76/CT1 بیشتر بخوانید... معاون وزیر کشور در کرمان: ۱۸ هزار پروژه هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود امسال بیشترین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به پروژه‌های سازه‌ای تخصیص یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... معاون وزیر کشور در کرمان: ۱۸ هزار پروژه هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود امسال بیشترین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به پروژه‌های سازه‌ای تخصیص یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۳ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۴ طرح ویژه مجلس برای تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر / کارت اعتباری برای خرید ۲۰ قلم کالا‌ در اختیار ۷ دهک قرار‌ می‌گیرد ۵ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۶ عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست ۷ جزئیات جدید از طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین / یارانه انرژی به افراد نیازمندتر تعلق می‌گیرد ۸ ناگفته‌هایی از فرمانده افسانه‌ای گردان ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) / چه کسی تنگه احد را برای اسلام حفظ کرد؟ مهمترین اخبار استانها گزارش| مرثیه‌ای برای بزرگ‌ترین کارخانه تولید تجهیزات مخابراتی ایران / خصوصی‌سازی که به تعطیلی کارخانه انجامید مقاومت برخی مدیران در برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان / در برخی ‌دستگاه‌ها ‌۵۰۰ ‌بازنشسته مشغول به کار‌ند استاندار خراسان شمالی: قصد تخریب بیمارستان امام رضا (ع) را نداریم / منتقدان "بی خبر" هستند + فیلم نفت‌خیزترین منطقه ایران در حسرت "آب" / لوله انتقال آب به روستاهای ‌رامشیر شکسته شد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد نامه "حاجی‌بابایی" به "زنگنه" و "دژپسند" درباره فروش سلف نفتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دهیاری ها هفته دولت روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است، بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند، ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند